Popsuta regulacja lamp
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Popsuta regulacja lamp
Postanowiłem dzisiaj wyregulować światła. I okazało się, że to "trybiaste kółeczko" którym się je reguluje obraca się luzem i kręcenie nim za pomocą śrubokręta niczego nie zmienia. Co najdziwniejsze dzieje się tak w obydwu reflektorach. Wrażenie jest takie jakby oska-śruba wypadła z gwintu.
Dla ułatwienia dodam, że byłem na stacji kontroli pojazdów, kręciłem i ja i diagnosta więc prawdopodobieństwo nieumiejętnego kręcenie jest mizerne.
Ktoś już to przerabiał? Da się to jakoś wyleczyć?
Pacjent STI 2002r.
Dla ułatwienia dodam, że byłem na stacji kontroli pojazdów, kręciłem i ja i diagnosta więc prawdopodobieństwo nieumiejętnego kręcenie jest mizerne.
Ktoś już to przerabiał? Da się to jakoś wyleczyć?
Pacjent STI 2002r.
Re: Popsuta regulacja lamp
non, Ta śruba jest zakończona taką kulistą końcówką chyba . Ta kulka wchodzi w gniazdo . Pewnie wyskoczyła z gniazda . Nie wiem jaki typ lamp masz w aucie
Re: Popsuta regulacja lamp
Czarne, soczewkowe, oryginał STI.
Tzn bez zdjęcia lamp nic nie zdziałam? Łatwo je zdemontować? Trzeba do tego zderzak ściągać czy tylko wystarczy atrapę zdjąć i jest dostęp?
Tzn bez zdjęcia lamp nic nie zdziałam? Łatwo je zdemontować? Trzeba do tego zderzak ściągać czy tylko wystarczy atrapę zdjąć i jest dostęp?
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Popsuta regulacja lamp
Poszukaj na tej stronce (opcji silnika jak psów):
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/
Może to to:
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... head_lamp/
Powodzenia
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/
Może to to:
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... head_lamp/

Powodzenia
Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Popsuta regulacja lamp
Chyba są dwie pod atrapą , jedna na górze i zatrzask na dole . Zderzaka nie trzeba zdejmować . Ja to robiłem 8 lat temu .non pisze:Czarne, soczewkowe, oryginał STI.
Tzn bez zdjęcia lamp nic nie zdziałam? Łatwo je zdemontować? Trzeba do tego zderzak ściągać czy tylko wystarczy atrapę zdjąć i jest dostęp?
Spróbuj wyjąć żarówkę i włożyć dwa palce do środka a potem pociągnąć . Sam odblask jest ruchomy i on ma takie gniazdo w które wchodzi główka śruby .
Re: Popsuta regulacja lamp
Dzięki wszystkim. Postaram się jutro coś powalczyć.
Zacznę od wsadzenia paluchów
bo czuję, że może to pomóc. Dziwne tylko dlaczego obydwie lampy to samo nieszczęście spotkało.
A i jeszcze przy okazji jedno pytanie: Czy prędkościomierz w STI jest dokładnie taki sam jak w WRX? Tzn czy można kupić licznik z WRX i przełożyć sam prędkościomierz do licznika z STI? Bo mój licznik cały czas zawyża o 15 km/h i chciałbym coś z tym fantem zrobić. Pytałem w ASO i nowy kosztuje 2 600. A używanego STI nigdzie nie mogę dorwać.
Zacznę od wsadzenia paluchów

A i jeszcze przy okazji jedno pytanie: Czy prędkościomierz w STI jest dokładnie taki sam jak w WRX? Tzn czy można kupić licznik z WRX i przełożyć sam prędkościomierz do licznika z STI? Bo mój licznik cały czas zawyża o 15 km/h i chciałbym coś z tym fantem zrobić. Pytałem w ASO i nowy kosztuje 2 600. A używanego STI nigdzie nie mogę dorwać.
Re: Popsuta regulacja lamp
non pisze: mój licznik cały czas zawyża o 15 km/h i chciałbym coś z tym fantem zrobić.
A jakie masz opony ? Masz seryjne ?
Re: Popsuta regulacja lamp
Strzałka zamiast 0 jest na 1 kresce. I potem cały czas 15 za wysoko. Sprawdzałem z gps
Czyli sygnał dostaje ok tylko mechanicznie wskazówka oszukuje.
Czyli sygnał dostaje ok tylko mechanicznie wskazówka oszukuje.
Re: Popsuta regulacja lamp
Ponawiam pytanie. Może jednak ktoś coś wie i potrafi odpowiedzieć bo nie uśmiecha mi się kupowanie nowego w ASO. Skoro nie mogę dorwać od STI to może tylko bym przełożył szybkościomierz od WRX i by to działało? Są jakieś różnice?non pisze:Czy prędkościomierz w STI jest dokładnie taki sam jak w WRX? Tzn czy można kupić licznik z WRX i przełożyć sam prędkościomierz do licznika z STI?
Re: Popsuta regulacja lamp
Kontynuując dialog ze sobą samym, napiszę dla kogoś kto by miał taki problem z lampami, że przyczyną było ukręcenie się plastikowego elementu z trybami (prawdopodobnie ze starości) na metalowym trzpieniu (ośce która kręcąc się podnosi i opuszcza światła).
Planowana reperacja (oryginalnie jest to mocowane na wcisk) polegać będzie na wklejeniu plastkowego wytrybionego trybu na kręcącą się czy jak kto woli aktulanie niekręcącą się ośkę. Dzięki czemu z powrotem ośka ta zacznie się kręcić podczas pokręcania rzeczonym trybem.
Powinno się udać bo sama regulacja (ośka) działa. Znaczy się: się kręci jak się nią pokręca.
Planowana reperacja (oryginalnie jest to mocowane na wcisk) polegać będzie na wklejeniu plastkowego wytrybionego trybu na kręcącą się czy jak kto woli aktulanie niekręcącą się ośkę. Dzięki czemu z powrotem ośka ta zacznie się kręcić podczas pokręcania rzeczonym trybem.
Powinno się udać bo sama regulacja (ośka) działa. Znaczy się: się kręci jak się nią pokręca.