Strona 1 z 1

Wyciety katalizator

: 11 sty 2013, o 20:27
autor: Dave
Witam serdecznie,

mam do Was pytanko. Zastanawiam sie nad zakupem Imprezy GX z 2002r. wolnossacej 125 HP. Gosc ktory ja sprzedaje ma zrobione to tak, ze mial jakis problem z katalizatorem, wiec go wycial, wstawil jakis zwykly przelot i tak jezdzi. Czy to moze tak banglać?? Czy sa jakies negatywne konsekwencje takiego zabiegu, oporcz tego ze moze byc troche glosniej??

Z gory dzieki za wszelkie info
Dave :idea:

Re: Wyciety katalizator

: 11 sty 2013, o 20:33
autor: Konto usunięte
przegląd techniczny trzeba sobie "wykombinować "
a reszta jest mało istotna :thumb:

Re: Wyciety katalizator

: 11 sty 2013, o 20:35
autor: jarmaj
Przy wolnossącym silniku usunięcie kata w silniku do niego zestrojonym może trochę pogorszyć osiągi w dolnym zakresie obrotów. Moment będzie dostępny wyżej.

Odp: Wyciety katalizator

: 11 sty 2013, o 22:14
autor: sixkiller
Dodatkowo, jak nie została prawidłowo wstawiona sonda lambda (ta co fabrycznie była za katalizatorem) to będzie się świecił MIL/Check Engine.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Re: Wyciety katalizator

: 11 sty 2013, o 22:42
autor: Dave
Co do przegladu, to tak wiem :innocent:

Natomiast co do sondy lambdy faktycznie moze cos byc na rzeczy, poniewaz gosciu powiedzial mi ze po tej operacji sypnela mu sie sonda lamba, ale wstawil nowa i wszystko bangla, czyt. nie pojawia sie lampa silnika.

Ale faktycznie wszystko zaczyna skladac sie w calosc, dzieki za odpowiedzi :thumb:

PS: Co do slabszych osiagow w dolnej czesci; czy oznacza to np ze max moment przesunie sie troche wyzej, czy w dolnych czesciach bedzie troszke bardziej zamulony - a gora pozostaje bez zmian?

Odp: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 10:41
autor: sixkiller
jeżeli sonda nie będzie odpowiednio odsadzona ze strumienia spalin to niestety za chwilę ponownie ulegnie uszkodzeniu i pojawi się kontrolka.

Wysyłane z mojego Blade III za pomocą Tapatalk 2

Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 10:46
autor: mamgx
Tak jak napisał Jarmaj
Nowoczesne silniki i układy wydechowe projektuje się "pod katalizatory". Modyfikacja we własnym zakresie może wiele popsuć.
Sonda nie będzie działać poprawnie i auto będzie zalewać. Spalanie 15 litrów na 100 :)

Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 10:52
autor: cyqan
mamgx pisze: Nowoczesne silniki i układy wydechowe projektuje się "pod katalizatory". Modyfikacja we własnym zakresie może wiele popsuć.
... całe szczęście Impreza nie jest zbyt nowoczesna pod tym względem

Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 11:27
autor: mamgx
cyqan pisze: ... całe szczęście Impreza nie jest zbyt nowoczesna pod tym względem

True, true :whistle:


Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 14:15
autor: Macjek
Cześć,

Konsekwencje, o których piszecie, dotyczą wycięcia pierwszego kata (tego przed sondą).

A co wiemy o efektach wycięcia drugiego kata? W tym modelu są dwa.

P.
Maciek

Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 14:27
autor: mamgx
Pisz na pw !!

Odp: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 16:16
autor: sixkiller
za drugim nie ma sondy... sonda są: przed pierwszym i w pierwszym na jego wyjściu. Chociaż nie jestem teraz pewien, czy ta pierwsza jest w kolektorze wydechowym, czy też jak ta druga w katalizatorze.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 16:17
autor: koziolek
Wywaliłem drugiego kata ale mam 1.8 MY 95 pierwsze odczucia jakby trochę lepiej się odpycha z niskich obrotów,wyżej bez zmian aczkolwiek jest to tylko moje odczucie niepotwierdzone żadną hamownią.

Re: Wyciety katalizator

: 12 sty 2013, o 17:14
autor: Azrael
sixkiller pisze: jeżeli sonda nie będzie odpowiednio odsadzona ze strumienia spalin to niestety za chwilę ponownie ulegnie uszkodzeniu i pojawi się kontrolka.

Nic nie ulegnie uszkodzeniu, po prostu ECU zgłosi błąd P0420, albo P0421. Odsadzenie służy niewyświetlaniu tego błędu, w modelach remapowalnych Subaru łatwiej wyłączyć po prostu wyświetlanie tego błędu.
mamgx pisze: Nowoczesne silniki i układy wydechowe projektuje się "pod katalizatory". Modyfikacja we własnym zakresie może wiele popsuć.
Sonda nie będzie działać poprawnie i auto będzie zalewać. Spalanie 15 litrów na 100 :)

Druga sonda w układzie służy wyłącznie kontroli poprawności działania układu katalitycznego. Nawet przy wyświetlonym błędzie nie ma żadnych efektów opisanych powyżej.

Odrębną kwestią jest funkcjonowanie układu wydechowego. W modelach wolnossących można rzeczywiście popsuć wydajność układu, w turbo mogą wystąpić problemy z przeładowywaniem jeśli się nie wystroi elektroniki.

Re: Wyciety katalizator

: 25 wrz 2013, o 19:14
autor: eror
Się podłączę.
Czyli jeśli siada katalizator ale jeszcze dyszy na tyle, żeby tylko 2 sonda wywalała błędy to nie można by jakiegoś emulatora zamiast niej wstawić ?

Re: Wyciety katalizator

: 27 wrz 2013, o 12:50
autor: zinc
forek 2.0na my99 wyciac kata czy zostawic? puszka na srodku auta moze sie zaraz zamiec w rurke:P akurat bede podpore walu robil wiec przy okazji... jest sens? w sensie bedzie hulac wszystko czy w tym aucie lepiej zostawic ten 14 letni kat i juz ?

Re: Wyciety katalizator

: 27 wrz 2013, o 17:26
autor: AMI
A jaki konkretnie mialby byc cel tego cwiczenia?
Jesli katalizator nie dziala, to wstaw nowy. A jesli dziala, to zostaw jak jest.

Re: Wyciety katalizator

: 28 wrz 2013, o 11:31
autor: citan
zinc pisze:forek 2.0na my99 wyciac kata czy zostawic? puszka na srodku auta moze sie zaraz zamiec w rurke:P akurat bede podpore walu robil wiec przy okazji... jest sens? w sensie bedzie hulac wszystko czy w tym aucie lepiej zostawic ten 14 letni kat i juz ?
W Imprezie lepiej środkowego tłumika nie ruszać, bo będzie b. głośno. W Foresterze może być podobnie.

Re: Wyciety katalizator

: 22 mar 2014, o 21:35
autor: zinc
ostalo sie poki co ale przy okazji zagladania pod spod okazuje sie ze wydech ogolnie caly do roboty... mam magika co mi to ogarnie samorobka odpowiednia ale oczywiscie kat i srodkowy by znikl... wniosek chyba nie ruszam poki samo nie odpadnie...