Witam, mam prośbę, gdzie mogę kupić nową wiskozę do subaru forester 99r. 2,0beznyna, 125KM. Zauważyłem, że pojawiły się objawy takie jak u innych użytkowników tj. po dłuższej jeździe na parkingu przy skrecaniu kół występują stuki w kołach.
VCU Phase II- nierozbieralny, tudzież rozbieralny ,ale nie ma do tego cześci.
Używany lub regeneracja. Na obu forach są watki na ten temat.
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 8 mar 2013, o 20:00
autor: Azrael
Można nie tylko u dealera
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 8 mar 2013, o 21:03
autor: Matiz
Można ,ale powiedz szczerze Azraelu ile u was
(chyba nawet kiedyś pytałem Szocia...)
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 12 mar 2013, o 19:20
autor: morda4u
Witam,
podepnę się z moim problemem. Legacy 2.0 N/A MY06. Mam taki przypadek, że jak się toczę (na jedynce, dwójce, raczej to nie ma znaczenia) i skręcę mocniej koła w lewo lub w prawo to coś stuka z przodu. Im szybciej się toczę tym szybciej stuka. Regularny stukot przy każdym pełnym obrocie koła/osi. Przy prostych kołach tego nie słychać albo prawie nie słychać. Czy to może być dyfer/wiskoza? Dodam, że przeguby i inne elementy zawieszenia sprawdzone i wykluczone.
Pozdr.
morda
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 12 mar 2013, o 19:49
autor: Azrael
Ja bym jednak stawiał na przegub. Wiskoza daje wyraźnie odczuwalne szarpanie autem i czuć jakby to coś pod autem, a nie z przodu. Niech to ktoś jeszcze raz sprawdzi.
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 12 mar 2013, o 21:51
autor: morda4u
A co to za ścieżka?
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 12 mar 2013, o 22:43
autor: Kubik1
Po jakiejś jeździe dotknij ją i sprawdź czy jest gorąca
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 12 mar 2013, o 23:04
autor: morda4u
Przepraszam, ale cienki jestem w te klocki i nic nie rozumiem Jaka ścieżka Co mam dotykać, wiskozę
Pozdr.
morda
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 12 mar 2013, o 23:11
autor: Kubik1
Wiskoza zwykle się grzeje i można to wyczuć ale ostrożnie .
Druga metoda polega na tym że: skręcasz kołami do oporu i ruszasz delikatnie .
Zepsuta wiskoza odczuwana jest poprzez szarpanie auta
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 mar 2013, o 00:31
autor: pitstoop
Ja swoją zregenerowałem za 600pln i jest ok. dali mi 3lata gwarancji .
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 18 mar 2013, o 12:04
autor: mzy
Kubik1 pisze:Wiskoza zwykle się grzeje i można to wyczuć ale ostrożnie .
Poproszę o informację, jak wymacać temperaturę wiskozy...
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 18 mar 2013, o 12:16
autor: Kubik1
mzy pisze:
Kubik1 pisze:Wiskoza zwykle się grzeje i można to wyczuć ale ostrożnie .
Poproszę o informację, jak wymacać temperaturę wiskozy...
ręką
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 19 mar 2013, o 10:58
autor: Matiz
Kubik1 pisze:
ręką
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 20 mar 2013, o 08:59
autor: mzy
Nie mam więcej pytań...
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 27 mar 2013, o 19:10
autor: komoras1
Witam jako, że rozpocząłęm temat wiskozy teraz mam następne pytanie - - - co prawda nie przejechalem jeszcze od ostatniego stukania dłuzszej trasy ale po odpaleniu rano po 10minutach jazdy mam wrazenie jakby kierownica chodziła ciężej i samochod jakby oporniej reaguje na dodawanie gazu.czy to tez jest kwestia wiskozy ze spina naped czy to cos innego.Zaznaczam ze jak startuje to kierownica chodzi luzno i swobodnie.prosze o pomoc
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 27 mar 2013, o 19:18
autor: Kubik1
komoras1 pisze:Witam jako, że rozpocząłęm temat wiskozy teraz mam następne pytanie - - - co prawda nie przejechalem jeszcze od ostatniego stukania dłuzszej trasy ale po odpaleniu rano po 10minutach jazdy mam wrazenie jakby kierownica chodziła ciężej i samochod jakby oporniej reaguje na dodawanie gazu.czy to tez jest kwestia wiskozy ze spina naped czy to cos innego.Zaznaczam ze jak startuje to kierownica chodzi luzno i swobodnie.prosze o pomoc
To może być powód ociężałości auta . Czy nie lepiej podjechać do kogoś kumatego w subaru i mieć właściwa diagnozę ?
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 01:16
autor: zinc
rozebralem wisko i skrzynie... pare rzeczy sie nie zgadza co do teorii spiskowych... no przynajmniej nigdy wiecej nie bede powtarzal bzdur... np subaru mt nie jest ani fwd z "dolaczanym" tylem ani na odwrot... no wprawdzie musialem to poprostu zobaczyc co i jak sie kreci w skrzyni ale teraz kumam... :D wisko centralne po rozlozeniu i wyjeciu plytek wyglada jak na foto. teraz sprobuje zlozyc i zobaczymy co bedzie... dam znac jak wyjdzie, na szczecie mam graty do testow:P Mysle ze da sie zrobic to przy odrobinie technicznego sprytu, wiedzy, doswiadczenia...
ps ma ktos pomysl gdzie znalesc info o tym jaki dokladnie ma byc olej ?? znalazlem na szybko np http://www.motul.lublin.pl/sklep/?173,o ... 00-000-cst
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 01:21
autor: zinc
aaa doloze...
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 11:20
autor: ryjeks
Czy musiałeś coś ciąć itd. czy rozebrało się bez problemu.
Miałem wisko ale to starsze 93-98 i tam bez cięcia puszka pandory się nie otworzy.
Olej musisz poszukać jaki daje odpowiednik tych 40Nm, jeśli chcesz być blisko serii.
Tam jest jeszcze kwestia odpowiedniej ilości tego oleju, żeby miało się gdzie pomieścić jak się nagrzeje.
Pokaż płytki
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 13:13
autor: hati
No to powiedz jeszcze , jak masz to na wierzchu, czy satelity są w tym Twoim wisko jakos luzno umieszczone? Tzn czy da sie paluchami jakos nimi przesuwac? Mam jedno wisko w ktorym te elementy są tak dosc luzno spasowane i da się ręcznei przesunąc taki pierscien ktory jakos zaciesnia pracę satelit.
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 13:14
autor: hati
ryjeks pisze:
Czy musiałeś coś ciąć itd. czy rozebrało się bez problemu.
Ja widze na obydwu moich egzemplarzach ze jest pierscien zabezpieczający, prawdopodobnie nie trzeba ciąć.
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 16:13
autor: ryjeks
No ale po wyjęciu pierścienia, wyjmujesz tylko wiskozę (do 99), a samą wiskozę trzeba ciąć by wyciągnąc płytki.
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 16:17
autor: hati
musze sprawdzic, dam znac. Wydawalo mi sie ze wyjecie pierscienia otwiera wisko
Re: Pomocy WISKOZA - wymiana
: 13 lis 2014, o 19:16
autor: zinc
Nic nie tniesz... Płytki całe popękane bo "lopatologicznie" otwierane ale mam już patent ze otworze bez śladu. Teraz właśnie kwestia ilości oleju i jego specyfikacji... Trza szperac fora uk i rus... Całość przy założeniu że nie będzie niespodzianki jest banalne w naprawie.. Tzn nie jest to ufo...