Strona 1 z 1

Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 15 lip 2013, o 17:18
autor: subarka665
Witam, cześć :-)
Mam do Was pytanie odnośnie skrzyni biegów automatycznej w Legasiu, może będziecie znali na nie odpowiedź. To jest tak, skrzynia założona, wlałam z 4l oleju po czym odpaliłam pojazd. Odpaliłam na biegu P wszystko gra i przeskakiwałam po kolei wszystkie biegi wchodziły, aż miło, a potem z 1 do R wszystko okey, ale gdy chciałam wrzucić P pojawił się zgrzyt :wall:

1. Jak myślicie dlaczego takie coś się stało ??
2. Mogło to się stać po przez zapowietrzenie skrzyni/sprzęgła ?
3. Może jakieś inne pomysły/sugestie ?


Jeśli ktoś mógłby, to niech napisze procedurę zakładania skrzyni AT (chyba, że jest tu gdzieś na forum, to przepraszam, bo musiałam przeoczyć), typu:
"1. Najpierw weź i lekko pochyl silnik potem..."
Właśnie "potem"... Jak, to jest... Sprzęgło odkręcić od silnika i przypasować do skrzyni i potem do silnika czy na odwrót.
Bo chyba żeśmy przy zakładaniu coś nie tak zrobili, bo prawdopodobnie uszkodziliśmy simmering albo oring i kapie olej ze skrzyni ... :x :wall:

Z góry bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi :-> :->

Re: Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 15 lip 2013, o 18:15
autor: Konto usunięte
Ja się nie znam, ale lubię podoradzać :mrgreen:

Mam dwie hipotezy:

1. Uszkodzenie poduszek pod skrzynią albo zapadek biegu parkingowego spowodowane (zwykle) niezaciąganiem ręcznego przy parkowaniu;
2. Uszkodzenie blokad odłączających obracające się tryby (tu niestety trzeba zajrzeć do środka i zobaczyć, czy tak jest).

Olej pewnie kapie, bo połączenie jest nieszczelne (może oring czy simmering są uszkodzone, a może coś jest krzywo założone - przez Internet trudno powiedzieć ;-) )

Może jeszcze tego oleju trochę za mało :idea: z tego co pamiętam wchodzi więcej niż 4 litry (skrzynia bodajże 4,5 l i do tego jeszcze coś w konwerterze zostaje).

Ale ponieważ się nie znam, może to być coś innego. W każdym razie jeśli nic z powyższego to niestety wieszczę jakiś warsztat specjalizujący się w automatach. :-/

: 15 lip 2013, o 18:31
autor: subarka665
Konto usunięte, mi się zdaje, że jednak coś się znasz, bo już dałeś mi nieco do myślenia (opcja 1 po słowie "albo"), więc jutro będzie drugi raz ściągana skrzynia i będę wszystko badać wraz z kapaniem oleju. Jeżeli chodzi o olej to do skrzyni wchodzi 9,5 l z czego coś tam jest jeszcze w konwerterze , a do dyferencjału dokładnie 1,2 l ;-)
Funky- Koval, dziękuję ;-)
Będę "niuchać" jeszcze, więc czekam jeszcze na jakieś inne pomysły i szukam procedury zakładania skrzyni :-> :razz: :whistle:

Re: Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 15 lip 2013, o 19:39
autor: Kubik1
subarka665, Do tej skrzyni wchodzi 8,5 l oleju a stan oleju sprawdza się na pracującym silniku

: 15 lip 2013, o 19:44
autor: subarka665
:oops: Kubik1 , dobrze żeś się odezwał, bo jutro albo pojutrze jak byłoby wszystko okay, to zalałabym go na 9,5l, czyli przelałabym :oops: Dzięki ;-) Stan oleju to tak - sprawdzam zawsze na pracującym silniku ;-)

Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 15 lip 2013, o 21:26
autor: Konto usunięte
No, to dla ścisłości nie olej tylko ATF ;-)

: 15 lip 2013, o 21:41
autor: subarka665
Mam Mobil ATF 320 ;-)

Re:

: 15 lip 2013, o 22:22
autor: leon
subarka665 pisze:Mam Mobil ATF 320 ;-)
Ja na tym gównie zabiłem 2 pompy wspomagania. :wall:

Oczywiście nie twierdzę że przez to gówno. :cofee:

Re: Re:

: 15 lip 2013, o 22:24
autor: subarka665
leon pisze:
subarka665 pisze:Mam Mobil ATF 320 ;-)
Ja na tym gównie zabiłem 2 pompy wspomagania. :wall:
Wspomagania ... Dzięki Bogu, że nie skrzynię ...

