Strona 1 z 2
Zawieszenie - Poliuretany
: 28 paź 2013, o 22:01
autor: mcc
Jak pisalem w osobnym watku wyszedlem wlasnie z kartka napraw od mojego serwisu. Nastepny topic to rozjechane gumy (i nie tylko) w zawieszeniu.
Polecono mi wymienic:
1. Gumy stabilizatora + laczniki w tylnym zawiasie
2. Tylne tuleje (a jesli tylne to i przednie) wahaczy przednich
Chcialbym wrzucic poliuretan w to miejsce. Czy mozecie polecic jakies dobre firmy i dobrac twardosc? Czy jakies inne elementy musze tez zmienic przy tej okazji?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 28 paź 2013, o 22:22
autor: grape.crash
Z polskich firm robiących poliuretany masz do wyboru tylko Strongflex i Olkusz. Jeśli auto jest "cywilne" to czerwone będą wystarczające.
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 28 paź 2013, o 22:26
autor: brahu
mcc, tylko nie wymieniaj na poli tulei od mocowania dyfra i ponoć tych co siedzą przy tylniej zwrotnicy od wahacza wzdłużnego.
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 28 paź 2013, o 22:50
autor: mcc
linki pls?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 28 paź 2013, o 23:17
autor: grape.crash
brahu pisze:mcc, tylko nie wymieniaj na poli tulei (...) i ponoć tych co siedzą przy tylniej zwrotnicy od wahacza wzdłużnego.
Dlaczego ?
mcc pisze:linki pls?
Pzw,
MCC
Strongflex -
http://www.strongflex.eu/pl/
Olkusz -
http://poliuretany.olkusz.pl/
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 09:50
autor: mcc
Dzieki za podpowiedzi!
Jakies namiary na porzadne laczniki stabilizatora?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 10:27
autor: gucio1200
grape.crash pisze:brahu pisze:mcc, tylko nie wymieniaj na poli tulei (...) i ponoć tych co siedzą przy tylniej zwrotnicy od wahacza wzdłużnego.
Dlaczego ?
Gdyż nie ma po co ... te gumy ponoć nie pracują wcale i się nie wybijają - mi przynajmniej przy wymianie Pan Marek oddał je z powrotem - twierdząc że są wieczne i nie widzi sensu ich montowania - a chyba wie co chłop gada. Zresztą tak na logikę to i tak większość takich naprężeń przejmuje po prostu wachacz poprzeczny, wzdłużny jest bardziej jako prowadnica...
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 10:29
autor: gucio1200
mcc pisze:Dzieki za podpowiedzi!
Jakies namiary na porzadne laczniki stabilizatora?
Pzw,
MCC
Whiteline lub perrin na tył, chociaż ja mam "ORI" na poli i też działa znośnie.
Na przód febest robi ALU gdzie można wybić gumy i wsadzić poli bo wymiar jest idealny :) Ja tak mam i jest beton...
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 11:24
autor: mcc
dzieki za podpowiedzi!
Musze sie upewnic czy na pewno chodzi o laczniki stabilizatora - przeciez to kawalek metalu jest? Co tam moze sie zuzyc?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 11:58
autor: grape.crash
gucio1200 to moze byc powod. Z drugiej strony - tam jest sruba od zwrotnicy, ktora na 99% jest zapieczona, trzeba ja ciac, a nastepnie wybic. Nie to, ze cos sugeruje, ale nie kazdemu mechanikowi sie chce ja ruszac.
MMC popatrz na linki, ktore wkleilem. Laczniki stabilizatora z tylu maja wewnatrz tuleje, ktore sie sypia. Do tego wypada wymienic obejmy staba.
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 12:18
autor: brahu
grape.crash pisze:
tam jest sruba od zwrotnicy
ale to nie chodzi o te tuleje co siedzą na tej właśnie długiej śrubie

zajrzyj pod auto, to zobaczysz jeszcze trzecią

Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 15:32
autor: mcc
grape.crash pisze:
MMC popatrz na linki, ktore wkleilem. Laczniki stabilizatora z tylu maja wewnatrz tuleje, ktore sie sypia. Do tego wypada wymienic obejmy staba.
Sorki z brak wiedzy, ale czy mam rozumiec, ze laczniki mozna zostawic a wymienic same tuleje lacznika stabilizatora? Mam seria WRX '04.
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 16:00
autor: grape.crash
Tak, zostawiasz lacznik, wyciskasz na prasie tuleje gumowa/gumowo-metalowa, smarujesz obficie smarem i wsadzasz poliuretan.
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 16:21
autor: mcc
Dzieki wielkie za podpowiedzi!.
Czy mozecie mi prosze podpowiedziec jaka powinna byc srednica tulei stabilizatora?
http://www.strongflex.eu/pl/subaru-fore ... -29mm.html
Rozumiem, ze 2 sztuki?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 29 paź 2013, o 22:25
autor: Piter 35
mcc, zmierz swój stabilizator i będziesz mógł podać w zamówieniu

Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 00:15
autor: mcc
Piter 35 pisze:mcc, zmierz swój stabilizator i będziesz mógł podać w zamówieniu

To byloby najprostsze, ale nie bardzo mam jak uniesc samochod. Nie ma standardu na to?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 00:16
autor: Piter 35
Nie lepiej się po prostu wczołgać

Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 00:31
autor: mcc
Piter 35 pisze:Nie lepiej się po prostu wczołgać

No dobra, powinienem sie zmiescic :)
Pytanie uzupelniajace - czy obie tuleje w laczniku stabilizatorow sa tej samej srednicy?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 09:33
autor: brahu
mcc pisze:
Pytanie uzupelniajace - czy obie tuleje w laczniku stabilizatorow sa tej samej srednicy?
Jeżeli chodzi o tył, to odpowiedź wyczerpująca - tak.
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 11:04
autor: gucio1200
grape.crash pisze:gucio1200 to moze byc powod. Z drugiej strony - tam jest sruba od zwrotnicy, ktora na 99% jest zapieczona, trzeba ja ciac, a nastepnie wybic. Nie to, ze cos sugeruje, ale nie kazdemu mechanikowi sie chce ja ruszac.
Zgadzam się z tym że ja robiłem cały zawias łącznie z wymianą przodu, łączników , stabów, amorków, sprężyn i magla więc nie wydaje mi się że 30 minut roboty by faceta uratowało :P
Zresztą jest 100% lepsza metoda niż wybijanie - wypalanie :) A gumy wszystkie inne są out... Więc twoja teza może i jest sprawdzona - ale jak zauważyłeś sam, to zależy od mechanika.
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 11:36
autor: mcc
gucio1200 pisze:
ja robiłem cały zawias łącznie z wymianą przodu, łączników , stabów, amorków, sprężyn i magla
Robiles magla? Gdzie i za ile? Mam ten sam problem
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 13:17
autor: gucio1200
mcc pisze:gucio1200 pisze:
ja robiłem cały zawias łącznie z wymianą przodu, łączników , stabów, amorków, sprężyn i magla
Robiles magla? Gdzie i za ile? Mam ten sam problem
Pzw,
MCC
Powiem tak - poluj i bierz jak możesz nowy, zrobiłem jeszcze gorzej niż miałem :P Ale to trochę tak że TTTM . I niestety według mnie nie można tego wyeliminować - nie wiem jak jest z estejowym - może one są trwalsze, ale te dabljuareksowe są do D!
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 30 paź 2013, o 13:28
autor: mcc
gucio1200 pisze:mcc pisze:gucio1200 pisze:
ja robiłem cały zawias łącznie z wymianą przodu, łączników , stabów, amorków, sprężyn i magla
Robiles magla? Gdzie i za ile? Mam ten sam problem
Pzw,
MCC
Powiem tak - poluj i bierz jak możesz nowy, zrobiłem jeszcze gorzej niż miałem :P Ale to trochę tak że TTTM . I niestety według mnie nie można tego wyeliminować - nie wiem jak jest z estejowym - może one są trwalsze, ale te dabljuareksowe są do D!
Dzieki za info i slowa otuchy
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 31 paź 2013, o 15:28
autor: mcc
Mozecie zasugerowac ile twardosci poli powinny miec 75-90ShA?
Pytanie uzupelniajace - Deuter jest znacznie stanszy od StrongFlexa - czy ustepuje mu jakoscia?
Pzw,
MCC
Re: Zawieszenie - Poliuretany
: 31 paź 2013, o 16:06
autor: Swierzy
Ja u siebie wstawiłem zestaw Prothane (stabilizatory, wahacze przednie, wahacze tylne wzdłużne) i do wahaczy poprzecznych tuleje z Deutera (twardość bodajże 80) - porównując twardość obu produktów powiem tak - tulei Prothane nie mogłem ścisnąć oburącz, Deuterowskie gięły się i to bez problemu.
Pytanie co chcesz osiągnąć? Jadąc teraz po lekkich nierównościach czuję zdecydowany dyskomfort - wszystko skacze, ale na równej powierzchni i w zakrętach jest super.