GT z 6mt

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 10:50

Podobnież taki swap jest przetestowany. Auto Waszki i Felixa tak ma :whistle:

1) Ile kosztuje zdrowa 6mt , dyfer i wał
2) Ile kosztuje przystosowanie skrzyni, jakieś tam wężyki itp oraz 4 półosie ?
3) Jakie problemy techniczne się napotyka ?
4) Co to za półosie ? Czy wykonane rzemieślniczo ?
5)Jakie wady i zalety ma swap 6mt w GT-ku ?


W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 10:58

Poszukaj postow Waszki na forum kropkum - on tam, o ile mnie pamiec nie myli, napisal co musial przerobic, z czym mial klopoty.
Jacek "AMI" Rudowski

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 11:02

AMI - leniem nie jestem :

Odnalazłem wątek:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115420

Chodzi mi o więcej informacji.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 11:29

Komancz ma w swojej turbo babci 6MT, nie jestem pewien, ale chyba z DCCD.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 12:06

Prawdę mówiąc zdanie mam podobne w tej materi do KRUKA.Elektronikę toleruję tylko w komuterze,w samochodzie im jest jej mniej tym lepiej.Wolał bym chyba bez DCCD bo mniej będzie to kłopotliwe.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 16:37

Jacky X - skoro leniem nie jestes i watek znalazles, to moze po prostu udaj sie najlepiej do Waszki po detale ;)
Skoro chcesz poznac jak najwiecej opinii to jego opinie pewnie beda nienajgorsze, bo on ta przerobke robil dosc niedawno.

Przekladka skrzyni z DCCD duzo bardziej klopotliwa pewnie nie bedzie - natomiast dojdzie zakup kontrolera DCCD, bo fabryczny Subaru uzywa
sensorow, ktorych w klasyku nie ma - chyba, ze sobie pozakladasz, ale podejrzewam,ze to juz moze byc brniecie w coraz to nowe trudnosci...
Jacek "AMI" Rudowski

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 18:33

remek pisze:ale chyba z DCCD.

Raczej bez.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 18:39

jarmaj pisze: Raczej bez.
ale za to ma bajerancki guzik 'START' :-d

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:23

Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Obrazek

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:23

Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Obrazek

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:27

Arti, widzę, że strasznie nurtuje Cię to pytanie, skoro aż 2 razy je zadałeś.

Jacky X kupił już GT, więc postanowił rozpocząć nowy serial brazylijski. :giggle:
czarne jest piękne...

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:29

Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Pewnie bo jest po estijajowemu poszperowana i znacznie lepiej chodzi. O wytrzymałości nie wspomnę.


Baaaaardzo warto.

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 172 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:33

Bo lubi mieszać i chce się czuć kawiorowo ot co :!: :mrgreen:

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:39

jarmaj pisze:
Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Pewnie bo jest po estijajowemu poszperowana i znacznie lepiej chodzi. O wytrzymałości nie wspomnę.


Baaaaardzo warto.
Nie no, ja wiem to drogi Jarku. ;-) Wiem to doskonale. Z resztą być może niedługo będe miał przyjemność jeździć autem z taką skrzynią. Chodzi mi raczej o to, że Jacky szukał przez miliard lat GTka CAŁKOWICIE seryjnego a tu nagle chce do niego wsadzać skrzynie z innego auta. Więc pytam dlaczego? Upalał będzie? A może seria klęknęła?
Obrazek

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 172 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:40

Arti pisze: Z resztą być może niedługo będe miał przyjemność jeździć autem z taką skrzynią
A co będziesz wstawiał taką do swojego potwora :?: :giggle:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 20:43

Arti pisze:Chodzi mi raczej o to, że Jacky szukał przez miliard lat GTka CAŁKOWICIE seryjnego a tu nagle chce do niego wsadzać skrzynie z innego auta.
A, no to sorry, tło wydarzeń i główne postacie nie sa mi znane. Piszę tak se ogólnie ;-)

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 22:27

Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?

