Swap 1.6 na 2.0

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
roslinn
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Swap 1.6 na 2.0

Post 19 lip 2013, o 08:20

Witam
Mam zamiar przeszszepić silnik 2.0 125KM :-d do GL-a 1.6 z 97. Dlatego chciałbym się dowiedzieć:
-Czy na pewno silnik będzie pasować do skrzyni w (1.6 jest o jedną czy dwie śruby mniej reszta zdaje się być w dobrych miejscach)
-Jakie są przełożenia w skrzyniach 1.6 i 2.0 słyszałem że 1.6 jest krótsza
-Czy pompa paliwowa z 1.6 się nadaje?
-Na forum podało stwierdzenie że w rozrządzie należy przełożyć koło zębate dające implusy. Czy także gdy komputer będzie z 2.0?
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... ka#p180908

Będę wdzięczny również za podpowiedzi na temat ew. kruczków, trudności i patentów od osób które już to robiły;)



Guta
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: gc8d
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 20 lip 2013, o 08:45

Siema

Silnik pasuje do skrzyni(u mnie liczba śrub była taka sama)
Pompa paliwa da radę
Jeżeli instalacja i komputer będą oryginalne od silnika,wszystko działa bez zmian w rozrządzie.

Jeżeli masz kompletny silnik,a w osprzęcie nie ma różnic typu przepływomierz/mapsensor immo/brak immo to przekładasz wszystko p&p.

Ja do 94r. 1.8 zakładałem poliftowe 2.0 to zostawiłem to na instalacji z 1.8 ,w 2.0 było immo i nie miał przepływki oraz inne wtyczki do budy,po zmianie instalacji i przepustnicy(inny silniczek krokowy) oraz koła rozrządu silnik cyka aż miło.
Jeżeli w 97r. jest nowszy osprzęt a nowy silnik będziesz miał na nowszym osprzęcie,będzie kompletny i będzie miał immo to swap jest p&p.Analogicznie ze starszym osprzętem.

Pozdro

roslinn
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 20 lip 2013, o 09:48

Wielkie dzięki:)

A wiesz jeszcze czy kolektor wydechowy będzie pasował? ( na moje oko wyglądają tak samo:)

Guta
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: gc8d
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 21 lip 2013, o 10:27

roslinn pisze:Wielkie dzięki:)

A wiesz jeszcze czy kolektor wydechowy będzie pasował? ( na moje oko wyglądają tak samo:)
z 1.8 do 2.0 pasował,uszczelka w katalogu jest taka sama do 1.6 1.8 2.0

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 21 lip 2013, o 13:15

roslinn pisze:Witam

-Czy na pewno silnik będzie pasować do skrzyni w (1.6 jest o jedną czy dwie śruby mniej reszta zdaje się być w dobrych miejscach)
125km były pod nowszą skrzynie TY754, ty masz pewnie 752 i miała inną obudowe. Coś takiego mi świta, mozesz napisac do Luczy, albo poczekac aż tu zajrzy

z tego co kojarze ze starych watków to na 115km jest troche łatwiej. a tych 10km w cale nie czuć :-)
Obrazek

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 7 paź 2013, o 15:54

Witam jestem na forum od niedawna lecz przy okazji tego wątku chciałem zapytać jak to by było w przypadku swapu z 1.6 95 KM na 2.0 125KM czy wystarczy sam silnik? (czy coś jeszcze np. konieczna będzie skrzynia biegów i jak to jest w przypadku sprzęgła bo mam na linkę a 2.0 mają chyba hydrauliczne :?: )
"OLD SUBARU NEVER DIE"

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 7 paź 2013, o 18:09

wolnossakowe skrzynie są te same (poza ofkors niepotwierdzoną róznicą w ilosci śrub przy rocznikach post-99), sprzęgło powinno być inne dopiero w GT
Obrazek

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 8 paź 2013, o 12:28

Wielkie dzięki :thumb:
"OLD SUBARU NEVER DIE"

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 8 paź 2013, o 13:06

poszukaj sobie tylko czy była roznica w średnicy sprzegla i koła zamachowego.

Znajomy robił swapa w Jeccie II z 1.6 na 1.8 i był zonk :razz: a ledwo 2 cm różncy
Obrazek

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 8 paź 2013, o 21:23

ja w gt z 1996 wsadzilem jdm ej 2.0 gd i chulaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jeszcze jak i ma 260 kucy 8-)

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 8 paź 2013, o 22:04

Ok. Musze coś poszukać by nie mieć później problemów ze sprzęgłem. Ten swap na 2.0 kusi mnie dlatego bo 1.6 wydaje mi się za słabe na starcie i czasem zimą muszę korzystać z reduktora, a ostatnio miałem okazje pojeździć subaru imprezą sedanem 2004 i taki silnik byłby dla mnie w sam raz tym bardziej że ten 1.6 95KM ma nalatane na LPG ponad 280 tys. km i coś zaczyna mi stukać na zimnym i myślę ze jak mam to remontować gdy mi padnie to wolę 2.0 125KM wolnossące wsadzić i powinno to podobnie latać tym bardziej że impreza w mojej starszej budzie jest lżejsza od tej z 2004 roku.
"OLD SUBARU NEVER DIE"

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 8 paź 2013, o 22:07

ale ty małostkowy jesteś wp...ol z suszarą :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:bo za jakiś czas dojedziesz z wiartareczką samochód i się załamiesz :-)zaraz powiesz tak: a skrzynia, sprzęgło, zawiasy, hamownia..........a ja powiem tak to jest po prostu subaru tu trzeba się bawić :!: :-) a końca nie widać :lol:

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 9 paź 2013, o 08:22

To, że przy subaru końca nie widać to wiem, bo zawsze coś pasowało by zmienić na lepsze i to uzależnienie staje się studnią bez dna. Miałem okazję też jeździć wrx -em i wiem że pomiędzy turbo a n/a jest przepaść, ale jak na razie turbo jest nie na moją kieszeń, bo zawsze wole mieć trochę odłożonej kasy niż kupić auto i nie mieć na ewentualne drogie naprawy. Przy wrx też ciężko jeździć wolno, bo lubię słuchać jak boxer się wkręca na obroty.
"OLD SUBARU NEVER DIE"

Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 9 paź 2013, o 12:06

Tylko jest pytanie ile KM zostało od wyjazdu z fabryki.
Ostatnio oglądałem urywek TG, hamowali Avantime-a v6 3.0, który fabrycznie ma chyba 210KM.
Po 6 latach eksploatacji wyszło 154KM :o Więc możliwe, że z tych 95KM w 1.6 została połowa.
Skoro na LPG zrobione tyle km to może warto najpierw zrobić głowice?
Pamiętam kiedyś zdjełem głowicę w e34 m20b20 po 30kkm na LPG to wydechowe były wszystkie do wymiany, ssące dało się dotrzeć.
Po złożeniu całkiem inne auto.

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 9 paź 2013, o 15:52

Może tak być ale raczej u mnie jeszcze zostało więcej niż tylko połowa kuni :lol: ponieważ po regulacji zaworów gdy go mierzyłem pół roku temu to od zera do setki zbierał się tak od 12.5 do 13.0 sekund więc chyba jeszcze nie najgorzej zaś przed regulacją bywało że zajmowało mu to nawet do 16 sekund :x
"OLD SUBARU NEVER DIE"

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 10 paź 2013, o 18:38

jak nie byl poprawiony przez "polskich" fachowców to nic mu nie ubyło :lol:

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 3 sty 2014, o 16:54

Matiz pisze:poszukaj sobie tylko czy była roznica w średnicy sprzegla i koła zamachowego.

Znajomy robił swapa w Jeccie II z 1.6 na 1.8 i był zonk :razz: a ledwo 2 cm różncy
Z tego co sprawdzałem to przy 1.6 95KM, a 2.0 125KM sprzęgła i koła zamachowe są takie same,(silniki wyglądem też są podobne tylko że mój posiada przy przepustnicy filtr powietrza bez tego czujnika w plastikowej obudowie a te nowsze 2.0 np. z 2003 roku mają tam czujnik) ale nie wiem czy kolektor ssący i przepustnicę trzeba też wymieniać (czy można zostawić to z 1.6), bo chciałbym wszystko zostawić na starym osprzęcie ale nie wiem czy się da podobno trzeba zmienić kółko przy rozrządzie (przełożyć z 1.6 do 2.0) żeby impulsy do czujnika dobrze przechodziły. Skrzynie mam tą z większą ilością śrub, a regulację zaworów na śrubki
"OLD SUBARU NEVER DIE"

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 4 sty 2014, o 13:57

juz Ci mówie, ostatnio na nasz grilowy spod wpadła impreza gc 1.6 i od poczatku mi nie pasowało. Nagle olśnienie- cały blok jest zupełnie inny (nabite ofkors EJ16, nie dojrzałem tego) kolektor ssący jest duuużo wyższy, jednym słowem- szukaj kompletnego silnika z całym osprzętem.
aha edit: w 125km jest MAP sensor wkrecany w kolektor, jeżeli u Ciebie jest przepływka na rurze filtra to nie wiem jak to sie rozwiązuje.

co do czujnika na kole musisz pisac do luczy, on ostatnio komus o tym pisał. Szczerze to ja bym sie bał swapować bez ecu w zestawie. Hondziarze niby mają podmienialne kompy z 1.4 do 1.6 i tego typu zabawy ,a koniec konców i tak coś nie pasuje
Obrazek

roslinn
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1.6 na 2.0

Post 29 lip 2016, o 18:33

Swap się udał, żadne przekładanie kół zębatych w rozrządzie nie było konieczne. Wszak wrzuciłem ECU od 2.0. Wymieniłem stacyjkę (immo). Po za tym nie było większych zagwozdek poza połapaniem jakiś elektrycznych peryferii. Należało także wymienić zegary - inne wtyczki. Nie było to do końca p&p bo 1.6 był przedliftowy 90KM a 2.0 poliftowy 125KM, ale mój mechanik był całkiem ogarnięty i sobie ze wszystkim poradził choć nie znał Subaru i nie miał schematu elektrycznego:) Wliczając drobnyne części i płyny ekslp. wziął 1000. Silnik i wiązki wcześniej włożłem sam. Skrzynię zostawiłem z 1.6 pasuje, aczkolwiek ma mniej śrub (4 zamiast 6). Auto dzięki temu lepiej się zbiera (bliżej 9 s do setki), ale wiadomo wolniejsze - pokazuje 180 z górki:P. Silnik kupiony z palety za 900 razem z osprzętem. Odpalił na strzała, do dziś nie mam zastrzeżeń, oleju nie pije w widocznych ilościach. Spalanie 9 trasa 11 miasto czyli akceptowalne.
Operacje można uznać za w pełni udaną:D

ODPOWIEDZ