Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 15 paź 2013, o 10:17

Dziendoberek,

mam pytanie do szanownych. Otorz zauwazylem dziwna historie - kupiony przeze mnie WRX byl zalewany 95 (o czym pisalem w innym watku i problemach z wyhamowaniem na oczekiwana ilosc Nmow i KMow). Po zakupie zalalem go 98 (pewnie bylo troche 95 w baku bo tylko 46 czy 45l mi weszlo, ale zebrak sie zaswiecil), zresetowalem licznik i do nastepnego tankowania - wyszlo 12.5l/100. Akurat nie mialem pod reka BP na ktorym zawsze tankuje, a mialem po drodze do Shella, wiec zalalem VPower Racing (za 6.5PLN/l :x ) - weszlo chyba 47l, znow reset licznika i pomiar - wyszlo, ze na VPower Racing spalil mi srednio deko ponad 11l (!!). Nie widze istotnej zmiany w stylu jazdy (raczej krotkie odcinki, ze sporadycznymi wypadami po 30km od startu do wylaczenia silnika). Czy to mozliwe, ze samochod na tym paliwie mniej spala? Jakos nie moge w to uwierzyc... Wczoraj zalalem 98 na BP (chyba 47l weszlo, wiec cos tam VPower jeszcze bylo) - zobaczymy co wyjdzie.

Czy ktos mial podobne spostrzezenia? Moze ktos hamowal na 98 i na VPower dla porownania?

Swoja droga - spodziewalem sie ze bedzie spalal wiecej niz 12l przy takiej jezdzie, wiec bylem lekko zaskoczony tym wynikiem 11l. Zobaczymy jak polece gdzies dalej w trase jak wyjdzie.

Pzw,
MCC


no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 15 paź 2013, o 11:38

Jestem pod wrażeniem takich niskich wyników spalania. 11litrów to spala mój WRX w trasie i to jeśli jadę jak kapelusznik :giggle: a ty piszesz że pali ci 11-12 w cyklu mieszanym z właściwie to chyba miejskim skoro są to krótkie odcinki. Nigdy nie hamowałem auta na różnym paliwie ale różnice w jakości paliwa da się odczuć i to nie tylko po ilości przejechanych km. Zatankowałem raz 98 na stacji Auchan i porażka, auto jak by przymulone a wskazówka bardzo szybko idzie w dół. Czasem tankuję VPRacinga99 i jest dużo bardziej wydajne to paliwo a silnik pracuje w moim odczuciu lepiej. Mam też porównanie Neste i Orlen, na których zazwyczaj tankuję. Tzn na Neste już nie bo odkąd przejął je Shell to paliwo kosztuje tylko kilka groszy mniej od Orlenowego a jest odczuwalnie słabsze więc nic się nie osiąga różnicą w cenie. Tak więc teraz już tylko Verva i czasem VPR bo podobno ma też właściwości czyszczące układ wtryskowy ;)

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 15 paź 2013, o 11:51

Bierz pod uwage, ze moj to 100% seria. Sam jestem zaskoczony tak niskim spalaniem, forek 2.0 (ostatni rocznik w kanciastej budzie) bez turbo u moich szanownych rodzicow pali mniej wiecej tyle.

Zobaczymy jak bedzie jak snieg spadnie :P

BTW - jesli okaze sie, ze faktycznie ten shell tak wymiata w porownaniu z 98, to chyba sie przerzuce... Chociaz w dupowozie, ktorego uzywam na codzien, tez turbo benzyna, ale znaacznie nowoczesniejszy silnik nie odczulem takiej roznicy pomiedzy 95, 98 i racing...

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 15 paź 2013, o 20:27

Kiedyś domagałem się od jednej firmy paliwowej wyjaśnień, dlaczego po tankowaniu samochód robi się ociężały i spala 1.5l/100km więcej niż na innym paliwie. W odpowiedzi była ciekawa informacja wartość opałowa paliwa nie podlega normowaniu :wall:
Czyli pełne pole do nadużyć, ale z drugiej strony, niektóre firmy chcą się wykazać...
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 15 paź 2013, o 23:40

Pozdroofka dla wspanialej Rumii!

Jesli okaze sie ze 98 z BP jest taj rozny od 95 to bede wiernym klientem Shella.

Jak pisalem kilka postow wyzej - na uturbionym silniku od forda, nie widze zupelnie roznicy. W WRX czuje roznice w mocy. Jak tylko znajde kilka wolnych chwil pojade na hamownie zapodajac Shella uprzednio i wrzuce efekty - do porownania z 95 na ktorej hamowalem i bylo cienko.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 16 paź 2013, o 07:48

mcc pisze:Chociaz w dupowozie, ktorego uzywam na codzien, tez turbo benzyna, ale znaacznie nowoczesniejszy silnik nie odczulem takiej roznicy pomiedzy 95, 98 i racing...
A czemu miałaby być, jeżeli silnik jest zestrojony fabrycznie na 95?

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Apetyt na pb95, 98 i shell racing

Post 16 paź 2013, o 09:08

jarmaj pisze:
mcc pisze:Chociaz w dupowozie, ktorego uzywam na codzien, tez turbo benzyna, ale znaacznie nowoczesniejszy silnik nie odczulem takiej roznicy pomiedzy 95, 98 i racing...
A czemu miałaby być, jeżeli silnik jest zestrojony fabrycznie na 95?

Nie wiem czy na 95 strojony - napisane ze min 95 a zalecaja 98. Czy nie jest przypadkiem tak, ze na podstawie odczytu parametrow koryguje (zmienia?) mape aby osiagnac jak najwieksza skutecznosc na danym paliwie?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ODPOWIEDZ