Dobry Tuning STI
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Dobry Tuning STI
Witam wszystkich,
mam takie pytanie: zakupilem sti 07 juz z zakutym silnikiem - wszystko dobrze zrobione, na dobrych czesciach ( mahle itd). Na chwile obecna jakies 330 KM, a chcialbym osiagnac jakies 450 -500KM, co sugerujecie w jakim kierunku powinienem isc? - wieksza turbina, wtryski itd, lub jakies inne rozwiazania? i czy przy tej mocy wytrzymaja napedy?
Poprosze o sugestie
Pozdrawiam
mam takie pytanie: zakupilem sti 07 juz z zakutym silnikiem - wszystko dobrze zrobione, na dobrych czesciach ( mahle itd). Na chwile obecna jakies 330 KM, a chcialbym osiagnac jakies 450 -500KM, co sugerujecie w jakim kierunku powinienem isc? - wieksza turbina, wtryski itd, lub jakies inne rozwiazania? i czy przy tej mocy wytrzymaja napedy?
Poprosze o sugestie
Pozdrawiam
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Dobry Tuning STI
Przy 450-500 KM to najlepszym tuningiem będzie laweta 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
crazy_ivan
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: PL
- Auto: XT, Turbodziadek szatan
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Dobry Tuning STI
rafal, w zasadzie to wszystko trzeba zrobić
Do takich tjunów to lepiej Evo kupić
I raczej takie pytanie to do konkretnych firm które sie zajmują taki projektami, bo sam tego nie ogarniesz.

Do takich tjunów to lepiej Evo kupić

I raczej takie pytanie to do konkretnych firm które sie zajmują taki projektami, bo sam tego nie ogarniesz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Dobry Tuning STI
jest taki - jezdzi w barwach 4turbo w wyscigach gorskich - z tego co slyszalem to niewiele z STI zostalo...
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
Re: Dobry Tuning STI
mcc, chodzi ci o to ??

no to tu rzeczywiście chyba nie wiele z STI jest ale to by Azrael lepiej powiedział albo jarmaj

no to tu rzeczywiście chyba nie wiele z STI jest ale to by Azrael lepiej powiedział albo jarmaj

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Dobry Tuning STI
To może, żeby kolega rafal zrozumiał. 450 KM w Subaru wiąże się z ponadprzeciętną awaryjnością albo ponadprzeciętnym budżetem. Im więcej tych koni ma być tym bardziej ponadprzeciętne parametry trzeba przyjąć.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Dobry Tuning STI
"I". Bezwzględnie powinno "i".Chloru pisze:ponadprzeciętną awaryjnością albo ponadprzeciętnym budżetem.
Ale jak autor wątku ma odpowiednie środki, to czemu nie. Fajne są takie nieracjonalne potwory.
Najlepiej skontaktować się z doświadczonym tunerem i w zależności od potrzeb, oczekiwań, planów użytkowania, itp, itd, no i wielkości budżetu ustalić z nim zakres i rodzaj przeróbek.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Dobry Tuning STI
jarmaj, tak czy siak warto mieć lawetę na podorędziu 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Dobry Tuning STI
rafal, ja wiem, że czasem z nami trudno wytrzymać, ale my tak z czystej sympatii.
a co do Twojego pytania, to tłumaczenie wszystkich dotychczasowych odpowiedzi jest jak następuje:
1. 500 KM to dla silnika STI BAAAAAAAAARDZO dużo
2. a jeśli samochód nadal ma jeździć jak STI a nie tylko startować na 1/4 to można zacząć mówić o budowie rajdówki a nie o tuningu.
3. w związku z powyższym nikt na forum tego nie próbował więc osobistych doświadczeń brak
4. a nwet jeśli ktoś by próbował to nie samemu i nie w garażu ani nawet nie u pana Miecia z warsztatu za rogiem tylko w dobrej firmie z referencjami.
mała ciekawostka: z tego co wiem (chociaż o tuningu wiem niewiele), to w Lancerach Evo osiągnięcie tych 500 KM jest znacznie łatwiejsze i tańsze. nie wiem dlaczego, bo się nie znam i nie interesuję, ale podobno tak jest.

