Strona 1 z 1

problem z klimą raczej brakiem

: 31 lip 2013, o 21:12
autor: insula
Witam, moje legacy jest z 2008 roku diesel sedan, padła klima , ciśnienie w układzie jest, środek chłodniczy jest , wszystko szczelne, czujnik zewnętrzny temeperatury wskazuje dobrą temperature, sprzęgiełko od startu sprężarki działa, panel klimatyzacji też jest ok, a klima wraz nie chce działać, co mogło się popsuć i jak to zdjagnozować ?

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 31 lip 2013, o 21:21
autor: Kubik1
insula pisze:Witam, moje legacy jest z 2008 roku diesel sedan, padła klima , ciśnienie w układzie jest, środek chłodniczy jest , wszystko szczelne, czujnik zewnętrzny temeperatury wskazuje dobrą temperature, sprzęgiełko od startu sprężarki działa, panel klimatyzacji też jest ok, a klima wraz nie chce działać, co mogło się popsuć i jak to zdjagnozować ?
Np zawór rozprężny stanął w pozycji zamkniętej :wall:

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 1 sie 2013, o 17:04
autor: insula
Fachowiec od elektroniki stwierdził ,, brak masy przekaźnika sprężarki kompresora'', powiedział że usterki mozna bliżej zdiagnozować za pomocą schematu elektroniki klimatronika, skąd wziąść taki schemat ?

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 1 sie 2013, o 20:19
autor: Kubik1
insula pisze: wziąść
o zgrozo :x
Jeśli bywasz w Warszawie to mam namiary na znakomity serwis . Jeśli masz chwile czasu to możesz podjechać też do Adasia w Zalesiu Dolnym .

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 1 sie 2013, o 20:22
autor: insula
Kubik1 pisze:
insula pisze: wziąść
o zgrozo :x
Jeśli bywasz w Warszawie to mam namiary na znakomity serwis . Jeśli masz chwile czasu to możesz podjechać też do Adasia w Zalesiu Dolnym .


poprosze dokładniejszy namiar na Adasia :)

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 1 sie 2013, o 22:31
autor: Kubik1
insula, Ja jeszcze nie byłem ale pewnie ktoś podrzuci .
Ja dziś odebrałem auto z serwisu w Warszawie na Cyprysowej 23 .
tel.22 846 57 77 polecam bo pełna profesja . Zapłacisz grosze za robociznę + materiały .

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 2 sie 2013, o 00:19
autor: lokiee
Kubik1 pisze:insula, Ja jeszcze nie byłem ale pewnie ktoś podrzuci .
Ja dziś odebrałem auto z serwisu w Warszawie na Cyprysowej 23 .
tel.22 846 57 77 polecam bo pełna profesja . Zapłacisz grosze za robociznę + materiały .
To jakie ceny?? ;-)

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 2 sie 2013, o 06:36
autor: Kubik1
lokiee, Za sprzęgło z wymiana zapłaciłem 300zł . Robocizna wyniosła coś ok. 70zł . Kiedyś zamawiałem chłodnicę do legacy i kosztowała mniej niż 600zł

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 2 sie 2013, o 11:47
autor: lokiee
Dzięki, bardziej chodziło mi o robociznę, bo części to już dużo zależy jakiego producenta. Np. jak wymieniałem skraplacz to mogłem kupić coś za 1000 pln, a mogłem i za 250 :whistle:

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 2 sie 2013, o 21:14
autor: insula
temat załatwiony, do zamknięcia

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 2 sie 2013, o 22:08
autor: lokiee
insula pisze:temat załatwiony, do zamknięcia
Tu się tematów nie zamyka ;-)

