Strona 1 z 1

Informacje o modelach subaru

: 19 wrz 2013, o 21:43
autor: Antoni1
Na początek Subaru Legacy
W czerwcu 1998 roku wiodąca marka wśród japońskich kombi, Legacy, pojawia się w trzeciej odsłonie. Pół roku później, w grudniu, na rynek trafia też wersja z nadwoziem typu sedan, której nazwa została zmieniona na B4.
Rozstaw osi modelu trzeciej generacji był o 20mm większy niż drugiej, a choć długość nowej wersji auta wzrosła do 2650mm, jego szerokość pozostała bez zmian, dzięki czemu samochód pozostał w tej samej kategorii, jeśli chodzi o rozmar. Z tyłu pojazdu zamiast kolumny MacPersona zastosowano zawieszenie wielowachaczowe, co znacznie poprawiło komfort jazdy. Zrezygnowano z napędu na przednią oś i cała seria Legacy została wyposażona w napęd na cztery koła.
W momencie premiery nabywcy wersji kombi mogli wybierać spośród pięciu silników, podczas gdy klienci decydujący się na B4 tylko z dwóch. Modele z turbodoładowanym, 2- litrowym silnikiem wyposażono w nową turbinę o przepływie diagonalnym, co poprawiło zarówno moment obrotowy, jak i ekonomię spalania. W niektórych późniejszych wersjach montowano 6-cylindrowe silniki typu boxer o pojemności 3 litrów.
W trzeciej generacji Legacy głównym modelem znowu został GT-B. Ogromna popularność jego wersji wyczynowej GT-B E- tune sprawiła jednak że standardowy GT-B wkrótce zniknął z oferty.
W ofercie Legacy trzeciej generacji znalazł się też sedan B4 o wyjątkowym charakterze, skierowany głównie do miłośników sportów motorowych. Odniósł spektakularny sukces. Oferta jednostek napędowych była niewielka. Wersja RSK miała turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów, a wersja RS wolnossącą jednostkę o takiej samej pojemności. Później do oferty wprowadzono też 6- cylindrowe silniki typu boxer o pojemności 2,5 i 3 litry.
W trzeciej generacji pojawił się też model limitowany Blitzen, który był owocem współpracy ze studiem Porsche Design. W roku 2000 Blitzen udostępniono tylko z nadwoziem B4, ale ze względu na dużą popularność rok później dodano do oferty wersję kombi. W 2002 roku pojawiła się wersja z 6- cylindrowym silnikiem typu boxer.
Materiał znalazłem w GT5 :-)

Re: Informacje o modelach subaru

: 19 wrz 2013, o 21:45
autor: Konto usunięte
Dziękujemy Antoni1, mógłbyś z powodzeniem uzupełnić ten wątek http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=312

:mrgreen:

Re: Informacje o modelach subaru

: 19 wrz 2013, o 22:00
autor: Antoni1
Subaru Legacy II
Minęły cztery lata od premiery modelu Legacy pierwszej generacji, gdy w październiku 1993 roku zaprezentowany został model drugiej generacji.
Tak jak wcześniej, druga generacja oferowała wersję kombi. Po wielki sukcesie kombi pierwszej generacji, w drugiej skoncentrowano się głównie na turystycznym kombi; sedan zszedł na dalszy plan.
Na samym szczycie listy turystycznych modeli kombi Legacy drugiej generacji znajdowała się bez wątpienia wersja GT. Wyposażono ją w 2-m litrowy silnik turbo z 4 umieszczonymi poprzecznie cylindrami- co przypominało rozwiązanie z poprzedniej generacji- jednak system turbo został zmieniony z konfiguracji pojedynczej na 2- fazową podwójną turbinę. Dzięki temu poprawiono efekt doładowania, a maksymalna moc i moment obrotowy wzrosły odpowiednio do 250KM i 308,7 Nm.
Najciekawszym przedstawicielem Legacy kombi drugiej generacji był model GT-B który pojawił się w czerwcu 1996 roku. Był pierwszym modelem w rodzinie Legacy, który osiągnął moc 280 KM i jak na tamte czasy miał wyjątkową moc jak na samochód typu kombi.
Ważną rolę odgrywało także mocne podwozie. Litera B w GT-B oznaczała firmę Bilstein i jej odwrócone amortyzatory, które w połączeniu już i tak sztywną karoserią Legacy zapewniały autu doskonałe parametry jezdne.
GT-B wyposażono w koła 17', co w tamtym okresie było przełomem i niezwykle przypadło do gustu miłośnikom niezłych osiągów. Przypadek chciał, że rozwój wersji sedan potoczył się tym samym torem co wersji RS. Ukryta w cieniu GT-B nie miała dużego znaczenia, ale to właśnie ona stała się później podstawa, na bazie której wyrosło legacy B4 trzeciej generacji.

Re: Informacje o modelach subaru

: 19 wrz 2013, o 22:19
autor: Antoni1
Subaru Impreza
W marcu 1998 powstał specjalny model oparty na STi Version IV WRX coupe. Było to 22B STi. Jak sama nazwa wskazuje , był wyposażony w rzędowa czwórkę( z tym się nie zgadzam ale ja tylko przepisuję) o pojemności 2,2 litra, a jego moc maksymalna wynosiła 280 KM, natomiast moment obrotowy- 362.6 Nm.
Auto przyciągało wzrok swą niezwykłą sylwetką. Dzięki szerokim nadkolom wyglądało zupełnie jak samochód rajdowy. Wyprodukowano limitowaną serię 400 sztuk robionych na zamówienie i pomimo ceny 5 milionów jenów, wszystkie rozeszły się w ciągu kilku dni i stały się marzeniem każdego fana.
W tym samym czasie co wersja 22B- STi, standardowe modele WRX również zostały ulepszone. We wrześniu 1998 roku światło dzienne ujrzał STi Version V. Oprócz elementów aerodynamicznych, posiadał nowy sportowy ABS oraz inne ulepszenia i modyfikacje, ale moc silnika i moment obrotowy pozostały na poziomie 280 KM i 352,8 Nm. Oznacza to że ewolucja silnika zbliżała się do granic możliwości.
Wtedy we wreześniu 1999 roku, światło dzienne ujrzał STi VI, ostatnia wersja STi oparta na platformie GC. Na zewnątrz dodano przedni dolny spojler oraz zmieniono przekrój tylnego skrzydła. Zmiany objęły również 16- calowe koła.
Konkurencyjny model RA został wyposażony w stożkowe lusterka na drzwiach, a w celu redukcji ciężaru tylne trójkątne okienka cupe zostały odchudzone.
Po modelu STi VI podjęto decyzję o przekazaniu pałeczki kolejnemu pokoleniu Imprezy, GD. Przez osiem lat Impreza ewoluowała bez zmian dadwozia.