a co do Twojego pytania, to tłumaczenie wszystkich dotychczasowych odpowiedzi jest jak następuje:
1. 500 KM to dla silnika STI BAAAAAAAAARDZO dużo
2. a jeśli samochód nadal ma jeździć jak STI a nie tylko startować na 1/4 to można zacząć mówić o budowie rajdówki a nie o tuningu.
3. w związku z powyższym nikt na forum tego nie próbował więc osobistych doświadczeń brak
4. a nwet jeśli ktoś by próbował to nie samemu i nie w garażu ani nawet nie u pana Miecia z warsztatu za rogiem tylko w dobrej firmie z referencjami.
mała ciekawostka: z tego co wiem (chociaż o tuningu wiem niewiele), to w Lancerach Evo osiągnięcie tych 500 KM jest znacznie łatwiejsze i tańsze. nie wiem dlaczego, bo się nie znam i nie interesuję, ale podobno tak jest.
-
lukasz_rider
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Dobry Tuning STI
Evo jest trochę odporniejsze na takie zabiegi. Jednak nie przesadzajcie. 500km z dobrze zrobionego takiego silnika to nie jest jakieś niewiadomo co. Owszem auto raczej nie będzie nadawało się na coroczne wyjazdy na wakacje ale do pojeżdżawek i lansu na mieście w sam raz
Jak masz dobrze zakuty i odprężony silnik to zainteresuj się głowicami, wałkami rozrządu. Turbo, wtryski obowiązkowo.

Jak masz dobrze zakuty i odprężony silnik to zainteresuj się głowicami, wałkami rozrządu. Turbo, wtryski obowiązkowo.
Re: Dobry Tuning STI
Dziękuje Koledzy za Info.
Pytam,bo chciałem troche ( więcej niż troche) zainwestować pieniędzy w dobry tuning. Nie chce evo - lubię subaru i ten dźwięk.
Wiem, ze musze porozmawiać dobrymi firmami, ale chciałem wykluczyć to, żeby mi nie wciskali niepotrzebnych rzeczy.
Pytam,bo chciałem troche ( więcej niż troche) zainwestować pieniędzy w dobry tuning. Nie chce evo - lubię subaru i ten dźwięk.
Wiem, ze musze porozmawiać dobrymi firmami, ale chciałem wykluczyć to, żeby mi nie wciskali niepotrzebnych rzeczy.
Re: Dobry Tuning STI
nie wiem czy tuning to jest akurat dobra inwestycjarafal pisze: chciałem troche ( więcej niż troche) zainwestować pieniędzy w dobry tuning

PS. jak juz napisano wyżej, każdy KM powyżej magicznej liczby 400 bęzie bardzo drogi i bardzo awaryjny .... zastanów się jak chcesz używać auta, w jakich imprezach startować .. i porozmawiaj o tym z tunerem ... na pewno otrzymasz kilka propozycji do wyboru. Powodzenia

Re: Dobry Tuning STI
dobry tuner nie będzie Ci wciskał gadżetówrafal pisze: Wiem, ze musze porozmawiać dobrymi firmami, ale chciałem wykluczyć to, żeby mi nie wciskali niepotrzebnych rzeczy.

Re: Dobry Tuning STI
500KM?
za niecałe 50 tys zł można kupić BMW M5, do poprawek blacharsko-lakierniczych:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3716262886
No i cieszyć się tą pięćsetką bezpiecznych, fabrycznych koni.

za niecałe 50 tys zł można kupić BMW M5, do poprawek blacharsko-lakierniczych:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3716262886
No i cieszyć się tą pięćsetką bezpiecznych, fabrycznych koni.


Re: Dobry Tuning STI
Przy takich mocach pewnie i tak trzeba się pożegnać z takim dźwiękiem (zmiana kolektora).rafal pisze: lubię subaru i ten dźwięk
Re: Dobry Tuning STI
polecam się zapoznać z projektem Kruk'a i modzonym przez niego STi (na forum SIP)...
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: Dobry Tuning STI
lukasz_rider pisze: Jak masz dobrze zakuty i odprężony silnik to zainteresuj się głowicami, wałkami rozrządu. Turbo, wtryski obowiązkowo.
chłodzenie, hamulce, zawias, przekazanie napędu i wiele innych

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Dobry Tuning STI
ryjeks, chyba że ma zabijać gawiedź wykresem z hamowni tylko to powyższe niepotrzebne





Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Dobry Tuning STI
burat pisze: mcc, chodzi ci o to ??
dokladnie o to - gdzies kiedys znalazlem opis tego cuda (chyba przez wlasciciela robiony) i pamietam stwierdzenie, ze na bazie STI to bylo budowane - i cala 1 czesc zostala z STI (chyba centralny dyfer?)
Ale parametry ma odlotowe KM/KG
M5 to juz nie to samo co M3 - moze lepiej RS6 - rabrycznie ponad 500KM (procz pierwszej wersji) i da sie na wakacje wyjechac... Probowalem sie kiedys z takim poganiac - z poczatku szlo ok, ale pozniej chyba zobaczyl, ze usiluje mu dotrzymac kroku ... i nacisnal gaz...Лукашэнка pisze: za niecałe 50 tys zł można kupić BMW M5, do poprawek blacharsko-lakierniczych
Pzw,
MCC