Przewód gumowy hamulcowy się poci
: 29 sty 2013, o 12:17
Pytanie.
Czy gumowe przewody hamulcowe są wykonywane z jakiejś specjalnej "hamulcowej" mieszanki gumy?
Dlaczego pytam - otóż założyłem w motocyklu nową pompę hamulcową, z innym zbiorniczkiem niż dotychczas i połączyłem ów zbiorniczek z pompą "normalnym" ciśnieniowym gumowym wężem.
I co ciekawe, ów gumowy wąż poci mi się płynem hamulcowym na całej długości. Poci, rosi, nie przecieka. Pojawiają się kropelki płynu na całej długości. Przypominam że żadnych ciśnień na tym odcinku nie ma. Wujek google znalazł na forum motocyklistów osobnika któremu zdażyło się to samo, ale nie udzielono mu żadnej konkretnej odpowiedzi.
Stąd pytanie - czy zastosowanie "zwykłego" ciśnieniowego przewodu używanego powszechnie do połączeń np. między pompą paliwa a silnikiem, może spowodować że takie coś jak płyn hamulcowy pod zerowym ciśnieniem (a raczej podciśnieniem gdy pompa "ciągnie" płyn ze zbiorniczka) zacznie przepływać przez jakieś mikropory w gumie? WTF?
Czy gumowe przewody hamulcowe są wykonywane z jakiejś specjalnej "hamulcowej" mieszanki gumy?
Dlaczego pytam - otóż założyłem w motocyklu nową pompę hamulcową, z innym zbiorniczkiem niż dotychczas i połączyłem ów zbiorniczek z pompą "normalnym" ciśnieniowym gumowym wężem.
I co ciekawe, ów gumowy wąż poci mi się płynem hamulcowym na całej długości. Poci, rosi, nie przecieka. Pojawiają się kropelki płynu na całej długości. Przypominam że żadnych ciśnień na tym odcinku nie ma. Wujek google znalazł na forum motocyklistów osobnika któremu zdażyło się to samo, ale nie udzielono mu żadnej konkretnej odpowiedzi.
Stąd pytanie - czy zastosowanie "zwykłego" ciśnieniowego przewodu używanego powszechnie do połączeń np. między pompą paliwa a silnikiem, może spowodować że takie coś jak płyn hamulcowy pod zerowym ciśnieniem (a raczej podciśnieniem gdy pompa "ciągnie" płyn ze zbiorniczka) zacznie przepływać przez jakieś mikropory w gumie? WTF?