Re: Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 16 lip 2013, o 19:38
autor: gebolp
subarka665 pisze: Jak, to jest... Sprzęgło odkręcić od silnika i przypasować do skrzyni i potem do silnika czy na odwrót.
ZAWSZE wkłada się kompletną skrzynię a konwerter (sprzęgło?- powiedzmy) mocuje się do tarczy zabierakowej przez stosowne otwory.
Wiem, że są cwaniaczkowie któzy mocują konwerter do silnika a potem zakładają na to skrzynię. Szczyt debilizmu. Sam znam kolesia, który miał wszelkie tytuły doradcy technicznego jednej z marek, chwalił się jaki to on mądry bo zakłada skrzynię na już przykręcony konwerter....
Aż rozwalił własną skrzynię.... Uszkodził, powiedzmy, wieloklin między konwerterem a pompą ATF i samą pompę....
subarka665 pisze: kapie olej ze skrzyni
to i tak czeka wyciąganie i uszczelnianie

Poziom oleju jest podstawą dla poprawnej pracy skrzyni.
Do suchej skrzyni faktycznie wchodzi ok 8.5l, do eksploatowanej ok 4l. Olej z konwertera praktycznie nie krąży...

Re: Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 16 lip 2013, o 19:45
autor: Boombastic
gebolp pisze: Do suchej skrzyni faktycznie wchodzi ok 8.5l, do eksploatowanej ok 4l. Olej z konwertera praktycznie nie krąży...

Nie do końca jest tak. Po prostu w procesie nazywanym wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów nie wymienia się całego oleju a dokonuje się jedynie połowicznej wymiany. Jest wprawdzie metoda wymiany dynamicznej ale skoro producenci nie przewidują takiej metodologii przy wykłym przeglądzie to nie ma sensu tego robić. Chyba że nowowlany olej nie polubi się z tym co już wcześniej tam był to moze być problem. I to przy zachowaniu tych samych norm oleju.

: 17 lip 2013, o 23:03
autor: subarka665
Dziś skrzynia została uszczelniona, a jutro będę wlewać te 8,5 l ATF-u. W skrzyni nie ma w ogóle tego "oleju" został spuszczony nawet miska była odkręcana, żeby olej spuścić.
gebolp, no właściwie, to my konwertera nie ściągaliśmy. Akurat nikt nie wiedział, że trzeba to odkręcić od silnika i przykręcić do skrzyni ( nigdy nie było styczności z wymianą skrzyni biegów AT), a dopiero wtedy do silnika, więc wszystko poszło inaczej i przez to walnęło uszczelnienie. Do mechanika stwierdziłam, że nie będę dawać, bo (auto już kiedyś musiało być, ponieważ skrzynia sklejona na trzy różne silikony, półośki były niezabezpieczone i niedokręcone) może zrobić, to tak, że znowu pójdzie skrzynia i będzie następna wymiana, nikt nie wie jak i kto to robi, a jak się zrobi to samemu, to i wiedza przypływa i doświadczenie ;-) Akurat dzisiaj była zakładana, tak jak powinna. Dzięki za małą instrukcję :->

Re: Skrzynia AT - Legacy 2.5

: 17 lip 2013, o 23:53
autor: gebolp
subarka665 pisze: a jutro będę wlewać te 8,5 l ATF-u.
to najpierw wlej nieco ponad 7.5l i sprawdź poziom przy pracującym silniku, ew, dolej; jak się przeleje to trudniej odessać nadmiar. :?

: 18 lip 2013, o 12:19
autor: subarka665
Wiem, najpierw zaleję go tak 5/6 i zobaczę poziom, i czy nie cieknie ( :? :wall: ), potem zaleję resztę ;-)