Strona 1 z 2

Program diagnostyczny FreeSSM

: 6 lis 2013, o 00:10
autor: gretcar
Potrzebuję pomocy przy ogarnięciu takiego programu, kupiłem kabelek ściągnąłem program i ...
Owszem połączyłem się z samochodem ale mogę tylko przeczytać i skasować błędy i nic więcej.
Prosiłbym kogoś z wawy lub okolic o krótką instrukcję co można jeszcze zrobić za pomocą tego programiku.
Mogę podjechać i podłączyć się na miejscu.
W zamian mogę podregulować instalację gazową albo zrobić diagnostykę urządzeniem diagnostycznym: silnik, poduszki, ABS.

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 6 lis 2013, o 01:39
autor: piter
gretcar pisze: połączyłem się z samochodem ale mogę tylko przeczytać i skasować błędy i nic więcej.
a co więcej chciałbyś zrobić ?

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 7 lis 2013, o 04:14
autor: gretcar
Podpatrzeć parametry pracy czujników, zrobić testy wykonawcze elementów, połączyć się z ABS, poduszkami, skrzynią automatyczną.
Chyba że ten program nic więcej nie potrafi.

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 7 lis 2013, o 11:01
autor: kruque
ja używam wersji 1.2.5 z kabelkiem VAG KKL.

pod automata podpinam się wybierając w sekcji control units opcję transmission.

w obu przypadkach (engine / transmission) można sobie dodać różne monitorowane parametry w opcji measuring blocks za pomocą + i odpalić potem śledzenie wartości na żywo.

nigdy nie bawiłem się opcją system tests, z poduszkami i ABS też nie pomogę.

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 8 lis 2013, o 01:13
autor: gretcar
Dzięki jak znajdę trochę czasu to spróbuję się pobawić.
Też używam wersji 1.2.5 a kabelek mam na RS 232, kupiony od firmy Viaken z Krakowa.
Ze skrzynią nie udało mi się połączyć.

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 4 lut 2014, o 21:11
autor: tomunia
kruque pisze:ja używam wersji 1.2.5 z kabelkiem VAG KKL.

pod automata podpinam się wybierając w sekcji control units opcję transmission.

w obu przypadkach (engine / transmission) można sobie dodać różne monitorowane parametry w opcji measuring blocks za pomocą + i odpalić potem śledzenie wartości na żywo.

nigdy nie bawiłem się opcją system tests, z poduszkami i ABS też nie pomogę.
mam ten sam program i kabel i pytanie czy po podłączeniu trzeba załączyć zapłon czy odpalić silnik?

: 4 lut 2014, o 23:49
autor: siewcu
zapłon do czytania błędów, silnik do parametrów

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 5 lut 2014, o 14:50
autor: kaarolekkk
Gdzie kupiłeś kabel SSM?

: 5 lut 2014, o 15:13
autor: siewcu
jaki kabel ssm?

Re:

: 5 lut 2014, o 15:18
autor: tomunia
siewcu pisze:jaki kabel ssm?
kabel mam vag kkl

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 6 kwie 2014, o 22:21
autor: mcc
Mam pytanie deko off-topic. Zakupilem kabel, zapodalem soft. Nie mam bledow, odczyty silnika pokazuja parametry pracy - ale nic w nich nadzwyczajnego nie widze. Czy jest moze program, ktory za pomoca dostepnych w WRX wskaznikow i tego zlacza komunikacyjnego pokazac, czy parametry pracy silnika sa w normie (nalepiej w korelacji miedzy soba)?

Pzw,
MCC

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 7 kwie 2014, o 00:04
autor: piter
mcc pisze:Mam pytanie deko off-topic. Zakupilem kabel, zapodalem soft. Nie mam bledow, odczyty silnika pokazuja parametry pracy - ale nic w nich nadzwyczajnego nie widze. Czy jest moze program, ktory za pomoca dostepnych w WRX wskaznikow i tego zlacza komunikacyjnego pokazac, czy parametry pracy silnika sa w normie (nalepiej w korelacji miedzy soba)?
jeżeli nie masz błędów, to można przypuszczać, że parametry są w normie ;-)

: 7 kwie 2014, o 10:59
autor: siewcu
To, że nie masz błędów nic nie znaczy. Jeśli auto jeździ normalnie i nie ma żadnych dziwnych symptomów - może być wszystko w normie, ALE żaden program nie zinterpretuje wyników. Zrób logi programem RomRaider(FreeSSM na to nie pozwala) i pooglądaj sobie w domu na spokojnie, przeanalizuj, zobacz co tam jest :)

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 7 kwie 2014, o 11:34
autor: mcc
Dzieki siewcu - pologuje. Akurat jak podlaczylem sie FreeSSM i zrobilem ze 100 zrzutow z ekranu (w trakcie jazdy) to samochod zachowywal sie w normie. Ale zdarza sie czasami, ze lapie zamulke i wtedy chcialbym go zlogowac i porownac do tego co jest w normie.

Pzw,
MCC

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 7 kwie 2014, o 18:32
autor: GT III
U mnie jak łapał zamułkę to FreeSSM pokazywał że czujnik spalania stukowego cofa zapłon o 2,5- 10 stopni. Nic innego co znacznie odbiegało by od normy nie wypatrzyłem w parametrach podczas jazdy. Przyczyną problemu była wtyczka od przepływomierza powietrza. Przepływomierz podawał przekłamane informacje do komputera, komputer dozował za dużo paliwa, czujnik spalania wykrywał jakieś niepokojące dźwięki i cofał zapłon o 10 stopni co dawało zamułkę i charakterystyczne szarpanie. Tak że ta diagnoza przez komputer nie zawsze jest taka prosta i oczywista. W niektórych przypadkach wymaga sporego doświadczenia. Błędów oczywiście nie miałem żadnych, według komputera i FreeSSMa wszystkie parametry były w normie.
Spece z serwisu Subaru Zasada nie widzieli w tym żadnego problemu i wmawiali mi że tak ma być :o podobno gaz wciskałem za gwałtownie :lol: .

