Informacje o modelach subaru
: 19 wrz 2013, o 21:43
Na początek Subaru Legacy
W czerwcu 1998 roku wiodąca marka wśród japońskich kombi, Legacy, pojawia się w trzeciej odsłonie. Pół roku później, w grudniu, na rynek trafia też wersja z nadwoziem typu sedan, której nazwa została zmieniona na B4.
Rozstaw osi modelu trzeciej generacji był o 20mm większy niż drugiej, a choć długość nowej wersji auta wzrosła do 2650mm, jego szerokość pozostała bez zmian, dzięki czemu samochód pozostał w tej samej kategorii, jeśli chodzi o rozmar. Z tyłu pojazdu zamiast kolumny MacPersona zastosowano zawieszenie wielowachaczowe, co znacznie poprawiło komfort jazdy. Zrezygnowano z napędu na przednią oś i cała seria Legacy została wyposażona w napęd na cztery koła.
W momencie premiery nabywcy wersji kombi mogli wybierać spośród pięciu silników, podczas gdy klienci decydujący się na B4 tylko z dwóch. Modele z turbodoładowanym, 2- litrowym silnikiem wyposażono w nową turbinę o przepływie diagonalnym, co poprawiło zarówno moment obrotowy, jak i ekonomię spalania. W niektórych późniejszych wersjach montowano 6-cylindrowe silniki typu boxer o pojemności 3 litrów.
W trzeciej generacji Legacy głównym modelem znowu został GT-B. Ogromna popularność jego wersji wyczynowej GT-B E- tune sprawiła jednak że standardowy GT-B wkrótce zniknął z oferty.
W ofercie Legacy trzeciej generacji znalazł się też sedan B4 o wyjątkowym charakterze, skierowany głównie do miłośników sportów motorowych. Odniósł spektakularny sukces. Oferta jednostek napędowych była niewielka. Wersja RSK miała turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów, a wersja RS wolnossącą jednostkę o takiej samej pojemności. Później do oferty wprowadzono też 6- cylindrowe silniki typu boxer o pojemności 2,5 i 3 litry.
W trzeciej generacji pojawił się też model limitowany Blitzen, który był owocem współpracy ze studiem Porsche Design. W roku 2000 Blitzen udostępniono tylko z nadwoziem B4, ale ze względu na dużą popularność rok później dodano do oferty wersję kombi. W 2002 roku pojawiła się wersja z 6- cylindrowym silnikiem typu boxer.
Materiał znalazłem w GT5
W czerwcu 1998 roku wiodąca marka wśród japońskich kombi, Legacy, pojawia się w trzeciej odsłonie. Pół roku później, w grudniu, na rynek trafia też wersja z nadwoziem typu sedan, której nazwa została zmieniona na B4.
Rozstaw osi modelu trzeciej generacji był o 20mm większy niż drugiej, a choć długość nowej wersji auta wzrosła do 2650mm, jego szerokość pozostała bez zmian, dzięki czemu samochód pozostał w tej samej kategorii, jeśli chodzi o rozmar. Z tyłu pojazdu zamiast kolumny MacPersona zastosowano zawieszenie wielowachaczowe, co znacznie poprawiło komfort jazdy. Zrezygnowano z napędu na przednią oś i cała seria Legacy została wyposażona w napęd na cztery koła.
W momencie premiery nabywcy wersji kombi mogli wybierać spośród pięciu silników, podczas gdy klienci decydujący się na B4 tylko z dwóch. Modele z turbodoładowanym, 2- litrowym silnikiem wyposażono w nową turbinę o przepływie diagonalnym, co poprawiło zarówno moment obrotowy, jak i ekonomię spalania. W niektórych późniejszych wersjach montowano 6-cylindrowe silniki typu boxer o pojemności 3 litrów.
W trzeciej generacji Legacy głównym modelem znowu został GT-B. Ogromna popularność jego wersji wyczynowej GT-B E- tune sprawiła jednak że standardowy GT-B wkrótce zniknął z oferty.
W ofercie Legacy trzeciej generacji znalazł się też sedan B4 o wyjątkowym charakterze, skierowany głównie do miłośników sportów motorowych. Odniósł spektakularny sukces. Oferta jednostek napędowych była niewielka. Wersja RSK miała turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów, a wersja RS wolnossącą jednostkę o takiej samej pojemności. Później do oferty wprowadzono też 6- cylindrowe silniki typu boxer o pojemności 2,5 i 3 litry.
W trzeciej generacji pojawił się też model limitowany Blitzen, który był owocem współpracy ze studiem Porsche Design. W roku 2000 Blitzen udostępniono tylko z nadwoziem B4, ale ze względu na dużą popularność rok później dodano do oferty wersję kombi. W 2002 roku pojawiła się wersja z 6- cylindrowym silnikiem typu boxer.
Materiał znalazłem w GT5
