Witam Wszystkich.
Jestem świeżym posiadaczem Forka 2.5 XT (w końcu po 7 latach staniał), ale brak mi trochę wiedzy. Poczytałem fora Subaru i nadmiar wiadomości i skrótów myślowych znanych tylko subaroholikom spowodowały, że jestem głupszy niż byłem. Ale do rzeczy.
Kończą mi się hamulce z tyłu w Forku 2.5 XT i jest okazja żeby coś zmienić na lepsze. W związku z tym co kupić, żeby lepiej hamowały? Co polecacie? Na zimę mam felgi 16-ki, co pewnie ogranicza możliwości.
1. Standardowa wymiana tarcz i klocków . Jakie tarcze i klocki? Brembo i Ferodo (Performance czy 2500) czy coś innego?
2. Większa tarcza hamulcowa. Co się z tym wiąże? Inny zacisk itp?
Jakie koszty się z tym wiążą? Gdzie kupić? A może jechać do warsztatu Subaru i tam coś doradzą? W warsztatach też jestem „zielony”. Interesują mnie polecane w Warszawie w okolicach Mokotowa.
Nie chcę oszczędzać na bezpieczeństwie, ale wolałbym zmieścić się w 1000 zł.
Z innej beczki – co myślicie o regeneracji SLS?
Co na tył do hamowania w 2.5 XT?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Co na tył do hamowania w 2.5 XT?
Hmm... Tak szczerze to daruj sobie cokolwiek lepszego niż OEM na tył. Tylko kilkanaście % siły hamowania jest tam skierowane i nawet bębny radzą sobie bez problemu nie mówiąc o tarczach.
Jak nie chcesz oszczędzać na bezpieczeństwie to na początku zainwestuj w zimówki (chyba zima idzie? :) oraz pomyśl nad przednimi hebelkami. Ja w fiatach stosuję turystyczne brembo oraz ferodo (te szybciej się ścierają, czyt. klocki) i byłem bardzo niemile zaskoczony hamowaniem mojego Forka XT - niestety to już cecha tego wozidełka i też myślę nad wymianą. Na coś lepszego niż OEM, ale bez podbicia koników myślenie o większych tarczach wydaje się też wydatkiem na wyrost - dochodzi także wymiana felg przy takich operacjach.
Tyle ode mnie, czekam na innych.
Właśnie. Mokotów - najbliżej będzie Koper.
Jak nie chcesz oszczędzać na bezpieczeństwie to na początku zainwestuj w zimówki (chyba zima idzie? :) oraz pomyśl nad przednimi hebelkami. Ja w fiatach stosuję turystyczne brembo oraz ferodo (te szybciej się ścierają, czyt. klocki) i byłem bardzo niemile zaskoczony hamowaniem mojego Forka XT - niestety to już cecha tego wozidełka i też myślę nad wymianą. Na coś lepszego niż OEM, ale bez podbicia koników myślenie o większych tarczach wydaje się też wydatkiem na wyrost - dochodzi także wymiana felg przy takich operacjach.
Tyle ode mnie, czekam na innych.
Właśnie. Mokotów - najbliżej będzie Koper.
Ja mam regenerowane. Żadnych zastrzeżeń i kuper się podniósł do normalnego poziomu po regeneracji.ORZEŁ pisze: Z innej beczki – co myślicie o regeneracji SLS?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 01:18 przez ccwrc, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co na tył do hamowania w 2.5 XT?
Zimówki już są
Nad przednimi myślę, ale kupiłem go z nowymi tarczami więc pomyślę trochę dłużej.
Czyli Brembo i Ferodo.
Dzięki i czekam na inne opinie.

Nad przednimi myślę, ale kupiłem go z nowymi tarczami więc pomyślę trochę dłużej.
Czyli Brembo i Ferodo.
Dzięki i czekam na inne opinie.
Re: Co na tył do hamowania w 2.5 XT?
Ja polecam HPC, tyle ze ja zmieniłem je razem z zaciskami. Pozdr