GT z 6mt

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: GT z 6mt

Post 10 paź 2008, o 00:28

podpowiem -> WRXowe.



Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 11 paź 2008, o 11:13

Azrael pisze:Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
Sądziłem,że piasta to ten element który siedzi na półosi , do którego jest przykręcona tarcza. Kiedy by się wymieniło po swapie skrzyni GT-kową piastę na STI wydaje mi się,że niosło by to dwa następstwa :
1) Poszerzenie rozsawu kół : prawdopodobnie ORI połosie STI dłuższe niż GT
2) Na piastach GT siedzą tarcze o mniejszej średnicy umożliwiające jazdę na 16" . Wymiana na piastę,tarcze STI uniemożliwwiło by już założenie kół 16" bo by się w nich nie zmieściły tarcze i zaciski STI

Jak głoszę herezję proszę o sprostowanie. I wytłumaczenie jak to się ma z tymi piastami STI w GT.Czy tego się nie praktykuje i załatwia sprawę hybrydowymi półosiami czy i owszem

PS. Pytanie dodatkowe :
1) Jak się mają głowice GT 99/00 do STI 2,0 ?
2) Które roczniki 2,0 l STI 6 mt nadają się najlepiej do swapu czy nie ma różnicy między rocznikami ?
3) Czy silnik 2,0 l STI może byc "obsłuzony przez remapowany komputer GT czy też trzeba/wypada przełożyc wiązkę z komputerem ?

GT
Rozstaw kół -
Rozstaw osi - 2520 mm

STI 2003
Rozstaw kół -
Rozstaw osi - 2525 mm
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT z 6mt

Post 11 paź 2008, o 12:22

Nie wydaje mi sie, zeby wieksze piasty od STI wymuszaly wieksza srednice felg.
W STI TypeR z tylu tez mam wieksze piasty niz w GT i spokojnie 16cali wchodzi... przynajmiej tak dlugo, jak nie zalozysz sporo wiekszych hamulcow :)

Co do przekladki skrzyni - to Ci sie moze przydac, jesli nie chcesz brnac w jakies megaprzerobki polowy samochodu ze wzgledu na roznice w przelozeniach glownych itp.
http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html

Co do silnika - to raczej chyba zakladasz komputer odpowiednio do glowic i remapujesz pewnie odpowiednio do potrzeb, zwlaszcza jesli - dajmy na to, teoretycznie - zmieniales np. blok na 2.5l - ale prosze specow o naprostowanie jesli sie myle.
Wiec wychodziloby na to,ze wiazke musisz przelozyc i tak.

Co do sensu stosowania glowic GT do STI sie nie wypowiem - moim zdaniem bezsens raczej, bo STI ma zapewne ostrzejsze walki...

Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: GT z 6mt

Post 11 paź 2008, o 12:52

Jacky X, piasty nie mają związku z zastosowanymi tarczami. Teoretycznie mógłbyś sobie nawet hamulce od Legacy N/A zamontować...

Głowice STI New Age mają w szczegolności AVCS i są ogolnie lepsze. Komputer GTekowy mozna remapowac tylko w technologii Ecutec, STI można już też narzędziami szerzej dostępnymi, poza tym ma jednak szersze mozliwości. W przypadku OEm komputera warto by sie zgadzał z przepustnicą, TPS, IACV itp.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: GT z 6mt

Post 11 paź 2008, o 12:55

A co mają piasty do średnicy felg?
Tę mogą wymuszać swoją wielkością hamulce, ale ja Az napisał, nawet w eNkach stosowane były na szuter hamulce z WRX-a, czyli pasują bez problemu.


PS no i Az mnie uprzedził... ;-)

ODPOWIEDZ