Strona 1 z 1

LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 3 cze 2013, o 21:28
autor: bolosaper
Kupiłem auto jak w temacie, mam pytanie jak działa napęd czy tylna oś dołączana jest przez haldex, obok ręcznego mam guzik MANUAL czy załącza on tył który działa do 40km/h. Czy pletę bzdury a napęd jest pernamentny. To moje drugie Subaru ale poprzednie Legasy II miało manuala i standardowy napęd z reduktorem.

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 3 cze 2013, o 21:53
autor: Bergen
Prawie jak Haldex. Tylna oś przenosi jakieś 10% momentu w warunkach normalnych (czyli nigdy nie jest całkiem odłączona), do 50% gdy komputer uzna że potrzeba, bez względu na prędkość.

Guzik "manual" przełącza skrzynię w tryb quasi-manualny - gdy przerzucisz np. wajchę na "3", to samochód będzie jechał tylko na trójce i z niej ruszał, to samo w przypadku "2" i "1".

ALE - jak np. na "2" dojedziesz do końca obrotów, to komputer skrzyni przełączy jednak na "3", żeby nie zarżnąć silnika. W Imprezie odcina zapłon.

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 3 cze 2013, o 22:23
autor: bolosaper
Mądry jesteś! Dziękuję za szybką odpowiedź.
Mam jeszcze jedno pytanie do czego jest guzik HIGHT po prawej stronie obok kierownicy! Z angielskiego było by wysokość ale czego!
Może będziesz jeszcze wiedział gdzie jest przekaźnik od szyberdachu i czy wogóle jest takowy?
A i jeszcze jedno podczas agresywnego przyspieszania skrzynia działa idealnie ale gdy mulę kota z drugiego biegu na trzeci zmienia z dziwnym wzrostem obrotów na ułmek sekundy z 2000 do 3000 i spada do 2000. Czy to poważna usterka?

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 4 cze 2013, o 14:15
autor: Bergen
bolosaper pisze: guzik HIGHT po prawej stronie obok kierownicy! Z angielskiego było by wysokość ale czego!

Jeśli nie wysokość świecenia reflektorów, to wysokość prześwitu w przypadku wersji z samopoziomującym się zawieszeniem (albo pozostałość po tym zawieszeniu, bo często w mroku dziejów zostaje to zawieszenie wymienione na zwykłe).
bolosaper pisze: gdzie jest przekaźnik od szyberdachu i czy wogóle jest takowy?

Nie mam pojęcia.
bolosaper pisze: Czy to poważna usterka?
Najpierw wymień olej w skrzyni, potem się zobaczy.

Acha - w temacie tego "komputer uzna za potrzebne" co napisałem wcześniej - rozkład momentu zmienia się nie tylko w przypadku poślizgu przedniej osi, ale np. podczas gwałtownego przyspieszania, aby polepszyć właściwości trakcyjne - taka jest teoria, a praktyka wyjdzie w praktyce ;)

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 7 cze 2013, o 16:15
autor: bolosaper
Wymieniłem olej w skrzyni i niestety nie pomogło.

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 9 cze 2013, o 09:03
autor: Kubik1
bolosaper, Strzelin znam z pracy w cukrowni .
Napisz jaki ma przebieg ta skrzynia . Myślę ze tarcze masz już mocno zużyte i dlatego tak gwałtownie zapina biegi .

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 9 cze 2013, o 09:58
autor: sylvan
Przekaźnik szyberdachu to mało powiedziane - tam jest taki prosty sterownik i kilka krańcówek - całość jest w dachu na linii słupków "C" po prawej stronie - żeby się tam dostać musisz ściągnąć podsufitkę.

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 9 cze 2013, o 10:34
autor: citan
Bergen pisze: Prawie jak Haldex. Tylna oś przenosi jakieś 10% momentu w warunkach normalnych (czyli nigdy nie jest całkiem odłączona), do 50% gdy komputer uzna że potrzeba, bez względu na prędkość.
Bawiłem się tym swoim komputerkiem gadającym po SSM. Jest możliwość sprawdzenia wartości "transfer duty ratio" (TDR %). Nie jestem pewien jak interpretować te wartości, ale najogólniej założyłem, że pokazuje spięcie osi tylnej z przednią (procentowo). Czyli nie, gdzie ile momentu, ale jak mocno sprzęgło dopina tylną oś w stosunku do maksymalnego spięcia.

Kilka ciekawostek:
1. Na 1. biegu przy ruszaniu z butem w podłodze (albo przy delikatnym ruszeniu i później but), przy niewielkich prędkościach (~10km/h) TDR skacze wysoko - do 90%.
2. Niezależnie od prędkości (empirycznie sprawdzone do 160km/h) i wybranego biegu TDR nigdy nie spada poniżej 30%.
3. Każde dodanie gazu (niezależnie od prędkości i biegu) powoduje skok TDR - do 40-50%.

Widać, że na 1. biegu oś tylna jest chętniej dopinana niż na wyższych, ale niezależnie od prędkości nigdy nie udało mi się uzyskać wartości poniżej ~30%. Samo TDR wydaje się być mocno zależne od obrotów, położenia przepustnicy lub czegoś podobnego.

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 9 cze 2013, o 15:19
autor: bolosaper
Kubik1 pisze:bolosaper, Strzelin znam z pracy w cukrowni .
Napisz jaki ma przebieg ta skrzynia . Myślę ze tarcze masz już mocno zużyte i dlatego tak gwałtownie zapina biegi .
Przebieg 300000 km.
Nie powiedział bym, że zmienia biegi gwałtownie wręcz przeciwnie zmienia idealnie jednak podczas wolnej jazdy z 2 na 3 przerzuca płynnie ale na sekundę rosną obroty.

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 9 cze 2013, o 21:34
autor: Kubik1
Może być zużyty komplet tarcz odpowiedzialnych za trzeci bieg . Druga wersja jest taka że spróbuj zmierzyć ciśnienie na instalacji hydraulicznej .

Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT

: 9 cze 2013, o 22:26
autor: bolosaper
Mam niewielki wyciek ze skrzyni jeszcze nie zlokalizowany.