Strona 1 z 1

Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 18 sty 2013, o 22:28
autor: obuch
Witam serdecznie.
Pojawił się problem z ogrzewaniem w moim Legacy, a mianowicie....:
Rano po uruchomieniu silnika, gdy już się zagrzeje, zaczyna lecieć z nadmuchów
ciepłe powietrze, po czym zaraz się ochładza i leci już tylko zimne.
Podczas jazdy na bardzo wysokich obrotach zaczyna lecieć cieplejsze, a na wolnych
obrotach znowu zimne. Chciałbym jeszcze nadmienić że autko było w ASO Subaru i nie bardzo
sobie poradzili z ustaleniem przyczyny bez rozbierania całego kokpitu. Chciałbym tego uniknąć
bo to koszty i wolałbym na pewniaka zamawiać części. Może ktoś spotkał się z takim problemem?
Dodam tylko że wyeliminowali uszczelkę pod głowicą, zapowietrzenie, awarię klapek, termostat i elektronikę.
Legacy 2.0, 137KM, automat, klimatronic
Z góry dzięki za jakieś sugestie.

Maciek

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 18 sty 2013, o 22:49
autor: darecki1981
pewnie nagrzewnica ;-)pewnie termostat szwankuje, tu szukaj przyczyny, nie uszczelki pod glowica :-)

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 18 sty 2013, o 22:52
autor: darecki1981
hehe prosze ja ciebie subaru serwis :lol: omijaj szerokim lukiem :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:jak mialem problem z ekspansyjnym tzn. zanikal mi poziom plynu, chcieli wymieniac uszczelke pod glowica :lol: , a okazalo sie ze cybant byl poluzowany na odlocie z silnika na zbiorniczek przelewowy do ekspansyjnego, koszt robocizny we wlasnym zakresie - 10 zl :lol: i wszystko wrocilo do normy :-p

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 18 sty 2013, o 23:38
autor: Kubik1
A winny może być czujnik temperatury .

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 18 sty 2013, o 23:41
autor: obuch
Termostat wykluczyli. Czujnik zresztą też... Sprawdzali ze trzy godziny i diagnoza zabrzmiała: CHYBA NAGRZEWNICA....
Tylko że słowo "chyba" nie bardzo mnie przekonuje gdy płacę 150 zł za ustalenie usterki!!!!!

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 00:48
autor: jimiasty
Nagrzewnica ma 3 stany: 1. jest sprawna, 2. cieknie 3. jest zapchana. U Ciebie jak juz cos to pkt. 3.
Ale ja bym obstawial cos innego. Nie wiem czy w Legacy 2.0 tez jest taki zaworek, bo jesli tak to prawdopodobnie to jest jego sprawa. Rzuc okiem na ten watek: http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 01:33
autor: Kubik1
jimiasty, Jak może być pkt 3 ? Wytłumacz mi . Skoro działa a potem nie działa to co ma do tego nagrzewnica ? Jestem pewien że to coś ze sterowaniem (elektronika) . To że nie znaleźli awarii to nie znaczy że jej nie ma . Jeśli walnął czujnik temperatury powietrza w kabinie to wyłącza klimę przy temp. 10 stopni i blokuje nagrzewanie zamykając zawór . Może być zepsuty zawór zamykany elektrycznie itp.

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 02:02
autor: jimiasty
Kubik1 pisze:jimiasty, Jak może być pkt 3 ? Wytłumacz mi . Skoro działa a potem nie działa to co ma do tego nagrzewnica ?
Tez mi sie wydaje, ze w tym przypadku to nie jest wina nagrzewnicy dlatego napisalem 'jak juz cos to...' . W tym wypadku najpewniej bedzie cos nie teges ze sterowaniem magicznymi zaworkami. Tak jak u mnie albo Agi - pomoglo obejscie tego ustrojstwa.
A nagrzewnica sama w sobie moze byc w stanie 3. np jesli ktos naprawial uklad chlodzenia musztarda, albo jakies inne cialo obce dostalo sie w jakis sposob do obiegu.

