Jeden amor padł - co dalej.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
elf_pomocnik
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Jeden amor padł - co dalej.
Poradźcie co robić, żeby zrobić dobrze :) Padł sls-prawy tył i teraz możliwe rozwiązania:
1) Kupno używki sls i wymiana
2) Demontaż walniętego, wysyłka do regeneracji, montaż
3) wymiana amortyzatorów obu na coś innego niz sls
4) inne?
Proszę o porady co będzie tańsze zgodnie z zasadą co tanie to drogie itd :) Tzn, co się lepiej "opyla" :)
Auto jeździ głównie asfalt, dziurawy asfalt i trochę terenu.
1) Kupno używki sls i wymiana
2) Demontaż walniętego, wysyłka do regeneracji, montaż
3) wymiana amortyzatorów obu na coś innego niz sls
4) inne?
Proszę o porady co będzie tańsze zgodnie z zasadą co tanie to drogie itd :) Tzn, co się lepiej "opyla" :)
Auto jeździ głównie asfalt, dziurawy asfalt i trochę terenu.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Jeden amor padł - co dalej.
elf_pomocnik, ja Ci wiele nie pomogę, ale dopisz może jaki przebieg ma, albo na ile oceniasz, że jeszcze pożyje ten dobry.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Jeden amor padł - co dalej.
Hej, mi też padł prawy ... skończyło się na Ironmanie, ale to było kilka lat temu i nie było innych opcji za bardzo, tylko nowe z ASO lub Kayaba + Ironman. Potem jak pojawiły się sprężyny Kayaby, to powróciłem do normalnej wysokości.
Wkleję to co napisałem na kropce w odpowiedzi na pytanie jednego z kolegów :
Masz opcje:
- wymiana amorków w ASO na oryginalne
- regeneracja SLS-ów w Gdańsku (namiary mają koledzy z Forum np. Adasch, ale też firma jest na Allegro), w ASO (Andrzej Koper), w Nowym Sączu (carfit)
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (334344, 334345) + sprężyny tylne Kayaba RC6331 - komplety są do dostania u mnie i u Miszy w sklepie
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + sprężyny tylne z Mysiadła - w wersji standardowej lub wzmocnionej (np. LPG w bagażniku lub holowanie przyczepy) - użytkownik Niedźwiedź (4 Turbo)
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + 4 sprężyny Ironman (podwyższenie całego auta o 3.5 cm, utwardzenie) - pogooglaj, kto oferuje
Geometrię trzeba zrobić. Zwykły gościu powinien sobie poradzić. W przypadku 1, 2, 3 i 5 nic nie trzeba dokupować, w przypadku sprężyn Mysiadło pewnie też, ale nie wiem, bo nie robiłem.
Wkleję to co napisałem na kropce w odpowiedzi na pytanie jednego z kolegów :
Masz opcje:
- wymiana amorków w ASO na oryginalne
- regeneracja SLS-ów w Gdańsku (namiary mają koledzy z Forum np. Adasch, ale też firma jest na Allegro), w ASO (Andrzej Koper), w Nowym Sączu (carfit)
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (334344, 334345) + sprężyny tylne Kayaba RC6331 - komplety są do dostania u mnie i u Miszy w sklepie
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + sprężyny tylne z Mysiadła - w wersji standardowej lub wzmocnionej (np. LPG w bagażniku lub holowanie przyczepy) - użytkownik Niedźwiedź (4 Turbo)
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + 4 sprężyny Ironman (podwyższenie całego auta o 3.5 cm, utwardzenie) - pogooglaj, kto oferuje
Geometrię trzeba zrobić. Zwykły gościu powinien sobie poradzić. W przypadku 1, 2, 3 i 5 nic nie trzeba dokupować, w przypadku sprężyn Mysiadło pewnie też, ale nie wiem, bo nie robiłem.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
-
elf_pomocnik
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jeden amor padł - co dalej.
przebieg auta ( pewnie i amortyzatorów) 150 000km , lewy wygląda dobrze, chociaż prawy jeszcze 3 miesiące temu też tak wyglądał :) A jeśli chodzi o prowadzenie auta, to czym różnią się te zestawy??
Re: Jeden amor padł - co dalej.
Różnica jest bardzo widoczna przy obciążeniu auta . Na pusto dużej różnic nie ma ale gdy wsiądzie ktoś na tylna kanapę albo do tego coś w bagażniku lub przyczepa to lepiej mieć sls . Może podjedź do Gawina to znajdzie cos doraźnie albo docelowo dla Ciebie ?elf_pomocnik pisze:przebieg auta ( pewnie i amortyzatorów) 150 000km , lewy wygląda dobrze, chociaż prawy jeszcze 3 miesiące temu też tak wyglądał :) A jeśli chodzi o prowadzenie auta, to czym różnią się te zestawy??
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, o 13:30 przez Kubik1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jeden amor padł - co dalej.
TOMA52 dobrze pisze
Z czego moim zdaniem kupno nowych SLS'ów jest najgorszą opcją, bo po 20 tyś potrafią puścić na nowo.
To już raczej deadline.

