Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
obuch
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 18 sty 2013, o 22:28

Witam serdecznie.
Pojawił się problem z ogrzewaniem w moim Legacy, a mianowicie....:
Rano po uruchomieniu silnika, gdy już się zagrzeje, zaczyna lecieć z nadmuchów
ciepłe powietrze, po czym zaraz się ochładza i leci już tylko zimne.
Podczas jazdy na bardzo wysokich obrotach zaczyna lecieć cieplejsze, a na wolnych
obrotach znowu zimne. Chciałbym jeszcze nadmienić że autko było w ASO Subaru i nie bardzo
sobie poradzili z ustaleniem przyczyny bez rozbierania całego kokpitu. Chciałbym tego uniknąć
bo to koszty i wolałbym na pewniaka zamawiać części. Może ktoś spotkał się z takim problemem?
Dodam tylko że wyeliminowali uszczelkę pod głowicą, zapowietrzenie, awarię klapek, termostat i elektronikę.
Legacy 2.0, 137KM, automat, klimatronic
Z góry dzięki za jakieś sugestie.

Maciek



darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 18 sty 2013, o 22:49

pewnie nagrzewnica ;-)pewnie termostat szwankuje, tu szukaj przyczyny, nie uszczelki pod glowica :-)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 22:57 przez darecki1981, łącznie zmieniany 1 raz.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 18 sty 2013, o 22:52

hehe prosze ja ciebie subaru serwis :lol: omijaj szerokim lukiem :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:jak mialem problem z ekspansyjnym tzn. zanikal mi poziom plynu, chcieli wymieniac uszczelke pod glowica :lol: , a okazalo sie ze cybant byl poluzowany na odlocie z silnika na zbiorniczek przelewowy do ekspansyjnego, koszt robocizny we wlasnym zakresie - 10 zl :lol: i wszystko wrocilo do normy :-p

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 18 sty 2013, o 23:38

A winny może być czujnik temperatury .

obuch
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 18 sty 2013, o 23:41

Termostat wykluczyli. Czujnik zresztą też... Sprawdzali ze trzy godziny i diagnoza zabrzmiała: CHYBA NAGRZEWNICA....
Tylko że słowo "chyba" nie bardzo mnie przekonuje gdy płacę 150 zł za ustalenie usterki!!!!!

jimiasty
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Polubił: 166 razy
Polubione posty: 102 razy

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 00:48

Nagrzewnica ma 3 stany: 1. jest sprawna, 2. cieknie 3. jest zapchana. U Ciebie jak juz cos to pkt. 3.
Ale ja bym obstawial cos innego. Nie wiem czy w Legacy 2.0 tez jest taki zaworek, bo jesli tak to prawdopodobnie to jest jego sprawa. Rzuc okiem na ten watek: http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 01:33

jimiasty, Jak może być pkt 3 ? Wytłumacz mi . Skoro działa a potem nie działa to co ma do tego nagrzewnica ? Jestem pewien że to coś ze sterowaniem (elektronika) . To że nie znaleźli awarii to nie znaczy że jej nie ma . Jeśli walnął czujnik temperatury powietrza w kabinie to wyłącza klimę przy temp. 10 stopni i blokuje nagrzewanie zamykając zawór . Może być zepsuty zawór zamykany elektrycznie itp.

jimiasty
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Polubił: 166 razy
Polubione posty: 102 razy

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 02:02

Kubik1 pisze:jimiasty, Jak może być pkt 3 ? Wytłumacz mi . Skoro działa a potem nie działa to co ma do tego nagrzewnica ?
Tez mi sie wydaje, ze w tym przypadku to nie jest wina nagrzewnicy dlatego napisalem 'jak juz cos to...' . W tym wypadku najpewniej bedzie cos nie teges ze sterowaniem magicznymi zaworkami. Tak jak u mnie albo Agi - pomoglo obejscie tego ustrojstwa.
A nagrzewnica sama w sobie moze byc w stanie 3. np jesli ktos naprawial uklad chlodzenia musztarda, albo jakies inne cialo obce dostalo sie w jakis sposob do obiegu.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 02:51

Ja tylko biorę temat na logikę . Skoro raz działa a raz nie to mi pasuje na elektrykę lub elektronikę (sterowanie)

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Post 19 sty 2013, o 09:38

Obuch a w czasie jazdy temperatura na takim poziomie jaki ma być? Masz klimatronik czy manual? A teraz doczytałem w innym twoim wątku że klimatronik,to już pewna diagnoza z tą nagrzewnicą?

