Błąd P0170 i zbyt wysoka wartość LTFT (Long Term Fuel Trim)
: 11 sty 2013, o 22:12
Witam wszystkich, tym razem problem nie dotyczy subaru a auta mojej żony - opla corsa c. Otóż co jakiś czas w aucie zapala się kontrolka serwisowa (auto z symbolem klucza), zarejestrowany jest wtedy błąd o numerze P0170. Więcej szczegółów co do auta: silnik 1.2 75KM, instalacja gazowa BRC sequent 24.
Moje obserwacje parametrów silnika doprowadziły mnie do stwierdzenia, że prawdopobnie problemem jest lekko do d... mapa gazowa, co przy innym LPG (np. z innej stacji/dostawy) powoduje wystąpienie błędu.
Błąd pojawia się podczas jazdy ze stałą prędkością ok 130kmh, obrotach ok 4100obr/min po ok 3-5km takiej jazdy. Sondy lambda działają prawidłowo, ich zachowanie porównywałem z sondami w subaru i jest analogiczne, STFT (short term fuel trim) oscyluje w granicach -6,5...+6,5%, LTFT utrzymuje się w zakresie 16,3-19,5% i momentami wypada nawet do 23%.
W związku z tym pytanie: czy takie zachowanie parametru LTFT oznacza trochę za ubogą czy trochę za bogatą mieszankę? Wiem, że optymalnie byłoby zrobić nową mapę dla instalacji LPG jednak do tego potrzebny jest dodatkowy, zewnętrzny czujnik ciśnienia, bez czujnika można mapę w całym zakresie mapę lekko podnieść lub opuścić (chciałbym to zrobić powiedzmy o ok 3-5%, tylko w którą stronę? Mieszankę wzbogacić czy zubożyć?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
Moje obserwacje parametrów silnika doprowadziły mnie do stwierdzenia, że prawdopobnie problemem jest lekko do d... mapa gazowa, co przy innym LPG (np. z innej stacji/dostawy) powoduje wystąpienie błędu.
Błąd pojawia się podczas jazdy ze stałą prędkością ok 130kmh, obrotach ok 4100obr/min po ok 3-5km takiej jazdy. Sondy lambda działają prawidłowo, ich zachowanie porównywałem z sondami w subaru i jest analogiczne, STFT (short term fuel trim) oscyluje w granicach -6,5...+6,5%, LTFT utrzymuje się w zakresie 16,3-19,5% i momentami wypada nawet do 23%.
W związku z tym pytanie: czy takie zachowanie parametru LTFT oznacza trochę za ubogą czy trochę za bogatą mieszankę? Wiem, że optymalnie byłoby zrobić nową mapę dla instalacji LPG jednak do tego potrzebny jest dodatkowy, zewnętrzny czujnik ciśnienia, bez czujnika można mapę w całym zakresie mapę lekko podnieść lub opuścić (chciałbym to zrobić powiedzmy o ok 3-5%, tylko w którą stronę? Mieszankę wzbogacić czy zubożyć?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk