Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Jako że jestem posiadaczem Subaru od niedawna i dopiero zapoznaję się z tą marką mam pytanie - czy zawory w 2 litrowym silniku o mocy 160KM z 2006r. podlegają ręcznej regulacji ? Sporo przeczytałem na temat samej regulacji, ciężkiego dojścia do pokryw zaworowych itd....ale nie mogę się doszukać informacji czy w moim aucie faktycznie muszę przeprowadzić ten zabieg, a jeśli tak to z jaką częstotliwością się to robi. Miałem kilka starszych, japońskich aut i w każdym z nich była hydrauliczna kasacja luzów zaworowych....Subaru najwyraźniej odbiega od standardów ;)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Tak.irakleo pisze:czy zawory w 2 litrowym silniku o mocy 160KM z 2006r. podlegają ręcznej regulacji
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
No to mnie nie pocieszyłeś
ps. po jakim przebiegu powinna nastąpić pierwsza regulacja - auto ma na budziku rzetelne 96000km

ps. po jakim przebiegu powinna nastąpić pierwsza regulacja - auto ma na budziku rzetelne 96000km
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Extra....pewnie dojdzie jeszcze rozrząd przy tym przebiegu bo też nie był wymieniany od nowości 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Jak auto nie jest zniszczone gazem, to najczęściej przy 100tyś kończy się na kontroli luzu i regulacja nie jest konieczna.
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Auto nigdy nie jeździło na LPG ale pokonywało codziennie krótkie odcinki. Kobieta jeździła wyłącznie do pracy i stąd taki przebieg.....na dodatek auto nie było chyba wyjątkowo chłostane bo skrzynia automatyczna a właścicielka w wieku przedemerytalnym.
ps. zawory do regulacji wykazują głośniejszą pracę i dają o sobie wyraźnie znać ?
ps. zawory do regulacji wykazują głośniejszą pracę i dają o sobie wyraźnie znać ?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Jeżeli nie jest to jakaś kompletna rzeźnia, to nie.irakleo pisze:ps. zawory do regulacji wykazują głośniejszą pracę i dają o sobie wyraźnie znać ?
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Ok, czyli przy 100kkm profilaktycznie zdejmuję dekle zaworów i sprawdzam luzy ?
ps. pocieszcie mnie i powiedzcie że zrobię to na aucie bez wyciągania silnika
ps. pocieszcie mnie i powiedzcie że zrobię to na aucie bez wyciągania silnika

- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
sa 2 szkoly - jedna mowi, ze nie trzeba wyciagac silnika, druga, ze trzeba..
rozrzad i sprawdzanie zaworow co 105kkm
rozrzad i sprawdzanie zaworow co 105kkm
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Przejrzałem sporo wątków na temat regulacji zaworów i na 99% jestem zdecydowany na wyjęcie silnika. Przy okazji można dokladnie zdiagnozować jakiekolwiek wycieki i na spokojnie, bez gimnastyki się nimi zająć. Dokręcanie pokryw zaworów, wymiana świec i inne operacje wykonuje się na zdjętym silniku bez zbędnej szarpaniny i nerwów
ps. czy w opisywanej jednostce napędowej muszę się przygotować na poszukiwanie płytek zaworowych o odpowiedniej grubości czy może jest tam regulacja śrubami ?

ps. czy w opisywanej jednostce napędowej muszę się przygotować na poszukiwanie płytek zaworowych o odpowiedniej grubości czy może jest tam regulacja śrubami ?
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Z tego co mi wiadomo, śrubki są w silnikach SOHC i wówczas regulację przeprowadza się bezproblemowo, bez wyciągania pszczoły. Niech ktoś poprawi, jeśli się mylę.
Przy 1oo.ooo rozrząd i oleje przekładniowe, jeśli nie były wymienione przy 6o.ooo.
Pokusiłbym się jeszcze o pompę wody. Mi przy wymianie rozrządu pominęli jej wymianę i zaczęła się odzywać buczeniem, więc i tak musiałem wymienić. Miałem jakąś nietypową -> oryginał 600zł
I tak od tej pory słyszę delikatne buczenie przy dodawaniu gazu na zimnym szczególnie, ale może jestem przewrażliwiony
Sorry jeśli trochę nie na temat
Przy 1oo.ooo rozrząd i oleje przekładniowe, jeśli nie były wymienione przy 6o.ooo.
Pokusiłbym się jeszcze o pompę wody. Mi przy wymianie rozrządu pominęli jej wymianę i zaczęła się odzywać buczeniem, więc i tak musiałem wymienić. Miałem jakąś nietypową -> oryginał 600zł


Sorry jeśli trochę nie na temat

Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
W silniku 160KM nie ma okresowej kontroli, regulację wykonuje się jedynie w razie potrzeby. Tylko silniki turbo mają okresową kontrolę w zaleceniach producenta.
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
W takim razie jak określić, że jest taka "potrzeba" ?Azrael pisze:W silniku 160KM nie ma okresowej kontroli, regulację wykonuje się jedynie w razie potrzeby.
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Simpson, Zwykle pojawia się wtedy gdy w aucie są jakieś dziwne trudne do zdiagnozowania problemy z funkcjonowaniem silnika. Np. wypadanie zapłonów.
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Simpson, Moja sąsiadka zrobiła już prawie 260kkm bez zaglądania do zaworów . Auto ma identyczne i też z automatem . Proponuje zostawić motor w spokoju . Mało prawdopodobne aby pojawiły się też wycieki ( za młode auto ) . Zrób rozrząd i wymień płyny .
Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
No to całkiem zgłupiałem..."gdzie dwóch Polaków - tam trzy różne opinie" 

Re: Regulacja zaworów w 2.0 160KM
Zajrzeć warto, a jeśli (najprawdopodobniej) okaże się, że regulowaći nie trzeba, to przynajmniej spokojna Twoja rozczochrana
Ja mam narazie 56.ooo, ale przy stówce dam skontrolować.
