Falujące doładowanie

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Falujące doładowanie

Post 30 lis 2013, o 22:54

Bry,

pacjent to GT MY00 z zeswapowanym całym napędem z STi v5. Problem jest taki, że przy podłączonym niby poprawnie solenoidzie do wg, doładowanie faluje - przy 4tyś ma jakieś 1.2-1.3b, spada do 0.4b, przy 4500 znowu jest 1.2-1.3b, przy 5000 znów spada i tak do 7000... Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. W czym problem? Aktuator, solenoid, nieszczelny dolot/kolektor wydechowy czy może to kwestia zalania paliwa 98? Czytałem coś o jakimś restryktorze, ale nie wiem czy jest i gdzie on powinien być...

z góry dzięki za jakieś podpowiedzi,

pozdrawiam


Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

lukasz_rider
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 1 gru 2013, o 00:28

Witaj. Jeśli masz jeszcze części z GT to spróbowałbym przełożyć solenoid i zobaczyć. Pierwsze co mi do głowy przyszło po obejrzeniu czy na pewno wszystko jest podpięte tak jak ma być. Co do restryktora to powinien być na wężyku wychodzącym z turbo. Tak jak na obrazku http://www.wallpaperinstaller.com/scooby/cobb1.jpg Jeżeli dobrze zidentyfikowałem auto powinieneś mieć otwór 0,9mm w restryktorze. Chyba, że masz solenoid z trzema wyjściami. Jeśli tak to trzeba spróbować 1,5mm.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 1 gru 2013, o 00:50

nie ma żadnych części, auto nie jest moje i nie ma generalnie nic do niego...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 1 gru 2013, o 17:13

A to nie są po prostu przeładowania ?
Bo na to wygląda.

Czy wężyk z restryktorem też być od dawcy przełożony ?

Spróbujcie dać większą średnicę restryktora.
Na próbę można dać w ogóle bez, powinno być 0,5 stabilne.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 2 gru 2013, o 15:48

Tak jak ryjeks pisze, te 1.2-1.3 to trochę nie za dużo? mi się też wydaje, że przeładowuje i do sprawdzenia WG, bov ew. dv no i grucha, i szczelność wszystkich gumek ;-) . Ile Ci na wolnych pokazuje?

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 2 gru 2013, o 16:19

Ale to nie jest tak, ze z czasem, ile by nie bylo, to zawsze za malo ? :-)
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 2 gru 2013, o 16:30

hati pisze: ile by nie bylo, to zawsze za malo
no wiadomo, że tak ;-)

fary
0 gwiazdek
Auto: Legacy I 2.2 '94
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 3 gru 2013, o 08:51

Cześć, może być nieszczelny wężyk w którym znajduje się restryktor, możesz sam restryktor przełożyć do innego wężyka tej średnicy i sprawdzić.
W moim poprzednim gieteku obroty falowały i właśnie to pomogło.
Pozdrawiam
Sprzedam:
- grill do Imprezy MY97-98 kratka (zielony)
- komplet pomarańczowych kierunków na przód do Imprezy MY99

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 4 gru 2013, o 11:37

Jeszcze pytanie na szybko - czym bezpiecznie można wyczyścić solenoid? Dzisiaj chciałem się wziąć z właścicielem auta za czyszczenie wszystkich wężyków podciśnieniowych etc, no i pomyślałem, żeby przeczyścić jakoś solenoid...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

hati
4 gwiazdki
Lokalizacja: DDZ
Auto: forester II, blob wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 4 gru 2013, o 12:44

wiesz co, ja swoj całą noc trzymalem w denaturacie. Jak sie dmuchnie w krociec dolny to powinien sie otworzyc, to wynika z budowy solenoidu. Podpinalem pod 12 v i jak byl otwarty, po podlaczeniu dluzszych wezykow do obydwu kroccow, jeden wezyk do dzioba, drugi do butelki z dyktą lub benzyny ekstrakcyjnej i tak go troche przeplukalem. Trzeba uwazac coby za duzo dykty sie nie opic przy tym, chyba ze ktos lubi akurat :mrgreen:
Mojemu takie plukanie nie zaszkodzilo, a nawet pomoglo, bo od ostatniej plukanki doladowanie dziala prawidlowo. Trzeba sprawdzic tez przy okazji droznosc tego krocca w turbinie, do ktorego sie podalcza wezyk z restrykorem. On musi byc calkiem drozny. Generalnie w tym miejscu jest dmuchane powietrze w ktorym moze byc jakas zawartosc oparow oleju, wiec takie zanieczyszczenia powinno dac sie usunac typowymi specyfikami jak denaturat czy bena ekstrakcyjna.
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 9 gru 2013, o 00:50

MBC założone, i ustabilizować się udało - teraz tylko pytanie dlaczego pływało. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest kwestia braku katalizatora... Ustawione 1.1b, ale auto jakoś specjalnie nie gniecie - może to kwestia długiej skrzyni(FD3.9).
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

danel4turbo
0 gwiazdek
Auto: gc8 sti 2.0 swap
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 9 gru 2013, o 02:03

zagadnienie wydechu jest jak najbardziej słuszne bywa i tak lecz nie zawsze ze po modyfikacji wydechu doladowanie zaczyna falowac lecz nie w takiej skali jak u ciebie jam mam w gieteku sti 2.0 my04 i na 3 calowym wydechu na szerokiej flanszy z tlumikiem koncowym supersprint doladowanie pikuje na 1.5 bara poczym spada na 0.8 i docelowo trzyma juz 1.1 i to jest kwestia poprawienia kilku obcji w mapie natomiast u ciebie wyglada to bardziej na przeladowanie czy przy pikach na 1,3 bara jest odczowalne dosc mocne szrpniecie autem przed spadkiem doladowania jesli nie to zostaje kwestia solenoidu bodz problemow z szczelnoscia ukladu mozna by sie jeszcze pokusic o test turbo czy aby przypadkiem nie umiera .tak naprawde obcji takiej usterki moze byc duzo np przeplywka spotkalem sie z czym stakim ze uszkodona przeplywka powodowala podobne objawy + do tego bardzo wysokie spalanie pomimo ze bledu zadnego nie wyrzucało

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 9 gru 2013, o 12:00

przepływka z tego co mi wiadomo jest nowa, chyba że kolega powiedział o nowej a włożył używaną... a jak falowało, to jechało "płynnie" - nie było żadnych gwałtownych skoków. chyba że to kwestia zalanego paliwa 95(może 98) oktan, ecu jest jdm...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 9 gru 2013, o 12:10

Sprawdziliście restryktor ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 9 gru 2013, o 12:59

siewcu, widzę, że się MBC przydało, to się cieszę ;-)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 10 gru 2013, o 12:33

ryjeks, jest :) drożny też, pytanie tylko, czy średnica odpowiednia...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Falujące doładowanie

Post 10 gru 2013, o 22:32

siewcu pisze: ryjeks, jest :) drożny też, pytanie tylko, czy średnica odpowiednia...

Wiem, że jest, bo dlatego przeładowuje :-)

Właśne o średnicę sie rozchodzi.

Należy wyciągnąć restryktor lub po prostu założyć na chwilę inny pusty wężyk.
Jeśli się uspokoi i będzie niskie doładowanie ale stabilne to potem pozostanie dobrać odpowiednią średnicę.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 10 gru 2013, o 23:31

Też tak myślę. Zawsze to bezpieczniej, jak ecu może wejść w tryb awaryjny z powodu np zalania 95/98...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ODPOWIEDZ