GT z 6mt
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
GT z 6mt
Podobnież taki swap jest przetestowany. Auto Waszki i Felixa tak ma
1) Ile kosztuje zdrowa 6mt , dyfer i wał
2) Ile kosztuje przystosowanie skrzyni, jakieś tam wężyki itp oraz 4 półosie ?
3) Jakie problemy techniczne się napotyka ?
4) Co to za półosie ? Czy wykonane rzemieślniczo ?
5)Jakie wady i zalety ma swap 6mt w GT-ku ?
1) Ile kosztuje zdrowa 6mt , dyfer i wał
2) Ile kosztuje przystosowanie skrzyni, jakieś tam wężyki itp oraz 4 półosie ?
3) Jakie problemy techniczne się napotyka ?
4) Co to za półosie ? Czy wykonane rzemieślniczo ?
5)Jakie wady i zalety ma swap 6mt w GT-ku ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: GT z 6mt
Poszukaj postow Waszki na forum kropkum - on tam, o ile mnie pamiec nie myli, napisal co musial przerobic, z czym mial klopoty.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: GT z 6mt
AMI - leniem nie jestem :
Odnalazłem wątek:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115420
Chodzi mi o więcej informacji.
Odnalazłem wątek:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115420
Chodzi mi o więcej informacji.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: GT z 6mt
Prawdę mówiąc zdanie mam podobne w tej materi do KRUKA.Elektronikę toleruję tylko w komuterze,w samochodzie im jest jej mniej tym lepiej.Wolał bym chyba bez DCCD bo mniej będzie to kłopotliwe.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: GT z 6mt
Jacky X - skoro leniem nie jestes i watek znalazles, to moze po prostu udaj sie najlepiej do Waszki po detale ;)
Skoro chcesz poznac jak najwiecej opinii to jego opinie pewnie beda nienajgorsze, bo on ta przerobke robil dosc niedawno.
Przekladka skrzyni z DCCD duzo bardziej klopotliwa pewnie nie bedzie - natomiast dojdzie zakup kontrolera DCCD, bo fabryczny Subaru uzywa
sensorow, ktorych w klasyku nie ma - chyba, ze sobie pozakladasz, ale podejrzewam,ze to juz moze byc brniecie w coraz to nowe trudnosci...
Skoro chcesz poznac jak najwiecej opinii to jego opinie pewnie beda nienajgorsze, bo on ta przerobke robil dosc niedawno.
Przekladka skrzyni z DCCD duzo bardziej klopotliwa pewnie nie bedzie - natomiast dojdzie zakup kontrolera DCCD, bo fabryczny Subaru uzywa
sensorow, ktorych w klasyku nie ma - chyba, ze sobie pozakladasz, ale podejrzewam,ze to juz moze byc brniecie w coraz to nowe trudnosci...
Jacek "AMI" Rudowski
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: GT z 6mt
Arti, widzę, że strasznie nurtuje Cię to pytanie, skoro aż 2 razy je zadałeś.
Jacky X kupił już GT, więc postanowił rozpocząć nowy serial brazylijski.
Jacky X kupił już GT, więc postanowił rozpocząć nowy serial brazylijski.
czarne jest piękne...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: GT z 6mt
Pewnie bo jest po estijajowemu poszperowana i znacznie lepiej chodzi. O wytrzymałości nie wspomnę.Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Baaaaardzo warto.
Re: GT z 6mt
Bo lubi mieszać i chce się czuć kawiorowo ot co
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: GT z 6mt
Nie no, ja wiem to drogi Jarku. Wiem to doskonale. Z resztą być może niedługo będe miał przyjemność jeździć autem z taką skrzynią. Chodzi mi raczej o to, że Jacky szukał przez miliard lat GTka CAŁKOWICIE seryjnego a tu nagle chce do niego wsadzać skrzynie z innego auta. Więc pytam dlaczego? Upalał będzie? A może seria klęknęła?jarmaj pisze:Pewnie bo jest po estijajowemu poszperowana i znacznie lepiej chodzi. O wytrzymałości nie wspomnę.Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Baaaaardzo warto.
Re: GT z 6mt
A co będziesz wstawiał taką do swojego potworaArti pisze: Z resztą być może niedługo będe miał przyjemność jeździć autem z taką skrzynią
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: GT z 6mt
A, no to sorry, tło wydarzeń i główne postacie nie sa mi znane. Piszę tak se ogólnieArti pisze:Chodzi mi raczej o to, że Jacky szukał przez miliard lat GTka CAŁKOWICIE seryjnego a tu nagle chce do niego wsadzać skrzynie z innego auta.
Re: GT z 6mt
Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Jak to po co ? To TY nie wiesz ,że na 6-biegu auto pali najmniej ???