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 7 kwie 2014, o 21:51
autor: siewcu
GT III pisze: według komputera i FreeSSMa wszystkie parametry były w normie.
A jesteś w stanie wskazać, gdzie mogę sprawdzić czy parametry są w normie? Fajnie by było wiedzieć gdzie jest funkcja, która zinterpretuje parametry za mnie...

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 8 kwie 2014, o 11:15
autor: mcc
siewcu pisze: Fajnie by było wiedzieć gdzie jest funkcja, która zinterpretuje parametry za mnie...

Mysle, ze czegos takiego nie znajdziemy - trzeba sie nauczyc obserwowac i interpretowac wyniki w wezszym zakresie - bo monitorowanie 20 rozmywa obraz. Poza tym w subarynce troche malo jest czujnikow w standardzie - np. doladowania, temp i cisnienia oleju, AFR brakuje - wiec wszystkiego sie nie wyczyta. Co wiecej - mam standardowy wychech - wiec 3 katy, ktore moga rowniez powodowac problemy itd...

Mam kabelek - fajnie pogrzebac i zlogowac silnik, ale bez doswiadczenia i wiedzy to nic nie da - jak bede mial chwile czasu to oddam na testy w dobre rece...

Pzw,
MCC

: 8 kwie 2014, o 11:55
autor: siewcu
Musisz poszukać. Spróbuj też, w ramach testów, pojeździć na jakimś lepszym paliwie - bo może w tym problem...

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 8 kwie 2014, o 11:59
autor: mcc
siewcu pisze: Spróbuj też, w ramach testów, pojeździć na jakimś lepszym paliwie - bo może w tym problem...

9/10 tankowan to 98 na BP. Jesli nie ma w poblizu BP to cos innego ale 98. Tankowalem tez v-power racing na shellu ale vs 98 nie widze roznicy. 95 wyczuwalnie zamula - na tyle, ze po wlaniu v-power po oproznieniu baku zalanego 95 bylem zaskoczony jak nabral ochoty do jazdy...

BTW - przykladowe screeny zrzucony z freessm.

http://www.pundit.pl/ZDJECIA/capture_05 ... 215833.jpg
http://www.pundit.pl/ZDJECIA/capture_06 ... 215910.jpg
http://www.pundit.pl/ZDJECIA/capture_07 ... 220225.jpg

Pzw,
MCC

: 8 kwie 2014, o 12:30
autor: siewcu
BP nie ma dobrych opinii, staraj się tankować coś innego - wiem, że to boli, ale jeśli możesz pozwolić sobie na wyjeżdżenie baku lub dwóch(jeśli wiesz, że np wtedy problem się pojawi) Vpower Racing 100 dla testu - może to pokazać dużo. Albo zalej np butelkę octan boostera do 98 i zobacz co się będzie działo - chodzi tylko o wykluczenie paliwa z grupy problemów.

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 8 kwie 2014, o 12:55
autor: mcc
siewcu pisze: Albo zalej np butelkę octan boostera do 98 i zobacz co się będzie działo



Zeby miec 100% powtarzalne wyniki musial bym kupowac paliwo racingowe w beczkach...

Pzw,
MCC

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 23 mar 2016, o 13:59
autor: busik
czy ktoś może polecić jakiś darmowy program diagnostyczny do Hondy?
jadę ze szwagrem w piątek obejrzeć jedno auto i warto by było się podpiąć pod silnik i sprawdzić po swojemu :-)

: 23 mar 2016, o 14:12
autor: siewcu
nie da się. jeśli ma obd2, to jedyne co możecie tanio to torque na androida i elm327, ale tam mozesz co najwyżej sprawdzić czy jakieś błędy ma... a coś więcej, to albo jakieś uniwersalne sprzęty typu autocoma, ktsa, launcha czy coś, albo sprzęt dedykowany do hondy. a w opcji bez obd2 jest problem...

Re:

: 23 mar 2016, o 15:16
autor: skwaro
siewcu pisze:nie da się. jeśli ma obd2, to jedyne co możecie tanio to torque na androida i elm327, ale tam mozesz co najwyżej sprawdzić czy jakieś błędy ma... a coś więcej, to albo jakieś uniwersalne sprzęty typu autocoma, ktsa, launcha czy coś, albo sprzęt dedykowany do hondy. a w opcji bez obd2 jest problem...
Zależy od rocznika i wersji OBD. W Hondzie od 96 było OBD2a i OBD2b, później pełne OBD2. Pierwszych dwóch nie odczytasz bez specjalistycznego sprzętu, a błędy można odczytać wkładając zworkę w złącze diagnostyczne. Pełne OBD2 odczytasz czymkolwiek.
Do 96 było OBD1 w którym można odczytać błędy zworką. W OBD1/2a/2b wszystko można czytać tylko za pomocą HDSa (Honda Diagnostic System), sprzęt za ładnych parę tysięcy.

Re: Program diagnostyczny FreeSSM

: 23 mar 2016, o 15:34
autor: busik
Civic rocznik 2001, wiec OBD2 spokojnie obsłuży