Strona 1 z 1
Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 15:21
autor: rafal
Witam wszystkich,
mam takie pytanie: zakupilem sti 07 juz z zakutym silnikiem - wszystko dobrze zrobione, na dobrych czesciach ( mahle itd). Na chwile obecna jakies 330 KM, a chcialbym osiagnac jakies 450 -500KM, co sugerujecie w jakim kierunku powinienem isc? - wieksza turbina, wtryski itd, lub jakies inne rozwiazania? i czy przy tej mocy wytrzymaja napedy?
Poprosze o sugestie
Pozdrawiam
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 16:40
autor: Chloru
Przy 450-500 KM to najlepszym tuningiem będzie laweta

Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 17:02
autor: rafal
poczekamy, az Ty o cos zapytasz.......
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 18:39
autor: crazy_ivan
Jaki budżet?
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 19:32
autor: ryjeks
rafal, w zasadzie to wszystko trzeba zrobić
Do takich tjunów to lepiej Evo kupić
I raczej takie pytanie to do konkretnych firm które sie zajmują taki projektami, bo sam tego nie ogarniesz.
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 19:58
autor: mcc
jest taki - jezdzi w barwach 4turbo w wyscigach gorskich - z tego co slyszalem to niewiele z STI zostalo...
Pzw,
MCC
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 20:02
autor: burat
mcc, chodzi ci o to ??
no to tu rzeczywiście chyba nie wiele z STI jest ale to by
Azrael lepiej powiedział albo
jarmaj 
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 20:11
autor: jarmaj
Nie miało co zostawać. To nigdy STi nie było. Prędzej WRC

Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 20:40
autor: Chloru
To może, żeby kolega rafal zrozumiał. 450 KM w Subaru wiąże się z ponadprzeciętną awaryjnością albo ponadprzeciętnym budżetem. Im więcej tych koni ma być tym bardziej ponadprzeciętne parametry trzeba przyjąć.
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 21:04
autor: jarmaj
Chloru pisze:ponadprzeciętną awaryjnością albo ponadprzeciętnym budżetem.
"I". Bezwzględnie powinno "i".
Ale jak autor wątku ma odpowiednie środki, to czemu nie. Fajne są takie nieracjonalne potwory.
Najlepiej skontaktować się z doświadczonym tunerem i w zależności od potrzeb, oczekiwań, planów użytkowania, itp, itd, no i wielkości budżetu ustalić z nim zakres i rodzaj przeróbek.
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 21:55
autor: Chloru
jarmaj, tak czy siak warto mieć lawetę na podorędziu

Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 22:44
autor: damaz
rafal, ja wiem, że czasem z nami trudno wytrzymać, ale my tak z czystej sympatii.
a co do Twojego pytania, to tłumaczenie wszystkich dotychczasowych odpowiedzi jest jak następuje:
1. 500 KM to dla silnika STI BAAAAAAAAARDZO dużo
2. a jeśli samochód nadal ma jeździć jak STI a nie tylko startować na 1/4 to można zacząć mówić o budowie rajdówki a nie o tuningu.
3. w związku z powyższym nikt na forum tego nie próbował więc osobistych doświadczeń brak
4. a nwet jeśli ktoś by próbował to nie samemu i nie w garażu ani nawet nie u pana Miecia z warsztatu za rogiem tylko w dobrej firmie z referencjami.
mała ciekawostka: z tego co wiem (chociaż o tuningu wiem niewiele), to w Lancerach Evo osiągnięcie tych 500 KM jest znacznie łatwiejsze i tańsze. nie wiem dlaczego, bo się nie znam i nie interesuję, ale podobno tak jest.
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:06
autor: lukasz_rider
Evo jest trochę odporniejsze na takie zabiegi. Jednak nie przesadzajcie. 500km z dobrze zrobionego takiego silnika to nie jest jakieś niewiadomo co. Owszem auto raczej nie będzie nadawało się na coroczne wyjazdy na wakacje ale do pojeżdżawek i lansu na mieście w sam raz
Jak masz dobrze zakuty i odprężony silnik to zainteresuj się głowicami, wałkami rozrządu. Turbo, wtryski obowiązkowo.
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:20
autor: rafal
Dziękuje Koledzy za Info.
Pytam,bo chciałem troche ( więcej niż troche) zainwestować pieniędzy w dobry tuning. Nie chce evo - lubię subaru i ten dźwięk.
Wiem, ze musze porozmawiać dobrymi firmami, ale chciałem wykluczyć to, żeby mi nie wciskali niepotrzebnych rzeczy.
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:33
autor: piter
rafal pisze: chciałem troche ( więcej niż troche) zainwestować pieniędzy w dobry tuning
nie wiem czy tuning to jest akurat dobra inwestycja
PS. jak juz napisano wyżej, każdy KM powyżej magicznej liczby 400 bęzie bardzo drogi i bardzo awaryjny .... zastanów się jak chcesz używać auta, w jakich imprezach startować .. i porozmawiaj o tym z tunerem ... na pewno otrzymasz kilka propozycji do wyboru. Powodzenia

Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:34
autor: piter
rafal pisze: Wiem, ze musze porozmawiać dobrymi firmami, ale chciałem wykluczyć to, żeby mi nie wciskali niepotrzebnych rzeczy.
dobry tuner nie będzie Ci wciskał gadżetów

Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:40
autor: Gootek
500KM?
za niecałe 50 tys zł można kupić BMW M5, do poprawek blacharsko-lakierniczych:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3716262886
No i cieszyć się tą pięćsetką bezpiecznych, fabrycznych koni.

Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:41
autor: WRC fan
rafal pisze:
lubię subaru i ten dźwięk
Przy takich mocach pewnie i tak trzeba się pożegnać z
takim dźwiękiem (zmiana kolektora).
Re: Dobry Tuning STI
: 20 lis 2013, o 23:45
autor: barton
polecam się zapoznać z projektem Kruk'a i modzonym przez niego STi (na forum SIP)...
Re: Dobry Tuning STI
: 21 lis 2013, o 00:30
autor: ryjeks
lukasz_rider pisze:
Jak masz dobrze zakuty i odprężony silnik to zainteresuj się głowicami, wałkami rozrządu. Turbo, wtryski obowiązkowo.
chłodzenie, hamulce, zawias, przekazanie napędu i wiele innych

Re: Dobry Tuning STI
: 21 lis 2013, o 00:31
autor: burat
Re: Dobry Tuning STI
: 21 lis 2013, o 14:23
autor: mcc
burat pisze:
mcc, chodzi ci o to ??
dokladnie o to - gdzies kiedys znalazlem opis tego cuda (chyba przez wlasciciela robiony) i pamietam stwierdzenie, ze na bazie STI to bylo budowane - i cala 1 czesc zostala z STI (chyba centralny dyfer?)
Ale parametry ma odlotowe KM/KG
Лукашэнка pisze:
za niecałe 50 tys zł można kupić BMW M5, do poprawek blacharsko-lakierniczych
M5 to juz nie to samo co M3 - moze lepiej RS6 - rabrycznie ponad 500KM (procz pierwszej wersji) i da sie na wakacje wyjechac... Probowalem sie kiedys z takim poganiac - z poczatku szlo ok, ale pozniej chyba zobaczyl, ze usiluje mu dotrzymac kroku ... i nacisnal gaz...
Pzw,
MCC