Strona 1 z 1
Szybkie pytanie dotyczące oporu przewodów zapłonowych
: 10 kwie 2013, o 10:51
autor: dombek
Witam,
przeglądałem ostatnio instrukcję serwisową i wyczytałem że przewody powinny mieć opór od ok.7 do 15 kOhm. Poleciałem do auta i zmierzyłem, że mam niecałe 3 kOhm, więc kupiłem dzisiaj w Intercarsie przewody JC Auto(innych nie mieli niestety), zmierzyłem i mają niecałe 4 kohm.
I stąd moje pytanie, dlaczego nowe przewody mają tak mało i na co może to wpływać?
Re: Szybkie pytanie dotyczące oporu przewodów zapłonowych
: 10 kwie 2013, o 23:00
autor: gebolp
dombek pisze:
dlaczego nowe przewody mają tak mało i na co może to wpływać?
zależy od materiału przewodzącego rdzenia.
Teoretycznie są świece z wbudowanymi rezystorami, a raczej elementem oporowym. Tylko nie wiem czy są takowe wersje świec do twojego pojazdu.

Re: Szybkie pytanie dotyczące oporu przewodów zapłonowych
: 11 kwie 2013, o 10:17
autor: zinc
a mam pytanie, opor czym jest dobrze wiem, swiece kabelki itd tez wiem:D ale jaki czort nowe maja tyle i tyle manualu pisza inaczej?? moze tak jesli moje np maja tylko 2 a kolegi 15kilo to jaki wplyw to ma na samochod?? na same swiece?? na proces spalania paliwka?? niestety nie mam czym pomierzyc aby porownac ale mam nowe swiece (zabij mnie nie pamietam co wsadzil mi Yaco) i kabelki "bosza" origynaly. Po zakupie gratow silnik ozyl:D
Re: Szybkie pytanie dotyczące oporu przewodów zapłonowych
: 11 kwie 2013, o 13:12
autor: dombek
Mój po nowych świecach ngk też ożył, po przewodach nie widzę różnicy.ale jeśli dałbyś radę jakimś multimetrem zmierzyć to byłbym wdzięczny :)
Re: Szybkie pytanie dotyczące oporu przewodów zapłonowych
: 11 kwie 2013, o 17:11
autor: gebolp
zinc pisze:
o jaki wplyw to ma na samochod?? na same swiece?? na proces spalania paliwka??
Oporność w obwodzie wysokiego napięcia zwiększa czas trwania wyładowania. Nie wpływa na samą świecę, za to poprawia zapłon mieszanki