Strona 1 z 1

Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 16:13
autor: Dzierzba
Co będzie gdy w napompuję opony w foresterze ponad zalecaną przez producenta wartość, czyli na przykład ; przód 2,2 atm, tył 2,1 atm.
Czy będzie to miało negatywny wpływ na napędy, bo na jazdę będzie miało raczej wpływ pozytywny :). Opony to 205/70 R15 XL zimówki.

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 16:29
autor: jarmaj
Na napędy na pewno nie.

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 16:37
autor: Dzierzba
Wczoraj wulkanizator zmieniając mi opony nabił wszystkie do 2,5 atm, w trakcie drogi do domu, jechało mi się o niebo lepiej niż przy zalecanym ciśnieniu, oczywiście takie ciśnienie jest zbyt duże dla tych opon, ale 2,2...
Ciekawi mnie to, że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy. Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 16:43
autor: jarmaj
Dzierzba pisze:że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy.
Nikt nie zaleca tego z powodu oporów toczenia, tylko różnic w średnicy opon różnych typów/producentów.

Na napęd ma wpływ różnica średnicy kół, a tym samym różnica obrotów, a nie opory.

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 16:49
autor: Dzierzba
Dzierzba pisze:Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.
No właśnie napisałem :)
jarmaj pisze: Nikt nie zaleca tego z powodu oporów toczenia, tylko różnic w średnicy opon różnych typów/producentów.

Na napęd ma wpływ różnica średnicy kół, a tym samym różnica obrotów, a nie opory.
Mi chodzi o odwrotną sytuacje, gdy mam wszystkie opony nowe, takie same, ale mam w nich inne ciśnienie, a co za tym idzie inne średnice.

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 17:16
autor: ccwrc
Dzierzba pisze:Co będzie gdy w napompuję opony w foresterze ponad zalecaną przez producenta wartość
1. środek bieżnika będzie się zużywał szybciej co w konsekwencji będzie prowadziło do dużo szybszego zużycia opony
2. zmieniasz parametry trakcyjne - im wyższe ciśnienie, tym opona robi się bardziej 'balonowata' i przyczepność się pogarsza
3. jazda na śniegu stanie się niemożliwością - u mnie różnica 0,1 bara to kwestia da się / nie da się wyjechać z parkingu

4. na płaskiej powierzchni zmniejszasz zużycie paliwa

Dzierzba pisze:Wczoraj wulkanizator zmieniając mi opony nabił wszystkie do 2,5 atm,...
Żeby opona ułożyła się na feldze stosuje się na początku wyższe ciśnienie. Z tym, że powinieneś już je dopasować do danych producenta pojazdu.

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 17:31
autor: mcc
ale z drugiej strony - jesli nie pompujesz azotem - sprawdz cisnienie po spadku temp.

Oczywiscie opona sie rozgrzewa w czasie jazdy i zamiast 2.7 moze miec 3.x atm.

Pzw,
MCC

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 18:17
autor: Chloru
mcc pisze: jesli nie pompujesz azotem

Ja pompuje wysokowydajną mieszanką składającą się w 78% z azotu i w 21% z tlenu.... :wall: :wall:

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 18:28
autor: jarmaj
No to masz koło napompowane jedynie w 99% :razz:

Re: Ciśnienie w oponach

: 13 lis 2013, o 19:24
autor: mcc
99.03 :-p

Pzw,
MCC