elf_pomocnik pisze: przebieg auta ( pewnie i amortyzatorów) 150 000km
To już raczej deadline.
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Jeden amor padł - co dalej.
Uuuu Panie, to faktycznie zwracam honor. Niezły wynik.
Ale w sytuacji kolegi powyżej to chyba tylko regeneracja jednego, albo cały nowy zawias.

Ale w sytuacji kolegi powyżej to chyba tylko regeneracja jednego, albo cały nowy zawias.
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Jeden amor padł - co dalej.
miszozon, Ale wiesz że drugi zaraz też zapewne padnie ?
Nie wiem czy to dobry pomysł regenerować jedna sztukę . Pewnie będzie różnica w jego skuteczności ale skoro ktoś nie używa auta do upalania to nie dyskutuję .
Nie wiem czy to dobry pomysł regenerować jedna sztukę . Pewnie będzie różnica w jego skuteczności ale skoro ktoś nie używa auta do upalania to nie dyskutuję .
Re: Jeden amor padł - co dalej.
Nie no, żeby była jasność. Dla mnie regeneracja jednej sztuki jest druciarstwem. Ale jak ktoś nie ma środków to taka proteza jest dopuszczalna. Jednak znając Subaru, gdzie drut szybko się mści druga strona też szybko padnie. Np. u mnie była to różnica maks 3 tkm.
vel misza, Pozdrawiam!
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Jeden amor padł - co dalej.
Nie jestem może bezstronny, bo sprzedaję zestawy KYB, ale przećwiczyłem na sobie i OEM i Ironmana i Kayabę.Kubik1 pisze:Różnica jest bardzo widoczna przy obciążeniu auta . Na pusto dużej różnic nie ma ale gdy wsiądzie ktoś na tylna kanapę albo do tego coś w bagażniku lub przyczepa to lepiej mieć sls . Może podjedź do Gawina to znajdzie cos doraźnie albo docelowo dla Ciebie ?
Kayaba trakcyjnie jest identyczna jak OEM, po załadowaniu auta pięcioma osobami, trumną z nartami i pełnym bagażnikiem tył nie opadł dużo bardziej, niż kiedyś w SLS-ach, nic nie dobijało, koła były nadal sporo od nadkoli. Szkoda, że nie mam fotek z wyjazdu.
Ironman to dla mnie była zagadka, bo z jednej strony jest wyżej, z drugiej jest dużo sztywniej - nie jestem pewien, że o to chodzi w off-roadzie, żeby cały samochód walił na każdej nierówności czy dziurze. W zimie (opony 205/70R15) jeszcze jako tako, ale w lecie (225/50R17) to była masakra. Na równym asfalcie bajka, sztywno i fajnie, ale jak się robi lifta, to chyba nie o to chodzi ...
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
-
elf_pomocnik
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jeden amor padł - co dalej.
No tak, regeneracja 2ch to mniej więcej z wysyłką i montażem tyle co zakup zestawu Kayaby, w takim razie czy do w miarę normalnej jazdy po ulicach i lekkiego terenu (lekkiego!) będzie lepsza ( i trwalsza!) opcja 1) sls regen czy 2) kayaba 
Z tego co piszecie raczej nie ma co liczyć, że o zregenerowaniu 1 pojeździ się jeszcze z rok czy dwa na drugim ?

