Strona 1 z 1

Popsuta regulacja lamp

: 15 kwie 2013, o 19:21
autor: non
Postanowiłem dzisiaj wyregulować światła. I okazało się, że to "trybiaste kółeczko" którym się je reguluje obraca się luzem i kręcenie nim za pomocą śrubokręta niczego nie zmienia. Co najdziwniejsze dzieje się tak w obydwu reflektorach. Wrażenie jest takie jakby oska-śruba wypadła z gwintu.
Dla ułatwienia dodam, że byłem na stacji kontroli pojazdów, kręciłem i ja i diagnosta więc prawdopodobieństwo nieumiejętnego kręcenie jest mizerne.

Ktoś już to przerabiał? Da się to jakoś wyleczyć?
Pacjent STI 2002r.

Re: Popsuta regulacja lamp

: 15 kwie 2013, o 21:01
autor: Kubik1
non, Ta śruba jest zakończona taką kulistą końcówką chyba . Ta kulka wchodzi w gniazdo . Pewnie wyskoczyła z gniazda . Nie wiem jaki typ lamp masz w aucie

Re: Popsuta regulacja lamp

: 15 kwie 2013, o 21:16
autor: non
Czarne, soczewkowe, oryginał STI.
Tzn bez zdjęcia lamp nic nie zdziałam? Łatwo je zdemontować? Trzeba do tego zderzak ściągać czy tylko wystarczy atrapę zdjąć i jest dostęp?

Re: Popsuta regulacja lamp

: 15 kwie 2013, o 21:51
autor: dzixd
Poszukaj na tej stronce (opcji silnika jak psów):
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/

Może to to:
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... head_lamp/

:?:
Powodzenia

Re: Popsuta regulacja lamp

: 15 kwie 2013, o 22:13
autor: Kubik1
non pisze:Czarne, soczewkowe, oryginał STI.
Tzn bez zdjęcia lamp nic nie zdziałam? Łatwo je zdemontować? Trzeba do tego zderzak ściągać czy tylko wystarczy atrapę zdjąć i jest dostęp?
Chyba są dwie pod atrapą , jedna na górze i zatrzask na dole . Zderzaka nie trzeba zdejmować . Ja to robiłem 8 lat temu .
Spróbuj wyjąć żarówkę i włożyć dwa palce do środka a potem pociągnąć . Sam odblask jest ruchomy i on ma takie gniazdo w które wchodzi główka śruby .

Re: Popsuta regulacja lamp

: 15 kwie 2013, o 23:50
autor: non
Dzięki wszystkim. Postaram się jutro coś powalczyć.
Zacznę od wsadzenia paluchów :giggle: bo czuję, że może to pomóc. Dziwne tylko dlaczego obydwie lampy to samo nieszczęście spotkało.

A i jeszcze przy okazji jedno pytanie: Czy prędkościomierz w STI jest dokładnie taki sam jak w WRX? Tzn czy można kupić licznik z WRX i przełożyć sam prędkościomierz do licznika z STI? Bo mój licznik cały czas zawyża o 15 km/h i chciałbym coś z tym fantem zrobić. Pytałem w ASO i nowy kosztuje 2 600. A używanego STI nigdzie nie mogę dorwać.

Re: Popsuta regulacja lamp

: 16 kwie 2013, o 00:11
autor: Kubik1
non pisze: mój licznik cały czas zawyża o 15 km/h i chciałbym coś z tym fantem zrobić.

A jakie masz opony ? Masz seryjne ?

Re: Popsuta regulacja lamp

: 16 kwie 2013, o 07:10
autor: non
Strzałka zamiast 0 jest na 1 kresce. I potem cały czas 15 za wysoko. Sprawdzałem z gps
Czyli sygnał dostaje ok tylko mechanicznie wskazówka oszukuje.

Re: Popsuta regulacja lamp

: 17 kwie 2013, o 16:49
autor: non
non pisze:Czy prędkościomierz w STI jest dokładnie taki sam jak w WRX? Tzn czy można kupić licznik z WRX i przełożyć sam prędkościomierz do licznika z STI?
Ponawiam pytanie. Może jednak ktoś coś wie i potrafi odpowiedzieć bo nie uśmiecha mi się kupowanie nowego w ASO. Skoro nie mogę dorwać od STI to może tylko bym przełożył szybkościomierz od WRX i by to działało? Są jakieś różnice?

Re: Popsuta regulacja lamp

: 19 kwie 2013, o 17:42
autor: non
Kontynuując dialog ze sobą samym, napiszę dla kogoś kto by miał taki problem z lampami, że przyczyną było ukręcenie się plastikowego elementu z trybami (prawdopodobnie ze starości) na metalowym trzpieniu (ośce która kręcąc się podnosi i opuszcza światła).
Planowana reperacja (oryginalnie jest to mocowane na wcisk) polegać będzie na wklejeniu plastkowego wytrybionego trybu na kręcącą się czy jak kto woli aktulanie niekręcącą się ośkę. Dzięki czemu z powrotem ośka ta zacznie się kręcić podczas pokręcania rzeczonym trybem.
Powinno się udać bo sama regulacja (ośka) działa. Znaczy się: się kręci jak się nią pokręca.

Re: Popsuta regulacja lamp

: 19 kwie 2013, o 23:13
autor: krol99
cos poszło nie tak ;/