zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 31 mar 2013, o 12:37

Witam,

Panowie szpece, fura zakupiona - szyber, elektryka wszystkiego, grzane fotele i och i ach, ale.... rano na zimnym aucie jest problem, fura zamula, nie ma siły jechać i potrafi zgasnąć po zrzuceniu z jedynki na luz. Baaardzo szybko to ustępuje, wystarczy że wskazówka temperatury drgnie, czyli jakieś trzy - pięć minut i jest normalnie.
Pacjent - forestey 99r. 2.0 wolnossący, 250tyś przelotu, LPG Stag300, wtryski Hana, reduktor KME (chyba?). Gazownia dwa miesiące temu bo przeglądzie bo 100tyś miała - remont reduktora i wymiana wtrysków na nowe.
To zamulanie przypomina mi problemy z dieslem jak ma wodę w paliwie - nie ma ochoty się wkręcać i nie ma siły uciągnąć auta. Po depnięciu na gaz mocnym auto się wkręca bez problemu. W czasie jazdy na ciepłym jest wszystko ok i na benzynie i na gazie. Zatankowałem do baku 20 litrów beny bo było mało paliwa i myślałem że syf z dna baku podciągnął, ale to nie to.

Właściciel wymieniał silniczek krokowy bo stary miał pękniętą obudowę. Wczoraj wymieniłem filtr powietrza na szybko, ale stary był czysty.
Siadłem do szukajki i jak poczytałem to wyszło mi że mogą być zawory do regulacji. Olej jest do wymiany, silnik zalany niby 5w-40 (Fuchs), stary olej i filtr mogą mieć aż taki wpływ? Olej nie jest jakoś strasznie stary, może 1000km po terminie. Co mogę na szybko sam sprawdzić, od czego zacząć? Nie wiem ile mają świece i kable. Wiem, że pytania są dyletanckie, ale kurcze zawsze dieslami starymi jeździłem i boxter na gazie to dla mnie egzotyka.

A w ogóle jakby komuś obeznanemu w subarach z Wawy czy okolic chciało się na furę zerknąć to mam super ciasto świąteczne jako dowód wdzięczności :mrgreen:


"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 31 mar 2013, o 13:22

niedzwiadz pisze: Siadłem do szukajki i jak poczytałem to wyszło mi że mogą być zawory do regulacji.


I od tego zacznij. Kiedy były ostatnio regulowane ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 31 mar 2013, o 13:25

Czekaj czekaj, już wyjmuję szklaną kulę...... ;) Nie wiem, dałem info poprzedniemu ownerami i może się odezwie.
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 31 mar 2013, o 15:05

niedzwiadz pisze: rano na zimnym aucie jest problem, fura zamula, nie ma siły jechać i potrafi zgasnąć po zrzuceniu z jedynki na luz.

Miałem dokładnie to samo w wolnossącej imprezie
regulacja zaworów załatwiła sprawę.
Jeżeli po regulacji będzie mulił to sprawdź przewody zapłonowe
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 31 mar 2013, o 15:14

No właśnie m.in. w Twoich postach się tego doszukałem :). Mamy chyba ten sam silnik?

A jakie ten silnik powinien mieć jałowe obroty już po wyłączeniu ssania? Jeśli wiszą gdzieś na forumie arkusze z danymi do tego auta to dajcie lika, przydadzą się przy pakiecie startowym :)

I jeszcze jedno - jaka jest optymalna temperatura silnika dla przełączenia się na LPG? Bo się zastanawiam czy tu nie jest przykutwione na paliwie i auto się za wcześnie nie przełącza

Dzięki za odzew w temacie :)

edyta - manuale znalezione... ;)
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 1 kwie 2013, o 12:08

Ok, wiem już że:
Luzy zaworowe sa regulowane hydraulicznie.
Kable i swiece NGK - wymieniane w styczniu, razem z reduktorem gazu i wtryskami.

Zastanawia mnie czy na pewno luzy są regulowane hydraulicznie, bo jak czytam to w tym roczniku auta cholera wie - mogą być tak i tak :). Dojdę jakoś po nr VIN czy oznaczeniach silnika do tego? Ewentualnie czy sam silnik z refugacją mechaniczną różni się czymś na pierwszy rzut oka od takiego z hydrauliczną? (pewnie nie :) )
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 1 kwie 2013, o 21:15

niedzwiadz pisze: Luzy zaworowe sa regulowane hydraulicznie.
Po tylu latach to mogły przestać chodzić :mrgreen:

http://www.carrol.ru/_pages/subaru/inde ... ZpZz09MDUw

wpisz sobie vin tutaj i enter.
mimo że rosyjska strona to możesz sobie pooglądać budowę samochodu :mrgreen:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 1 kwie 2013, o 21:24

Łooo Panie, podziękował, cudo strona :)
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 1 kwie 2013, o 21:59

niedzwiadz pisze: Luzy zaworowe sa regulowane hydraulicznie.

Sądzę że wątpię, to do 96r występowało, czyli nie w Forkach. Tak to powinno wyglądać -> http://opposedforces.com/parts/forester ... mechanism/
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 2 kwie 2013, o 07:49

Jak po VINie grzebałem po tej stronie to wyszło mi, że wygląda właśnie tak jak podlinkowałeś
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

Login jest zajęty
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraina ziemniaka
Auto: Forester SF5 JDM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 3 kwie 2013, o 20:08

W pierwszej kolejności - kable, świece i regulacja luzów. Jak to nie pomoże to szukać dalej :) Aha, filtr filtrem ale zobacz czy powietrze dochodzi.
Metallica skończyła się na Kill'Em All a Forester na SF5.

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 3 kwie 2013, o 20:23

W poniedziałek jedzie na luzy. Jak nie pomoże do dalej szukam. Auto muszę ogarnąć bo na majówkę Rumunia będzie nim grana ;)
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

malas
0 gwiazdek
Lokalizacja: wawa
Auto: brak
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 8 kwie 2013, o 11:43

niedzwiadz pisze:Witam,

.....

A w ogóle jakby komuś obeznanemu w subarach z Wawy czy okolic chciało się na furę zerknąć to mam super ciasto świąteczne jako dowód wdzięczności :mrgreen:
Ja bardzo chętnie zerknę :)

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 9 kwie 2013, o 09:33

Ooo, mały ten świat :). Małaś, ciasto to już dawno pochłonięte, ale na browara się jakoś ustawimy jak fura wyjedzie z warsztatu ;).
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

niedzwiadz
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester był > GVXL7 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Odp: zakupiony forek i problem na zimnym silniku - 2.0 99r.

Post 16 kwie 2013, o 23:34

Chyba juz po problemie. Dla potomnych - regulacja luzow zalatwila sprawe. Silnik tez rowniej pracuje na wolnych obrotach i same wolne poszly ciut do gory. Do tego poszly nowe uszczelki pod pokrywy zaworow i pastylki pod sruby, bo stare byly juz rzezbione na niesmiertelny czerwony silikon. Dzieki za pomoc, juz nie wstyd pochwalic sie nowym nabytkiem ;)

——————————————
przepraszam za brak ogonkow, wyslane za pomoca Tapetalk.
"Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej"

ODPOWIEDZ