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 5 sie 2013, o 19:53
autor: hati
Podepne sie pod temat(tak samo jak na kropce :). W moim forku (SG) klima pracowala do niedawna bez zarzutu. Od miesiąca - działa przez chwilę i się wyłącza. W warsztacie gdzie napełniają, gość na zegarach zobaczył, że po tej stronie "gorącej" cisnienie mocno rosnie powyzej normy a po stronie "zimnej" spada jakos ponizej normy. Zawyrokowal ze najprawdopodobniej osuszacz jest zapchany (to takie cuś aluminiowe podlużne przy chłodnicy klimy). Zacząlem tego szukac - i znalazłem coś takiego , produkcji Behr / Hella o numerze 8FT 351 193-131 (nigdzie nie ma na stanie a koszt ok 200 pln). Tylko ze poszukałem trochę jeszcze i znalazłem podobne osuszacze , np tutaj : http://www.carpartkings.com/universal-a ... 0176c.html
Czy ktos doswiadczony wymienial juz podobne ustrojstwo i mógłby się podzielic doswiadczeniem? Rozpiętość cen jest od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 5 sie 2013, o 20:12
autor: Kubik1
hati pisze:Podepne sie pod temat(tak samo jak na kropce :). W moim forku (SG) klima pracowala do niedawna bez zarzutu. Od miesiąca - działa przez chwilę i się wyłącza. W warsztacie gdzie napełniają, gość na zegarach zobaczył, że po tej stronie "gorącej" cisnienie mocno rosnie powyzej normy a po stronie "zimnej" spada jakos ponizej normy. Zawyrokowal ze najprawdopodobniej osuszacz jest zapchany (to takie cuś aluminiowe podlużne przy chłodnicy klimy). Zacząlem tego szukac - i znalazłem coś takiego , produkcji Behr / Hella o numerze 8FT 351 193-131 (nigdzie nie ma na stanie a koszt ok 200 pln). Tylko ze poszukałem trochę jeszcze i znalazłem podobne osuszacze , np tutaj : http://www.carpartkings.com/universal-a ... 0176c.html
Czy ktos doswiadczony wymienial juz podobne ustrojstwo i mógłby się podzielic doswiadczeniem? Rozpiętość cen jest od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Powiedzieli też że takie same objawy mogą być przy zaczynającym się zaworze rozprężnym ? Zastanawiam sie po co Ci ta część ? :o
I tak musisz pojechać do serwisu i tak aby to naprawić bo sam nie dasz rady . Jak byś podjechał do dobrego zakłady to oni takie części maja na składzie . Nie wiem gdzie mieszkasz ake w Warszawie jest zakład co robi takie naprawy w jeden dziań .

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 5 sie 2013, o 21:29
autor: Godlik
Kubik1, daj namiary na ten zakład w Wawie. Moja klima też wymaga regeneracji (jest nieszczelna, napełnienie wystarcza na jeden sezon...).

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 5 sie 2013, o 21:46
autor: Kubik1
Cyprysowa 23. tel 22 846 57 77 lub kom 602 227 860 Robią sporo subaraków z pobliskich serwisów :-p

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 5 sie 2013, o 21:54
autor: Godlik
Podziękował

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 6 sie 2013, o 08:54
autor: hati
Kubik1 pisze: tak musisz pojechać do serwisu i tak aby to naprawić bo sam nie dasz rady


No co Ty, na tym forum takie teksty? Co, ja nie dam rady :-)

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 6 sie 2013, o 10:36
autor: Cybb
Byłem w poniedziałek na Cyprysowej, bo mam właśnie taki problem działającej przez jakiś czas klimy, która potem sie wyłącza. Po 5 minutach od wyłączenia, jak załącze, znowu działa przez okres od 5 do 30 minut i abarot przestaje chłodzić.
Raczej nie jest to zawór rozprężny wg panów z Cyprysowej, bo on ponoć albo działa albo nie, natomias faktycznie może to być osuszac. I uwaga. W całej wawie osuszacze do forków wyszły i nigdzie faken :wall: nie mają. Na Cyprysowej również !! I u żadnego ich dostawcy również :x

