Forester - pytania po zakupie
: 27 wrz 2013, o 20:50
Hej,
Jakoś ponad tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Forestera MY03 z silnikiem 2.0 125 KM. Samochód jest super ale mam kilka pytań. Od razu zaznaczam, że przeszukiwałem forum dość dokładnie pod kątem tych pytań. Może wątek przyda się innym świeżym posiadaczom Forka ;)
Po pierwsze zaobserwowałem dziwne zachowanie hamulców. W trakcie manewrów czuję jakby hamulce przytrzymywały przy ruszaniu. Czy to usterka czy może w moim modelu może być "Hill start assist" czy "hill-holder"?
Pytanie numer dwa ;) jakie oznaczenie mają te silniki. Do tej pory miałem Opla Astrę II i wiedziałem że mam silnik Z18XE. Jak dobrze wydedukowałem to w MY03, silnik 2.0 125 KM ma oznaczenie EJ202. Dobrze mi się wydaje? Lubię wiedzieć takie rzeczy na wypadek poszukiwań części, rozwiązań problemów etc.
Co z regulacją zaworów w moim Subaraku? O ile się nie mylę to silnik SOHC i regulacja może być zrobiona bez wyjmowania silnika? Przyznaję, że jest szansa że odpowiedź na to pytanie może i by się w szukajce znalazła, ale wszystkie wątki jakie do tej pory znalazłem o regulacji zaworów strasznie "pływają" - nic z nich nie wynika, jeden pisze tak drugi tak. Nie chciał bym pojechać do serwisu, żeby mi wmawiali że muszą silnik wyjmować.
Dzięki za wszelką pomoc.
Jakoś ponad tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Forestera MY03 z silnikiem 2.0 125 KM. Samochód jest super ale mam kilka pytań. Od razu zaznaczam, że przeszukiwałem forum dość dokładnie pod kątem tych pytań. Może wątek przyda się innym świeżym posiadaczom Forka ;)
Po pierwsze zaobserwowałem dziwne zachowanie hamulców. W trakcie manewrów czuję jakby hamulce przytrzymywały przy ruszaniu. Czy to usterka czy może w moim modelu może być "Hill start assist" czy "hill-holder"?
Pytanie numer dwa ;) jakie oznaczenie mają te silniki. Do tej pory miałem Opla Astrę II i wiedziałem że mam silnik Z18XE. Jak dobrze wydedukowałem to w MY03, silnik 2.0 125 KM ma oznaczenie EJ202. Dobrze mi się wydaje? Lubię wiedzieć takie rzeczy na wypadek poszukiwań części, rozwiązań problemów etc.
Co z regulacją zaworów w moim Subaraku? O ile się nie mylę to silnik SOHC i regulacja może być zrobiona bez wyjmowania silnika? Przyznaję, że jest szansa że odpowiedź na to pytanie może i by się w szukajce znalazła, ale wszystkie wątki jakie do tej pory znalazłem o regulacji zaworów strasznie "pływają" - nic z nich nie wynika, jeden pisze tak drugi tak. Nie chciał bym pojechać do serwisu, żeby mi wmawiali że muszą silnik wyjmować.
Dzięki za wszelką pomoc.