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 02:51
autor: Kubik1
Ja tylko biorę temat na logikę . Skoro raz działa a raz nie to mi pasuje na elektrykę lub elektronikę (sterowanie)

: 19 sty 2013, o 09:38
autor: kAROL10
Obuch a w czasie jazdy temperatura na takim poziomie jaki ma być? Masz klimatronik czy manual? A teraz doczytałem w innym twoim wątku że klimatronik,to już pewna diagnoza z tą nagrzewnicą?

: 19 sty 2013, o 12:00
autor: subarka665
Nagrzewnica cieknie?? Jeżeli nie to pewnie padło sterowanie nagrzewnicy.

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 14:50
autor: obuch
Nagrzewnica nie cieknie.
Hmmm... Jadę w poniedziałek do następnego warsztatu i im zasugeruję
że to może elektronika. Nie chce rozbierać pół samochodu tylko dla diagnozy,
za to krzyczą sobie ok 700zł. Zresztą jeżeli to elektronika to pewnie też duże koszty.
ehhhhhh...... co za pech....

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 15:02
autor: obuch
jimiasty pisze: W tym wypadku najpewniej bedzie cos nie teges ze sterowaniem magicznymi zaworkami. Tak jak u mnie albo Agi - pomoglo obejscie tego ustrojstwa.
Jak to zrobić i jakie są tego konsekwencje?

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 19 sty 2013, o 18:02
autor: jimiasty
obuch pisze:Jak to zrobić i jakie są tego konsekwencje?
Zobacz waz, ktory idzie od pompy wody w strone sciany grodziowej silnika (do nagrzewnicy). U mnie po drodze wpiety jest jeszcze taki elektrozawor, ktory ma za zadanie zamykac doplyw wody do nagrzewnicy wtedy, kiedy silnik jest zimny celem szybszego rozgrzania. Mozesz sprobowac zrobic obejscie tego zaworu. Jak na to zerkniesz, nie bedziesz mial watpliwosci. odpinasz waz od zaworu i wpinasz prosto w nagrzewnice - dlugosc jest ok, tylko musisz go podwiazac bo obciera o wal kierowniczy. Jesli zobaczysz ze wtedy wszystko jest ok, mozesz diagnozowac dalej, ale ja zrobilem to obejscie i tak zostawilem.
Minus to ciut dluzsze nagrzewanie sie silnika w zimie, ale ja tobie tak, ze odpalam auto, daje wiatrak i temp na minimum i dopiero gdy wskaznik temp silnika sie podniesie ustawiam zeby lecialo cieple powietrze.

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 23 sty 2013, o 21:42
autor: rafal1984
darecki1981 pisze:hehe prosze ja ciebie subaru serwis :lol: omijaj szerokim lukiem :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:jak mialem problem z ekspansyjnym tzn. zanikal mi poziom plynu, chcieli wymieniac uszczelke pod glowica :lol: , a okazalo sie ze cybant byl poluzowany na odlocie z silnika na zbiorniczek przelewowy do ekspansyjnego, koszt robocizny we wlasnym zakresie - 10 zl :lol: i wszystko wrocilo do normy :-p

Czy mógłbyś napisać coś więcej bo mam podobny problem i to nie są uszczelki pod głowicami i chciałbym sprawdzić to samo co Ty.
Napisz proszę co dokładnie trzeba sprawdzić. . .

: 25 sty 2013, o 14:24
autor: siewcu
Ostatnio widziałem 3 auta z takim samym problemem(wieje ciepłym dopiero przy dużym obciążeniu), 3x po wymianie termostatu zaczęło działać...

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

: 24 lut 2013, o 17:08
autor: obuch
No i skończyło się na wymianie nagrzewnicy....
Zadziałało, ale też i zabolało finansowo :-/