Ja Cie zrozumiałem . Mnie chodziło o to że w subaru 1989-1999 nie było różnic . Wszystkie modele miały te same rozwiązania a różniły się tylko budąsubarka665 pisze: Kubik1, no nie koniecznie, bo moja 1 jest w MT i nie ma miejsca na wtyczkę FWD, tam nie dołącza się tylny napęd, chyba, że Cię nie do końca zrozumiałam.
Bezpiecznik FWD
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Bezpiecznik FWD
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
To czyli ja Ciebie nie zrozumiałam Mnie się rozchodziło o rzeczy mechaniczne, a nie o zewnętrzne A jak tak, to prawda czy 1 w AT czy 2 toto samo. Najciekawsze jest, to, że w mojej byłej 1 (AT) był bezpiecznik w miejscu FWD, a kiedyś wszyscy się zastanawiali dlaczego nie dołączał mi się tył. Wszyscy myśleli, że on tam powinien być, choć kiedyś ktoś mi tu mówił, żeby zajrzeć w to miejsce i zobaczyć czy siedzi tam ten bezpiecznik... Też stąd moje pytanie, bo zaciekawiło mnie, tu nie ma, a tam był
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: Bezpiecznik FWD
subarka665, wkroczyłaś na bardzo grząski grunt i za chwilę utoniesz
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Re:
Bo jakiś debil pomyslał że jak będzie miał napęd tylko na przód to mu mniej będzie paliłsubarka665 pisze:To czyli ja Ciebie nie zrozumiałam Mnie się rozchodziło o rzeczy mechaniczne, a nie o zewnętrzne A jak tak, to prawda czy 1 w AT czy 2 toto samo. Najciekawsze jest, to, że w mojej byłej 1 (AT) był bezpiecznik w miejscu FWD, a kiedyś wszyscy się zastanawiali dlaczego nie dołączał mi się tył. Wszyscy myśleli, że on tam powinien być, choć kiedyś ktoś mi tu mówił, żeby zajrzeć w to miejsce i zobaczyć czy siedzi tam ten bezpiecznik... Też stąd moje pytanie, bo zaciekawiło mnie, tu nie ma, a tam był
Wywal ten bezpiecznik i zachowaj w jakimś schowku .
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Bezpiecznik FWD
subarka665 pisze:rrosiak, mam nadzieję, że jeszcze nie
jeszcze nie....subarka665 pisze:dzixd, nie AWD tylko 4WD, a to jest różnica
jeeeszczeee nieeee...subarka665 pisze:W AWD jest możliwość podziału mocy napędu na obie osie.
jużsubarka665 pisze:Tam bodajże ok. 90% momentu obr. jest przenoszony na przód
bardzo mi się podoba "napęd na ostro". jakieś złote usta bym dał panu mechanikowi.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Bezpiecznik FWD
subarka665 pisze: 4WD tutaj wszystkie koła są napędzane po równo 50:50. Czujesz bazę ?
A to takie na "ostro" to rozumiem
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Damaz, no pan mechanik (nie jeżdżę już do niego) chciał mi tylko wytłumaczyć czym się różni AWD od 4WD z czego te 4WD nazwał napędem na "ostro" (stały rozkład siły na wszystkie 4 koła - 50 na ośkę przednią - 50 tylną, tak? Czy mi już coś miesza? ), a z kolei no fakt raczej się walnął mówiąc, że 90% to jest przód. W każdym razie to nie jest ważne ile jest na przód, a ile na tył. AWD - może mieć podział mocy napędu i tyle. Słyszał że dzwonią, ale nie wiedział, w którym kościele. Utonąć mogłam, bo pływać nie bardzo umiem
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Bezpiecznik FWD
subarka665, ten gość plótł bezedury.
Te nazwy 4WD, AWD (a także wszystkie inne, jak Quattro, 4matic, 4x4, Syncro itp., itd.) tak naprawdę nic nie znaczą, są tylko i wyłącznie oznaczeniami handlowymi stosowanymi przez producentów, a nie nazwami technicznymi przypisanymi do konkretnego rozwiązania. I kompletnie nie ma tu zależności o której piszesz, że AWD to coś tam, a 4WD to co innego.
I bardzo często pod tą samą nazwą kryją się bardzo różne rozwiązania techniczne przeniesienia napędu.
Te nazwy 4WD, AWD (a także wszystkie inne, jak Quattro, 4matic, 4x4, Syncro itp., itd.) tak naprawdę nic nie znaczą, są tylko i wyłącznie oznaczeniami handlowymi stosowanymi przez producentów, a nie nazwami technicznymi przypisanymi do konkretnego rozwiązania. I kompletnie nie ma tu zależności o której piszesz, że AWD to coś tam, a 4WD to co innego.
I bardzo często pod tą samą nazwą kryją się bardzo różne rozwiązania techniczne przeniesienia napędu.
Re: Bezpiecznik FWD
subarka665, ponieważ jesteś sympatyczną i chyba dociekliwą osobą, to spróbuję napisać trochę poważniej o tych napędach. zwłaszcza, że jak kiedyś sam chciałem się dowiedzieć jak to wszystko działa, to okazało się, że trzeba trochę pogrzebać i czasu poświęcić i jeszcze kolegów o pomoc poprosić.
wracając do baranów.
