Strona 1 z 1
Podciśnienie w układzie chłodniczym
: 3 lip 2013, o 16:49
autor: subarka665
Witam ! Mam pytanie dlaczego powstaje podciśnienie w układzie chłodniczym ? Czy istnieje możliwość podessania oleju ze skrzyni biegów automatycznej?
Pacjent: Subaru Legacy 2.5 Automat
Re: Podciśnienie w układzie chłodniczym
: 3 lip 2013, o 23:02
autor: j33mbo
tak na chłopski rozum: skoro jest pompa, to patrząc z kierunkiem pompowania, przed pompą jest podciśnienie, a za pompą nadciśnienie, ale gdzie się kończy jedno, a zaczyna drugie?
Re: Podciśnienie w układzie chłodniczym
: 4 lip 2013, o 08:29
autor: koziolek
Wydaje mi się że chodzi o temperatury,kiedy fura jest nagrzana ciecz zwiększa objętość i trochę płynu wywala do zbiorniczka wyrównawczego,w momencie studzenia się całego układu zasysa ciecz ze zbiorniczka odpowiedzialny za to jest korek na chłodnicy.
subarka665, może opisz problem,jeżeli masz olej w płynie chłodzącym raczej nie jest to spowodowane podciśnieniem w ukł chłodzenia,a ciśnieniem oleju które jest wyższe niż ciśnienie w ukł chłodzenia
: 4 lip 2013, o 09:45
autor: subarka665
j33mbo

Na powrocie płynu wąż jest zassany.
koziolek, właśnie olej w płynie chłodzącym był. Po odkręceniu korka od chłodnicy było "masło", w zbiorniczku wyrównawczym też. Potem było dolewane wody (może tu jest błąd, choć nie sądzę) no i potem jadę, jadę, jadę, aż nagle skrzynia doznała dziwnej pracy, auto nagle samo mi stanęło z piskiem opon i dym spod machy. Po otwarciu wąż od chłodnicy zassany i ryzykując otwarłam korek, a tam nic. Skrzynia się normalnie fioletowa zrobiła, naplułam na pokrywę, to aż ślina się gotowała. Teraz właśnie się zastanawiam czy jak zassało od góry, to czy wtedy mogło podebrać olej ze skrzyni w wyniku czego skrzynia się zatarła

Re: Podciśnienie w układzie chłodniczym
: 4 lip 2013, o 17:32
autor: inquiz
j33mbo pisze:
rzed pompą jest podciśnienie, a za pompą nadciśnienie, ale gdzie się kończy jedno, a zaczyna drugie?
w śródpompiu