Z tego co piszecie raczej nie ma co liczyć, że o zregenerowaniu 1 pojeździ się jeszcze z rok czy dwa na drugim ?

- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Jeden amor padł - co dalej.
elf_pomocnik, popatrz jeszcze na wątek na kropce, tam parę osób regenerowało. Masz blisko do Nowego Sącza, jest to opcja godna zastanowienia. Z tego co wiem, oddajesz swoje stare i dostajesz inne regenerowane, więc trwa to tyle co wymiana. Pogadaj z carfitem, czy miał reklamacje na regenerowane.
Ja miałem wybór kiedyś prostszy, tzn. w zasadzie nowe z ASO lub Iroanman lub Pospring, który siadał po kilku kkm. 4turbo jeszcze nie opracowało swojej sprężyny. Ironman był kuszący i na niego się zdecydowałem, wyszło taniej niż 1 SLS w ASO razem z 4 sprężynami. Teraz ceny są inne, i możliwości więcej
Jako ciekawostkę podam, że byłem na rozmowach w lubelskiej fabryce sprężyn D&D Resory (robią OEM dla Kia/Hyundai, stabilizatory dla VW Tuarega i in.). Profi fabryka, roboty, komputery, linia produkcyjna, na której na raz przesuwa się kilkaset sprężyn. Kontrola ugięcia na koniec, znaczenie barwnymi plamkami, które springi są twardsze od nominału, które bardziej miękkie (w zakresie tolerancji) itp.
W ramach ciekawostki chcieli zrobić sprężyny do Forka, oglądali Kayabę, OEM i Ironmana, podejrzewam, że cena byłaby około 50 zł sztuka, tyle, że minimalna ilość, to 200 sztuk
Ja miałem wybór kiedyś prostszy, tzn. w zasadzie nowe z ASO lub Iroanman lub Pospring, który siadał po kilku kkm. 4turbo jeszcze nie opracowało swojej sprężyny. Ironman był kuszący i na niego się zdecydowałem, wyszło taniej niż 1 SLS w ASO razem z 4 sprężynami. Teraz ceny są inne, i możliwości więcej

Jako ciekawostkę podam, że byłem na rozmowach w lubelskiej fabryce sprężyn D&D Resory (robią OEM dla Kia/Hyundai, stabilizatory dla VW Tuarega i in.). Profi fabryka, roboty, komputery, linia produkcyjna, na której na raz przesuwa się kilkaset sprężyn. Kontrola ugięcia na koniec, znaczenie barwnymi plamkami, które springi są twardsze od nominału, które bardziej miękkie (w zakresie tolerancji) itp.
W ramach ciekawostki chcieli zrobić sprężyny do Forka, oglądali Kayabę, OEM i Ironmana, podejrzewam, że cena byłaby około 50 zł sztuka, tyle, że minimalna ilość, to 200 sztuk

http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
- Login jest zajęty
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraina ziemniaka
- Auto: Forester SF5 JDM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jeden amor padł - co dalej.
TOMA52 pisze: - wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (334344, 334345) + sprężyny tylne Kayaba RC6331 - komplety są do dostania u mnie i u Miszy w sklepie
- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + sprężyny tylne z Mysiadła - w wersji standardowej lub wzmocnionej (np. LPG w bagażniku lub holowanie przyczepy) - użytkownik Niedźwiedź (4 Turbo)
Te wymienione opcje są najlepsze bo IMHO bo na Ironmanach to z forka dyliżans się robi.
Metallica skończyła się na Kill'Em All a Forester na SF5.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Jeden amor padł - co dalej.
Chyba dyliżansy były bardziej miękkieLogin jest zajęty pisze:Te wymienione opcje są najlepsze bo IMHO bo na Ironmanach to z forka dyliżans się robi.

Tzn. to jest dobra opcja, jak ktoś mieszka w "terenie" i ma odpowiednie do tego opony, np. 205/70R15.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407