Strona 1 z 2
GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 10:50
autor: Jacky X
Podobnież taki swap jest przetestowany. Auto Waszki i Felixa tak ma
1) Ile kosztuje zdrowa 6mt , dyfer i wał
2) Ile kosztuje przystosowanie skrzyni, jakieś tam wężyki itp oraz 4 półosie ?
3) Jakie problemy techniczne się napotyka ?
4) Co to za półosie ? Czy wykonane rzemieślniczo ?
5)Jakie wady i zalety ma swap 6mt w GT-ku ?
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 10:58
autor: AMI
Poszukaj postow Waszki na forum kropkum - on tam, o ile mnie pamiec nie myli, napisal co musial przerobic, z czym mial klopoty.
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 11:02
autor: Jacky X
AMI - leniem nie jestem :
Odnalazłem wątek:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115420
Chodzi mi o więcej informacji.
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 11:29
autor: Alan, Alan, Alan!
Komancz ma w swojej turbo babci 6MT, nie jestem pewien, ale chyba z DCCD.
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 12:06
autor: Jacky X
Prawdę mówiąc zdanie mam podobne w tej materi do KRUKA.Elektronikę toleruję tylko w komuterze,w samochodzie im jest jej mniej tym lepiej.Wolał bym chyba bez DCCD bo mniej będzie to kłopotliwe.
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 16:37
autor: AMI
Jacky X - skoro leniem nie jestes i watek znalazles, to moze po prostu udaj sie najlepiej do Waszki po detale ;)
Skoro chcesz poznac jak najwiecej opinii to jego opinie pewnie beda nienajgorsze, bo on ta przerobke robil dosc niedawno.
Przekladka skrzyni z DCCD duzo bardziej klopotliwa pewnie nie bedzie - natomiast dojdzie zakup kontrolera DCCD, bo fabryczny Subaru uzywa
sensorow, ktorych w klasyku nie ma - chyba, ze sobie pozakladasz, ale podejrzewam,ze to juz moze byc brniecie w coraz to nowe trudnosci...
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 18:33
autor: jarmaj
remek pisze:ale chyba z DCCD.
Raczej bez.
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 18:39
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj pisze:
Raczej bez.
ale za to ma bajerancki guzik 'START'

Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:23
autor: Arti
Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:23
autor: Arti
Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:27
autor: vibowit
Arti, widzę, że strasznie nurtuje Cię to pytanie, skoro aż 2 razy je zadałeś.
Jacky X kupił już GT, więc postanowił rozpocząć nowy serial brazylijski.

Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:29
autor: jarmaj
Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Pewnie bo jest po estijajowemu poszperowana i znacznie lepiej chodzi. O wytrzymałości nie wspomnę.
Baaaaardzo warto.
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:33
autor: Piter 35
Bo lubi mieszać i chce się czuć kawiorowo ot co

Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:39
autor: Arti
jarmaj pisze:Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Pewnie bo jest po estijajowemu poszperowana i znacznie lepiej chodzi. O wytrzymałości nie wspomnę.
Baaaaardzo warto.
Nie no, ja wiem to drogi Jarku.

Wiem to doskonale. Z resztą być może niedługo będe miał przyjemność jeździć autem z taką skrzynią. Chodzi mi raczej o to, że Jacky szukał przez miliard lat GTka CAŁKOWICIE seryjnego a tu nagle chce do niego wsadzać skrzynie z innego auta. Więc pytam dlaczego? Upalał będzie? A może seria klęknęła?
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:40
autor: Piter 35
Arti pisze:
Z resztą być może niedługo będe miał przyjemność jeździć autem z taką skrzynią
A co będziesz wstawiał taką do swojego potwora

Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 20:43
autor: jarmaj
Arti pisze:Chodzi mi raczej o to, że Jacky szukał przez miliard lat GTka CAŁKOWICIE seryjnego a tu nagle chce do niego wsadzać skrzynie z innego auta.
A, no to sorry, tło wydarzeń i główne postacie nie sa mi znane. Piszę tak se ogólnie

Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 22:27
autor: Jacky X
Arti pisze:Jacky X, po co Ci skrzynia szóstka?
Jak to po co ? To TY nie wiesz ,że na 6-biegu auto pali najmniej ???
Szukałem auta przedewszystkim nieporozbijanego.A co do wiedzy , jak zrobić czy gdzie kupić to bywa (bez urazy) ,że wiele osób wie ale nie powie . Ot , taki polski zwyczaj. A zanim coś będę w aucie robił to chciał bym do tego podejść z głową z dwóch powodów :
a) żeby efekt był satysfakcjonujący tj. projekt i finał
b) mody są drogie. Więc trzeba je dobrze zaplanować.Źle zrobione mody są bezsensownym zmarnowaniem kasy a nieprzemyślane mody jeszcze gorzej
Już mam nauczkę,że kupiłem wolnossaka myśląc,że go przerobię.Strata i czasu i parę złotych poszło w błoto choć egzemplarz sam w sobie był spoko.
Dwa pytania bo zapewne pytał będę często :
1) Jakie seryjnie siedzi TURBO w MY'00 ?
2) Dlaczego do swapa często ciągnie się Spec C a nie jak Felix STI z UK ???
A co do tego co będę robił z autem to jeszcze się wacham.GT nawet w serii jest po prostu piękny. Kiedyś chciałem zrobic Sleepera ale czasami myślę,że klasyczny GT w czystej formie modyfikowany to jak chlapnąć szampana ze szklanki przy pięknej kobiecie(może kwas ale da się zrobić bo może być cool

).
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 22:33
autor: Azrael
Wsadzenie 6MT nie jest takie starsznie skomplikowane, ale trzeba sobie przygotować hybrydowe półoski itp.
Jacky X pisze:
1) Jakie seryjnie siedzi TURBO w MY'00 ?
2) Dlaczego do swapa często ciągnie się Spec C a nie jak Felix STI z UK ???
TD04 siedzi
Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 22:37
autor: AMI
Azrael pisze:
Spec.C ma lepszy silnik, krótszy 5 i 6 bieg, inna tylną szperę....
Tak z ciekawosci - inna to znaczy jaka konkretnie, jesli pamietasz?
Pozdrawiam
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 22:48
autor: Azrael
Spec.C ma płytkę z tylu
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 23:15
autor: Jacky X
Cyt:"Hybrydowe półośki przygotować" - znaczy zamówić półosie 160/180 po 500zł/szt.
Jednak zapytałem kilku ludźi choć przyznaję,że nie tam gdzie powinienem w jakiej technologii są wykonane :
1) Czy ktoś to toczy rzemieślniczo ??? z jakiego materiału ?
2) Spawanie raczej neguję bo to by długo niewytrzymało
3) A może są aftermarketowe takie hybrydy do kupienia ?
4)Chyba gdyby się do tego zminieło piasty na 180 to takie rozwiązanie sprawi,że koła wyjdą poza karoserię bo STI jest ciut szerszy niż GT ? A wiem,że niektóre firmy preferują zamiast hybryd zmianę piast co w konsekwencji wymusza felgi min 17".
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 23:19
autor: Azrael
NIe wiem jak robią to inni, dla nas robi to firma która robi też półośki wzmacniane dla nas, czy też półoski do Lotusa Soi z WSMP/GSMP. Możemy oczywiście sprowadzic też odpowiednie z driveshaftshop, ale wychodzi jakieś 5x drożej.
Komancz ma GTekowy tylny dyfer zostawiony więc można i tak.
Jakbym dziś miał robić mocne GT od podstaw to bym na wstępie pokombinowal z poszerzeniem błotników z tyłu i zamówił szersze błotniki do przodu, bo nawet przy GTekowym rozstawie się nie chcą koła mieścić żadne. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 23:40
autor: Jacky X
Azrael pisze:. Nie bardzo rozumiem jak piasty wymuszają felgi 17''
Sądziłem,że jak zmieniają piasty na wieloklin 180 to sa one z WRX/STI i aby zmieściły się hamulce nie może być nic mniejszego jak 17".
PS. W jakim sensie nie chcą się mieścić koła ? Rozumiem inne niż seryjne 16 z badziewnymi hamulcami ?
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 23:42
autor: Azrael
Nie widzę związku między piastą a hamulcami. A niby jakie hamulce na szuter miały N-ki zanim sie pojawiły szutrowe AP w homologacji?
Re: GT z 6mt
: 9 paź 2008, o 23:49
autor: vibowit
Azrael pisze:A niby jakie hamulce na szuter miały N-ki
Przecież każde dziecko to wie.