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 6 sie 2013, o 10:59
autor: hati
Cybb pisze: W całej wawie osuszacze do forków wyszły i nigdzie f
Wlasnie to juz wczoraj mnie spotkalo. Poki co wylaczylem klime bo pompa jakos ciezko zaczela pracowac. Widze jednak ze to osuszacze sa produkowane do roznych aut podobne. Natknalem sie na produkt opisany jako nadający się forester oraz ... hyundai.
Wazne zeb byl nowy - z tego co czytam to kupowanie uzywki jest totalnie bezsensowne, bo 30 minut od rozhermetyzowania osuszacz traci wlasciwosci absorpcyji H2O

tabelka gdzie to wystepuje wyglada jakos tak:

Marka Model Pojemność KW KM Rok produkcji
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1341 55 75 2000.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1341 63 86 2000.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1341 61 83 2000.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1341 62 84 2002.08 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1493 60 82 2002.04 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1495 66 90 2000.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT II (LC) 1495 75 102 2000.09 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT sedan (LC) 1341 63 86 2000.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT sedan (LC) 1341 55 75 2000.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT sedan (LC) 1493 60 82 2002.01 - 2005.11
HYUNDAI
ACCENT sedan (LC) 1495 75 102 1999.09 - 2002.10
HYUNDAI
ACCENT sedan (LC) 1495 66 90 2000.01 - 2005.11
SUBARU
FORESTER (SG) 1994 92 125 2002.09 -
SUBARU
FORESTER (SG) 1994 130 177 2002.09 -
SUBARU
FORESTER (SG) 1994 116 158 2005.09 -
SUBARU
FORESTER (SG) 2457 115 156 2002.11 - 2005.08
SUBARU
FORESTER (SG) 2457 155 211 2003.12 -
SUBARU
FORESTER (SG) 2457 121 165 2005.07 -
SUBARU
FORESTER (SG) 2457 169 230 2005.09 -

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 6 sie 2013, o 13:43
autor: lokiee
hati pisze:
No co Ty, na tym forum takie teksty? Co, ja nie dam rady :-)
Nie dasz :-p
Co do osuszacza to faktycznie tylko nowy. Można tanio dostać jeśli są :whistle:

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 7 sie 2013, o 21:48
autor: gebolp
insula pisze: Fachowiec od elektroniki stwierdził ,, brak masy przekaźnika sprężarki kompresora'', powiedział że usterki mozna bliżej zdiagnozować za pomocą schematu elektroniki klimatronika, skąd wziąść taki schemat ?
Jeżeli tak, to niech sprawdza presostat (przełącznik sterowany ciśnieniem) albo sterownik silnika.

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 8 sie 2013, o 08:37
autor: hati
Czy ktos wie jaki skok ma miec iglica zaworu rozpręznego? Dokopałem się wczoraj do tego ustrojstwa i nie wyglada na zablokowane - iglicę da się przesunąc ale w niewielkim zakresie - ok 1 mm, czy to powino dac sie przesunac w latwy sposob w wiekszym zakresie? Steruje tym jakas termostatycnza membrana. Nie wiem czy da sie sprawdzic dzialanie tego zaworu podgrzewając bądź schładzając element termostatyczny? (chodzi mi o to jaki powinno dac sie zaobserwowac skok iglicy)? Rozebralem ten uklad w celu poznawczym - i tak prawdopodobnie wymienie zawor oraz skraplacz(ktory wystepuje czesto w komplecie z osuszaczem, wiec bedzie nowy komplet) ale skoro juz zlamalem :oops: jeden zaczep w tym morzu plastiku, to chcialbym wiedziec jak sprawdzic wydlubane elementy.

Re: problem z klimą raczej brakiem

: 8 sie 2013, o 14:05
autor: Cybb
Dla potomności. Takie efekty jak opisałem w swoim poście wyzej (działa - nie działa i znowu działa i znowu niedziała) były spowodowane wadliwie działająca cewką sprężarki. Osusacz był ok, zawór rozprężny również.