Szukałem auta przedewszystkim nieporozbijanego.A co do wiedzy , jak zrobić czy gdzie kupić to bywa (bez urazy) ,że wiele osób wie ale nie powie . Ot , taki polski zwyczaj. A zanim coś będę w aucie robił to chciał bym do tego podejść z głową z dwóch powodów :
a) żeby efekt był satysfakcjonujący tj. projekt i finał
b) mody są drogie. Więc trzeba je dobrze zaplanować.Źle zrobione mody są bezsensownym zmarnowaniem kasy a nieprzemyślane mody jeszcze gorzej
Już mam nauczkę,że kupiłem wolnossaka myśląc,że go przerobię.Strata i czasu i parę złotych poszło w błoto choć egzemplarz sam w sobie był spoko.
Dwa pytania bo zapewne pytał będę często :
1) Jakie seryjnie siedzi TURBO w MY'00 ?
2) Dlaczego do swapa często ciągnie się Spec C a nie jak Felix STI z UK ???
A co do tego co będę robił z autem to jeszcze się wacham.GT nawet w serii jest po prostu piękny. Kiedyś chciałem zrobic Sleepera ale czasami myślę,że klasyczny GT w czystej formie modyfikowany to jak chlapnąć szampana ze szklanki przy pięknej kobiecie(może kwas ale da się zrobić bo może być cool ).
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: GT z 6mt
Wsadzenie 6MT nie jest takie starsznie skomplikowane, ale trzeba sobie przygotować hybrydowe półoski itp.
Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....
TD04 siedziJacky X pisze: 1) Jakie seryjnie siedzi TURBO w MY'00 ?
2) Dlaczego do swapa często ciągnie się Spec C a nie jak Felix STI z UK ???
Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....
Re: GT z 6mt
Azrael pisze: Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....
Tak z ciekawosci - inna to znaczy jaka konkretnie, jesli pamietasz?
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
Re: GT z 6mt
Cyt:"Hybrydowe półośki przygotować" - znaczy zamówić półosie 160/180 po 500zł/szt.
Jednak zapytałem kilku ludźi choć przyznaję,że nie tam gdzie powinienem w jakiej technologii są wykonane :
1) Czy ktoś to toczy rzemieślniczo ??? z jakiego materiału ?
2) Spawanie raczej neguję bo to by długo niewytrzymało
3) A może są aftermarketowe takie hybrydy do kupienia ?
4)Chyba gdyby się do tego zminieło piasty na 180 to takie rozwiązanie sprawi,że koła wyjdą poza karoserię bo STI jest ciut szerszy niż GT ? A wiem,że niektóre firmy preferują zamiast hybryd zmianę piast co w konsekwencji wymusza felgi min 17".
Jednak zapytałem kilku ludźi choć przyznaję,że nie tam gdzie powinienem w jakiej technologii są wykonane :
1) Czy ktoś to toczy rzemieślniczo ??? z jakiego materiału ?
2) Spawanie raczej neguję bo to by długo niewytrzymało
3) A może są aftermarketowe takie hybrydy do kupienia ?
4)Chyba gdyby się do tego zminieło piasty na 180 to takie rozwiązanie sprawi,że koła wyjdą poza karoserię bo STI jest ciut szerszy niż GT ? A wiem,że niektóre firmy preferują zamiast hybryd zmianę piast co w konsekwencji wymusza felgi min 17".
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: GT z 6mt
NIe wiem jak robią to inni, dla nas robi to firma która robi też półośki wzmacniane dla nas, czy też półoski do Lotusa Soi z WSMP/GSMP. Możemy oczywiście sprowadzic też odpowiednie z driveshaftshop, ale wychodzi jakieś 5x drożej.
Komancz ma GTekowy tylny dyfer zostawiony więc można i tak.
Jakbym dziś miał robić mocne GT od podstaw to bym na wstępie pokombinowal z poszerzeniem błotników z tyłu i zamówił szersze błotniki do przodu, bo nawet przy GTekowym rozstawie się nie chcą koła mieścić żadne. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
Komancz ma GTekowy tylny dyfer zostawiony więc można i tak.
Jakbym dziś miał robić mocne GT od podstaw to bym na wstępie pokombinowal z poszerzeniem błotników z tyłu i zamówił szersze błotniki do przodu, bo nawet przy GTekowym rozstawie się nie chcą koła mieścić żadne. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
Re: GT z 6mt
Sądziłem,że jak zmieniają piasty na wieloklin 180 to sa one z WRX/STI i aby zmieściły się hamulce nie może być nic mniejszego jak 17".Azrael pisze:. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
PS. W jakim sensie nie chcą się mieścić koła ? Rozumiem inne niż seryjne 16 z badziewnymi hamulcami ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: GT z 6mt
Nie widzę związku między piastą a hamulcami. A niby jakie hamulce na szuter miały N-ki zanim sie pojawiły szutrowe AP w homologacji?
Re: GT z 6mt
Przecież każde dziecko to wie.Azrael pisze:A niby jakie hamulce na szuter miały N-ki
czarne jest piękne...