Musisz mieć na wymianę, oprócz przegubu, kilka elementów:
- nakrętka piasty, stara po rozprostowaniu nadaje się do wymiany; koszt ok. 25zł,
- opaski zaciskowe do osłony przegubu; koszt kilka zł,
- 150g smaru MoS2 (molibdenowy do przegubów), czyli dwie tuby po 90g; koszt 10zł,
- warto wymienić osłonę przegubu, koszt ok. 70zł,
- warto wymienić uszczelniacz półosi w skrzyni; kosztu nie znam,
- warto zmienić olej w skrzyni/dyfrze, bo i tak trzeba go spuścić przed wyjęciem przegubu ze skrzyni, oprócz oleju potrzebna jest podkłądka aluminiowa do uszczelnienia korka spustowego.
- zawleczka chyba 3mm, do zabezpieczenia nakrętki koronowej sworznia zwrotnicy.
Najpierw luzujemy nakrętkę piasty, kiedy samochód stoi na kołach, podnosimy samochód, wkładamy podporę coby auto nie opadło, zdejmujemy koło. Warto skręcić kierownicą tak, aby drążek kierowniczy przesunął się max. na zewnątrz. Odkręcamy łącznik stabilizatora.
Teraz warto odkręcić nakrętkę piasty, po lekkim uderzeniu gumowym młotkiem przegub wewnętrzny zacznie się wysuwać z piasty.
Jeśli siedzi mocno, to używamy ściągacza do wyciskania przegubu z piasty, albo demontujemy jarzmo zacisku hamulcowego, zdejmujemy tarczę i zwykłem ściągaczem wyciskamy przegub z piasty.
Teraz pora na wyjęcia zawleczki i odkręcenie nakrętki koronowej sworznia zwrotnicy. No i problem z rozłączeniem wahacza i zwrotnicy. Warto mieć odpowiedni śrubowy wyciskacz, albo stuknąć dwoma młotkami w wahacz, itp sposoby.
Jak już uwolnimy zwrotnicę od wahacza to można wyjąć przegub z piasty. Pozostaje spuścić olej, podważyć przegub wewnętrzny i wysunąć go ze skrzyni.
Wyjętą półoś mocujemy w imadle (drewniane klocki, aluminiowe nakładki mile widziane), rozcinamy opaski osłony. Przy krawędzi obudowy przeguby jest pierścień sprężysty zabezpieczający przegub przed rozpadnięciem się, należy go wyjąć podważając wkrętakiem.
Teraz można rozdzielić przegub na części. Uwaga na spadające rolki z trójpalczastego (piszę trójpalczasty bo nie widziałem krzyżaka o 3 ramionach

). Trójpalczasty jest osadzony na półosi na wielowypuście i zabezpieczony pierścieniem osadczym. Po zdjęciu pierścienia po prostu zsuwa się go z półosi. Teraz można zdjąć osłonę przegubu i ją wymienić.
Teraz można założyć nowe części i złożyć do kupy w odwrotnej kolejności.
Do przegubu na powierzchnie współpracujące dajemy ok. 100g smaru i do wnętrza osłony 50g.
Zapinamy nowe opaski, żeby wolny koniec obracał się "z włosem a nie pod włos".
Warto wymienić uszczelniacz w skrzyni (wargi powinny być wypełnione smarem łożyskowym).
Nakrętkę koronową dokręca się momentem 40Nm, plus dociągnięcie aby można było włożyć nową zawleczkę.
Nakrętkę piasty dokręcamy momentem 220Nm i zaklepujemy krawędź do wnętrza rowka.
I to chyba tyle
