Renowacja lusterka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Renowacja lusterka
Mam plan poprawy wyglądu lusterek w swoim Subaru. Chodzi właściwie o ich obudowę widoczną na zdjęciu - w kolorze srebrnym. W związku z tym mam dwa pytania:
1) Jak demontuje się tę obudowę? Szukałem w serwisówce i nic o lusterkach nie znalazłem, a nie chcę zacząć czegoś szarpać itd. żeby nic nie spieprzyć. Na forum też nie mogłem nic na ten temat znaleźć. Czy ktoś wie jak to się robi?
2) Jaki właściwie kolor w moim samochodzie to lusterko powinno mieć?:P Na google szukając na szybko widziałem zielone, czarne, a właściwie srebrnego nie znalazłem. Czy u mnie już ktoś kiedyś musiał przy tych lusterkach grzebać, że mają taki kolor? Bo nijak się to ma do reszty samochodu... Czy jednak były też takie modele ze srebrnymi lusterkami? Dodam jeśli to ma znaczenie, że mój samochód to Subaru Legacy Outback II z 2000 roku, wersja 2.5 l, automat.
1) Jak demontuje się tę obudowę? Szukałem w serwisówce i nic o lusterkach nie znalazłem, a nie chcę zacząć czegoś szarpać itd. żeby nic nie spieprzyć. Na forum też nie mogłem nic na ten temat znaleźć. Czy ktoś wie jak to się robi?
2) Jaki właściwie kolor w moim samochodzie to lusterko powinno mieć?:P Na google szukając na szybko widziałem zielone, czarne, a właściwie srebrnego nie znalazłem. Czy u mnie już ktoś kiedyś musiał przy tych lusterkach grzebać, że mają taki kolor? Bo nijak się to ma do reszty samochodu... Czy jednak były też takie modele ze srebrnymi lusterkami? Dodam jeśli to ma znaczenie, że mój samochód to Subaru Legacy Outback II z 2000 roku, wersja 2.5 l, automat.
Re: Renowacja lusterka
A jak to się ma do tego http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_1/ ? Z tego wynika jakby ta obudowa to była odrębna część...
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Renowacja lusterka
Jeśłi chodzi ci o element 0211 to mi wygląda na rzut kształtu lusterka a nie obudowy.Lipton pisze:A jak to się ma do tego http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_1/ ? Z tego wynika jakby ta obudowa to była odrębna część...
Re: Renowacja lusterka
Jasne, że się daBergen pisze:Nie da się zdemontować obudowy. Próbowałem.


Re: Renowacja lusterka
lysykon--> Ale skąd pewność że to u mnie to jest właśnie taka nakładka? Nie dość, że to wygląda słabo to mi się to łuszczy od dołu i wygląda fatalnie...
Boombastic--> Ta część ma oddzielne symbole więc to nie może być moim zdaniem inny rzut lusterka. "Cover-cap" kojarzy mi się tylko i wyłącznie z jakąś obudową. Cover, to w pierwszym tłumaczeniu w słowniku - okładka, więc by pasowało...
Boombastic--> Ta część ma oddzielne symbole więc to nie może być moim zdaniem inny rzut lusterka. "Cover-cap" kojarzy mi się tylko i wyłącznie z jakąś obudową. Cover, to w pierwszym tłumaczeniu w słowniku - okładka, więc by pasowało...
Re: Renowacja lusterka
U mnie widać było gołym okiem, że lekko odstaje, to zaryzykowałemLipton pisze:Ale skąd pewność że to u mnie to jest właśnie taka nakładka?

tak było:

tak jest:

Re: Renowacja lusterka
Czy to jest nakładka czy obudowa tak czy inaczej można to rozebrać.
Na przykładzie całej obudowy podam taki tutorial:
Najciężej jest wyciągnąć wkład lusterka z ramki.. Trzeba najpierw solidnie podgrzać suszarką i jak ta ramka zmięknie to lekko podważając oderwać od niej wkład. Fabrycznie wkład jest do tej ramki przyklejony na dwa kawałki taśmy dwustronnej. Baaaardzo delikadnie trzeba to robić zaznaczam
Ja to robiłem nożykiem do tapet, ale wybór narzędzia jest dowolny. Przy nerwowych ruchach straty są nieuniknione.
Jak już się to zrobi to już z górki. Odkręcić trzeba ramkę od przegubu i wyjąć ją z lusterka.
Następnie trzeba odkręcić lusterko od tego trójkąta (od dołu chyba trzy śruby z tego co pamiętam) i wyjąć razem z kabelkiem. Aby wyjąć kabelek trzeba będzie najprawdopodobniej rozmontować wtyczkę.
Jak już obudowa będzie oddzielona od trójkąta to można (choć pewnie nie trzeba) zdemontować jeszcze silniczek razem ze stelażem i voila gotowe do malowania
Montaż w odwrotnym kierunku
Na przykładzie całej obudowy podam taki tutorial:
Najciężej jest wyciągnąć wkład lusterka z ramki.. Trzeba najpierw solidnie podgrzać suszarką i jak ta ramka zmięknie to lekko podważając oderwać od niej wkład. Fabrycznie wkład jest do tej ramki przyklejony na dwa kawałki taśmy dwustronnej. Baaaardzo delikadnie trzeba to robić zaznaczam

Jak już się to zrobi to już z górki. Odkręcić trzeba ramkę od przegubu i wyjąć ją z lusterka.
Następnie trzeba odkręcić lusterko od tego trójkąta (od dołu chyba trzy śruby z tego co pamiętam) i wyjąć razem z kabelkiem. Aby wyjąć kabelek trzeba będzie najprawdopodobniej rozmontować wtyczkę.
Jak już obudowa będzie oddzielona od trójkąta to można (choć pewnie nie trzeba) zdemontować jeszcze silniczek razem ze stelażem i voila gotowe do malowania

Montaż w odwrotnym kierunku

Marcin
-_-
-_-
Re: Renowacja lusterka
lysykon--> No u Ciebie to wyglądało chyba właśnie dokładnie tak jak u mnie...
TERZO--> Mówiąc o wyciąganiu wkładu lusterka mówisz o szkiełku czy właśnie o oddzielaniu tej nakładki srebrnej?
TERZO--> Mówiąc o wyciąganiu wkładu lusterka mówisz o szkiełku czy właśnie o oddzielaniu tej nakładki srebrnej?
Re: Renowacja lusterka
Lipton pisze: TERZO--> Mówiąc o wyciąganiu wkładu lusterka mówisz o szkiełku czy właśnie o oddzielaniu tej nakładki srebrnej?
o szkiełku
Marcin
-_-
-_-
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Renowacja lusterka
Bazując na przeszłych informacjach z innych forów polecano jednak podjechać do firm zajmujących się lustrkami w celu wydłubania wkładów, bo podobno dosyc łatwo jest je uszkodzić przy wyciąganiu.Lipton pisze:No to kupa roboty z tym...
A nie lepiej obkleić dookoła papierem i taśmą i pomalować na aucie?
Re: Renowacja lusterka
Boombastic--> Myślałem też o tym, ale te obudowy srebrne są plastikowe, a z tego co słyszałem to samo w sobie jest trudniejsze do lakierowania domowymi sposobami?
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Renowacja lusterka
Ja tam wiedzę o renowacji aut czerpię głównie z programów typu Wheeler Dealer czy Amerykański Hot-Rod, bo lubię patrzeć jak to inni się męczą
ale lakierowanie plastiku to nie jakaś kosmiczna technologia. Pewnie matujesz, jakiś podkład do plastiku i lakier. Zresztą jak już ktoś pomalował te lusterka to podkład też tam jest. A może skonsultuj się z jakimś lakiernikiem? Nie takie rzeczy przecież powstają w polskich fabrykach aut na ścianie zachodniej gdzie z kilku aut wyjeżdża jedna nówka 