Jak to po co ? To TY nie wiesz ,że na 6-biegu auto pali najmniej ??? :mrgreen:

Szukałem auta przedewszystkim nieporozbijanego.A co do wiedzy , jak zrobić czy gdzie kupić to bywa (bez urazy) ,że wiele osób wie ale nie powie . Ot , taki polski zwyczaj. A zanim coś będę w aucie robił to chciał bym do tego podejść z głową z dwóch powodów :

a) żeby efekt był satysfakcjonujący tj. projekt i finał
b) mody są drogie. Więc trzeba je dobrze zaplanować.Źle zrobione mody są bezsensownym zmarnowaniem kasy a nieprzemyślane mody jeszcze gorzej

Już mam nauczkę,że kupiłem wolnossaka myśląc,że go przerobię.Strata i czasu i parę złotych poszło w błoto choć egzemplarz sam w sobie był spoko.
Dwa pytania bo zapewne pytał będę często :
1) Jakie seryjnie siedzi TURBO w MY'00 ?
2) Dlaczego do swapa często ciągnie się Spec C a nie jak Felix STI z UK ???

A co do tego co będę robił z autem to jeszcze się wacham.GT nawet w serii jest po prostu piękny. Kiedyś chciałem zrobic Sleepera ale czasami myślę,że klasyczny GT w czystej formie modyfikowany to jak chlapnąć szampana ze szklanki przy pięknej kobiecie(może kwas ale da się zrobić bo może być cool :-) ).
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 22:33

Wsadzenie 6MT nie jest takie starsznie skomplikowane, ale trzeba sobie przygotować hybrydowe półoski itp.

Jacky X pisze: 1) Jakie seryjnie siedzi TURBO w MY'00 ?
2) Dlaczego do swapa często ciągnie się Spec C a nie jak Felix STI z UK ???
TD04 siedzi

Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 22:37

Azrael pisze: Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....

Tak z ciekawosci - inna to znaczy jaka konkretnie, jesli pamietasz?

Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 22:48

Spec.C ma płytkę z tylu

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 23:15

Cyt:"Hybrydowe półośki przygotować" - znaczy zamówić półosie 160/180 po 500zł/szt.

Jednak zapytałem kilku ludźi choć przyznaję,że nie tam gdzie powinienem w jakiej technologii są wykonane :

1) Czy ktoś to toczy rzemieślniczo ??? z jakiego materiału ? :o
2) Spawanie raczej neguję bo to by długo niewytrzymało
3) A może są aftermarketowe takie hybrydy do kupienia ?
4)Chyba gdyby się do tego zminieło piasty na 180 to takie rozwiązanie sprawi,że koła wyjdą poza karoserię bo STI jest ciut szerszy niż GT ? A wiem,że niektóre firmy preferują zamiast hybryd zmianę piast co w konsekwencji wymusza felgi min 17".
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 23:19

NIe wiem jak robią to inni, dla nas robi to firma która robi też półośki wzmacniane dla nas, czy też półoski do Lotusa Soi z WSMP/GSMP. Możemy oczywiście sprowadzic też odpowiednie z driveshaftshop, ale wychodzi jakieś 5x drożej.

Komancz ma GTekowy tylny dyfer zostawiony więc można i tak.


Jakbym dziś miał robić mocne GT od podstaw to bym na wstępie pokombinowal z poszerzeniem błotników z tyłu i zamówił szersze błotniki do przodu, bo nawet przy GTekowym rozstawie się nie chcą koła mieścić żadne. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 23:40

Azrael pisze:. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
Sądziłem,że jak zmieniają piasty na wieloklin 180 to sa one z WRX/STI i aby zmieściły się hamulce nie może być nic mniejszego jak 17".

PS. W jakim sensie nie chcą się mieścić koła ? Rozumiem inne niż seryjne 16 z badziewnymi hamulcami ?
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 23:42

Nie widzę związku między piastą a hamulcami. A niby jakie hamulce na szuter miały N-ki zanim sie pojawiły szutrowe AP w homologacji?

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT z 6mt

Post 9 paź 2008, o 23:49

Azrael pisze:A niby jakie hamulce na szuter miały N-ki
Przecież każde dziecko to wie. :mrgreen:
czarne jest piękne...

ODPOWIEDZ