4WD i AWD. tak jak napisał jarmaj to są tylko nazwy. zwyczajowo (podkreślam: zwyczajowo) nazwy "4WD" używa się w przypadku klasycznego napędu na 4 koła. klasycznego, czyli napędzana jest oś tylna samochodu a napęd przedniej osi włącza się ręcznie. najczęściej przenoszenie napędu odbywa się w taki sposób, że prędkości obrotowe przedniej i tylnej osi są takie same. z kolei 'AWD" najczęściej odnosi się do nowszych rozwiązań, w których obie osie napędzane są cały czas i dodatkowo sposób realizowania tego napędu jest mniej lub bardziej automatycznie zmieniany.
jeszcze raz zwracam uwagę na "najczęściej" "zazwyczaj". żadne z ww. określeń nie jest opatentowane czy ściśle zdefiniowane.
"90% momentu obr. przenoszone jest na przód ". pomimo tego, że używają takiego zwrotu prawie wszyscy (łącznie z autorami folderów reklamowych) jest ono błędne. jeśli już cokolwiek jest rozdzielane w tych procentach, to moc przekazywana z silnika.
wracając do baranów.
4WD i AWD. tak jak napisał jarmaj to są tylko nazwy. zwyczajowo (podkreślam: zwyczajowo) nazwy "4WD" używa się w przypadku klasycznego napędu na 4 koła. klasycznego, czyli napędzana jest oś tylna samochodu a napęd przedniej osi włącza się ręcznie. najczęściej przenoszenie napędu odbywa się w taki sposób, że prędkości obrotowe przedniej i tylnej osi są takie same. z kolei 'AWD" najczęściej odnosi się do nowszych rozwiązań, w których obie osie napędzane są cały czas i dodatkowo sposób realizowania tego napędu jest mniej lub bardziej automatycznie zmieniany.
jeszcze raz zwracam uwagę na "najczęściej" "zazwyczaj". żadne z ww. określeń nie jest opatentowane czy ściśle zdefiniowane.
"90% momentu obr. przenoszone jest na przód ". pomimo tego, że używają takiego zwrotu prawie wszyscy (łącznie z autorami folderów reklamowych) jest ono błędne. jeśli już cokolwiek jest rozdzielane w tych procentach, to moc przekazywana z silnika.
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Pogubiłam się, za dużo nasłuchałam się głupot p. Władka i mi wyszło, a internet też kłamie. Na jednej stronie piszą tak, a na drugiej jeszcze inaczej.
jarmaj, damaz, rozumiem,są to nazwy w sumie, to skróty, ale baba jak to baba Ty damaz piszesz, że 4WD kryje zwyczajowo technikę taką, że napędzana jest oś tylna, a dołącza się ręcznie przednią, okay, czytaj dalej. Stare Subaru Justy miało 4WD i kojarzę, że też miało dołączany napęd, a u mnie w Legacu (4WD) jest tak, że nie ma włączania ręcznie napędu, tylko on jest obecny przez cały czas i jak to jest ??
Choć możliwe jest, to, że jest jeden skrót, a dwa rozwiązania
Przez, to wszystko spadłam na dno i zgubiłam się kompletnie, za dużo tych skrótów i rozwiązań, a potem tylko problemy
jarmaj, damaz, rozumiem,są to nazwy w sumie, to skróty, ale baba jak to baba Ty damaz piszesz, że 4WD kryje zwyczajowo technikę taką, że napędzana jest oś tylna, a dołącza się ręcznie przednią, okay, czytaj dalej. Stare Subaru Justy miało 4WD i kojarzę, że też miało dołączany napęd, a u mnie w Legacu (4WD) jest tak, że nie ma włączania ręcznie napędu, tylko on jest obecny przez cały czas i jak to jest ??
Choć możliwe jest, to, że jest jeden skrót, a dwa rozwiązania
Przez, to wszystko spadłam na dno i zgubiłam się kompletnie, za dużo tych skrótów i rozwiązań, a potem tylko problemy
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
Re: Bezpiecznik FWD
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 571#p90571
a właściwie... to co mi tam. przecież po to powstało.
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
a właściwie... to co mi tam. przecież po to powstało.
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re:
subarka665 pisze:Stare Subaru Justy miało 4WD i kojarzę, że też miało dołączany napęd, a u mnie w Legacu (4WD) jest tak, że nie ma włączania ręcznie napędu, tylko on jest obecny przez cały czas i jak to jest ??
A na przykład określenie "4wd" było w Toyocie stosowane dla Celici ST185 ze zdecydowanie stałym napędem na 2 osie z centralnym dyfrem.
Zapomnij o tych nazwach!!!!
One NIC nie znaczą. Jak chcesz się dowiedzieć jaki rodzaj napędu ma dane auto, to musisz dociec jakie rozwiązania były tam zastosowane. Te nazwy nie mają z tym NIC wspólnego.
PS
A przeczytanie podlinkowanego opracowania damazia będzie z pewnością najlepszym możliwym krokiem w kierunku zrozumienia o co tu chodzi
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Bezpiecznik FWD
U mnie nie zapala się kontrolka 4WD po wpięciu bezpiecznika, przez co nie widzę różnicy między jazdą z bezpiecznikiem czy bez? Co to może oznaczać?
Re: Bezpiecznik FWD
Odgrzewam dla potomności :)
Według service manuala do OBK III, w sekcji dotyczącej ABS jest napisane, że w skrzyni MT i AT z VTD (czyli bez sprzęgła wielopłytkowego MPT) nie da się odłączyć tylnego napędu bezpiecznikiem FWD. Podobne informacje krążą w tematach związanych z Imprezami na forach zagranicznych.
Według service manuala do OBK III, w sekcji dotyczącej ABS jest napisane, że w skrzyni MT i AT z VTD (czyli bez sprzęgła wielopłytkowego MPT) nie da się odłączyć tylnego napędu bezpiecznikiem FWD. Podobne informacje krążą w tematach związanych z Imprezami na forach zagranicznych.