Strona 1 z 1

dpf

: 4 maja 2013, o 12:04
autor: basket
Witam,
szukam informacji o usunieciu dpf z forka, wiele firm reklamuje sie ze moze to zrobić.
Jest ktos kto juz ma to za sobą ??? jakie koszty? gdzie polecacie w okolicach Poznania lub Wroclawia??
Wszelkie wskazówki mile widziane bo już mam dość tego gówna.

pozdrawiam

Re: dpf

: 4 maja 2013, o 12:38
autor: adamek1
Wskazówka. :thumb:


Sprzedaj Diesla kup BENZYNE wtedy usuniesz DPF na stałe. :mrgreen:

Re: dpf

: 4 maja 2013, o 17:05
autor: gebolp
Można wstawić emulator dpf, sterownik silnika dalej toto "widzi", jeśli wejdą nowe przepisy to stacje diagnostyczne będą robić testy EOBD, wtedy parametry związane z dpf będą widoczne, czego nie będzie w przypadku programowej eliminacji obsługi dpf z oprogramowania sterownika.
To od strony elektroniki, w obu rozwiązaniach należy usunąć wkład dpf z puszki

Re: dpf

: 4 maja 2013, o 19:04
autor: basket
dzięki za odp.
czyli wycinamy dpf a emulator symuluje jego obecność.
Tylko czy ktoś już to zastosował w subaru??
Nie ma problemów z praca silnika??

ps.
kupno forestera w dieslu to był jeden z tych życiowych błędów :)

Re: dpf

: 4 maja 2013, o 22:56
autor: gebolp
basket pisze: Tylko czy ktoś już to zastosował w subaru??
Tutaj przykład http://4dpf.com/cennik/50-subaru
basket pisze: Nie ma problemów z praca silnika??
Dpf jest za turbiną i za katalizatorem utleniającym.
Sam emulator symuluje napełnianie się filtra dpf , tym samym sterownik silnika co jakiś czas wykonuje cykl wypalania sadzy, ale jest on skrócony do minimum. Mają opatentowany algorytm szacowania stopnia zapełnienia dpf na podstawie sygnału z przepływki i czujników temp. w wydechu.
Założyliśmy kilka takich emulatorów, jedyny problem polegał na konieczności wykonania kilkunastokilometrowej jazdy testowej, żeby sterownik silnika zauważył że filtr się zapełnia podczas jazdy. Ale to dotyczyło pewnego furgonu z R w nazwie
Na stronie znajdziesz instalatorów w pobliżu siebie.

: 5 maja 2013, o 20:17
autor: siewcu
Jak chcesz się bawić w takie rzeczy i szukasz w okolicach Poznania, to zapytaj w Mapteku.

Re: dpf

: 13 maja 2013, o 09:30
autor: basket
Witam,

Udało się usunąć dpf z forestera, zdecydowałem się na http://www.fap-dpf.lubi.info w Łodzi.
Pomimo dużej odległości (300km) ode mnie było warto. Chłopaki wiedzą co robią, robią to bezproblemowo - wywalają wkład dpf + przeprogramowanie kompa. Żadnych emulatorów. Cena 800zł brutto :)
Auto jeździ normalnie a nawet wydaje mi się z większą mocą.
jestem mega zadowolony.
Kontakt do warsztatu tel. 601 230 130


Pozdr
Przemek

Re: dpf

: 18 maja 2013, o 21:35
autor: carfit
W foresterze z otwartym DPF jeszcze to moze jakoś działać , natomiast w DPF zamknietym z dwoma czujnikami egt , i dwoma czujnikami różnicy ciśnień , będzie duży problem z takim usuwaniem DPF ... ;-(

Re: dpf

: 16 kwie 2015, o 18:48
autor: cherusek1
Witam
Oświećcie mnie proszę w paru sprawach związanych z dpf-em, nie miałem na własność diesla nigdy, ale tak, filtr ten sprawia problemy, zapycha się tymi całymi cząsteczkami, na skutek? Właśnie, jazdy na krótkich dystansach? Jazdy w mieście? Czy jazdy w mieście na krótkich dystansach?
Rozumiem ze krótki dystans dla diesla to dajmy 5-10 km czy jadąc np 30 km codziennie do pracy ale po mieście, dpf zapycha się czy nie? Czy jadąc dziennie do pracy np 10 km w mieście a raz w tygodniu 30 na ekspresówce tempem 120km/h filtr się zapycha czy nie? Jak poprawnie dba się o ten wynalazek żeby nie dawał o sobie znać?
Jak znajdzie ktoś z dieslowców chwilkę to skrobnijcie coś pozdro ;-)

Re: dpf

: 16 kwie 2015, o 19:01
autor: cybel
Na DPF nie ma reguły,czasem sprawia kłopoty przy przewadze jazd pozamiejskich i długich przelotach,czasem,tak jak u mnie,gdzie przeważa jazda po mieście,problemów nie ma żadnych.
cherusek1 pisze: Czy jadąc dziennie do pracy np 10 km w mieście a raz w tygodniu 30 na ekspresówce tempem 120km/h filtr się zapycha czy nie?
Mniej więcej u mnie tak wygląda jazda,oczywiście te 10km to w jedną stronę.
Wiele tu zależy od stanu silnika,wtryskiwaczy,różnej maści czujników na filtrze,ale jeśli wszystko jest ok. to problemy z DPF-em nie powinny wystąpić.

Re: dpf

: 16 kwie 2015, o 19:10
autor: cherusek1
A można sprawdzić stan zapchania takiego filtra? Słyszałem ze warsztaty jakoś go przepalają ,czy to oznacza ze np, zapchał się filtr przepalam go i jeżdzę dalej do następnego zapchania, czy jest to normalna czynność serwisowa jak np wymiana oleju?

Re: dpf

: 16 kwie 2015, o 19:42
autor: cybel
ASO ma taką możliwość sprawdzenia w ilu procentach "zapchany" jest DPF,niezależne warsztaty również,o ile dysponują odpowiednim softem.
DPF sprawny powinien wypalać,oczyszczać się sam podczas jazdy,istnieje możliwość wypalenia DPF-a w trybie serwisowym w warsztacie,ASO.
Wypalanie DPF-a nie jest normalną czynnością serwisową,powinien oczyszczać się sam,przy założeniu,że wszytko działa jak należy.
Też słyszałem o "chemicznym" czyszczeniu DPF-a,ale nie doświadczyłem,nie widziałem,to się nie wypowiadam.

Re: dpf

: 16 kwie 2015, o 20:08
autor: cherusek1
Bardz serdecznie Ci cybel dziękuję za fajne konkret wyjaśnienia, pozdrawiam :-)

: 17 kwie 2015, o 14:28
autor: siewcu
z tym, że nie wiem czy ten procentowy wskaźnik zapchania można traktować poważnie - spotkałem się z przypadkami 0% zużycia przy zapchanym filtrze i 100% użycia przy... nowym. dużo więcej powiedzą inne parametry, jak porównanie ciśnień przed i za filtrem - ale to już trzeba kogoś, kto potrafi to poprawnie zinterpretować - a z tym są problemy.