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 19 sty 2013, o 12:00

Nagrzewnica cieknie?? Jeżeli nie to pewnie padło sterowanie nagrzewnicy.
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

obuch
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 14:50

Nagrzewnica nie cieknie.
Hmmm... Jadę w poniedziałek do następnego warsztatu i im zasugeruję
że to może elektronika. Nie chce rozbierać pół samochodu tylko dla diagnozy,
za to krzyczą sobie ok 700zł. Zresztą jeżeli to elektronika to pewnie też duże koszty.
ehhhhhh...... co za pech....

obuch
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 15:02

jimiasty pisze: W tym wypadku najpewniej bedzie cos nie teges ze sterowaniem magicznymi zaworkami. Tak jak u mnie albo Agi - pomoglo obejscie tego ustrojstwa.
Jak to zrobić i jakie są tego konsekwencje?

jimiasty
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Polubił: 166 razy
Polubione posty: 102 razy

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 19 sty 2013, o 18:02

obuch pisze:Jak to zrobić i jakie są tego konsekwencje?
Zobacz waz, ktory idzie od pompy wody w strone sciany grodziowej silnika (do nagrzewnicy). U mnie po drodze wpiety jest jeszcze taki elektrozawor, ktory ma za zadanie zamykac doplyw wody do nagrzewnicy wtedy, kiedy silnik jest zimny celem szybszego rozgrzania. Mozesz sprobowac zrobic obejscie tego zaworu. Jak na to zerkniesz, nie bedziesz mial watpliwosci. odpinasz waz od zaworu i wpinasz prosto w nagrzewnice - dlugosc jest ok, tylko musisz go podwiazac bo obciera o wal kierowniczy. Jesli zobaczysz ze wtedy wszystko jest ok, mozesz diagnozowac dalej, ale ja zrobilem to obejscie i tak zostawilem.
Minus to ciut dluzsze nagrzewanie sie silnika w zimie, ale ja tobie tak, ze odpalam auto, daje wiatrak i temp na minimum i dopiero gdy wskaznik temp silnika sie podniesie ustawiam zeby lecialo cieple powietrze.

rafal1984
0 gwiazdek
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Outback 2.5 N\A
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 23 sty 2013, o 21:42

darecki1981 pisze:hehe prosze ja ciebie subaru serwis :lol: omijaj szerokim lukiem :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:jak mialem problem z ekspansyjnym tzn. zanikal mi poziom plynu, chcieli wymieniac uszczelke pod glowica :lol: , a okazalo sie ze cybant byl poluzowany na odlocie z silnika na zbiorniczek przelewowy do ekspansyjnego, koszt robocizny we wlasnym zakresie - 10 zl :lol: i wszystko wrocilo do normy :-p

Czy mógłbyś napisać coś więcej bo mam podobny problem i to nie są uszczelki pod głowicami i chciałbym sprawdzić to samo co Ty.
Napisz proszę co dokładnie trzeba sprawdzić. . .

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 25 sty 2013, o 14:24

Ostatnio widziałem 3 auta z takim samym problemem(wieje ciepłym dopiero przy dużym obciążeniu), 3x po wymianie termostatu zaczęło działać...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

obuch
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie do znawców, fanatyków i fachowców...POMOCY!!!

Post 24 lut 2013, o 17:08

No i skończyło się na wymianie nagrzewnicy....
Zadziałało, ale też i zabolało finansowo :-/

ODPOWIEDZ