Strona 1 z 1
wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 3 gru 2013, o 23:24
autor: hati
Ktos sie moze orientuje z jakim momentem trzeba dokręcić piastę przednią w wrx 2003 ?
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 3 gru 2013, o 23:29
autor: ryjeks
Więcej niż mniej na pewno :)
Jeśli klucz do 50 cm to ile pary w łapach
Stawaim na conajmniej 200 Nm i lepiej, ale ile ma być to szczerze nie wiem

Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 3 gru 2013, o 23:36
autor: hati
Acha, to ile dokrecales tylną piastę? Tym pierwszym sposobem ? :)
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 3 gru 2013, o 23:43
autor: ryjeks
Tak, sposób numer jeden
Niektórzy nawet zakładają rurkę i wio
Gwintu nie przekręcisz, a to naprawdę ma być fest.
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 4 gru 2013, o 00:06
autor: betun
Ostatnio przerabiałem to u siebie, co prawna 99 i N/A.
220Nm, sprawdziłem w WM dla 2004 WRX i jak byk tak samo 220Nm ;).
Tył 190Nm.
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 4 gru 2013, o 00:31
autor: hati
Ok, dzieki za info - czyli trudno ukręcić gwint. Japońska precyzja

Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 4 gru 2013, o 10:44
autor: IVAN
prędzej zniszczysz łożysko przy zbyt mocnym dokręceniu niż urwiesz gwint

Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 5 gru 2013, o 15:47
autor: gregski
W audi 200 Nm plus 180stopni co daje grubo ponad 400 Nm. Klucz 19mm .. imbus :)
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 5 gru 2013, o 16:40
autor: Petroholic
troche przasadziliscie :D
ja jeszcze oprocz tego daje kropelke kleju do gwintow zeby bylo pewnie :D
186nm po rowno przod i tyl :D
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 8 gru 2013, o 16:22
autor: hati
Wykorzystalem sposób a'la
ryjeks. Najpierw dorobilem konkretny klucz 32, bo standardowe, mimo ze stanley i sluzylo mi długo, szlag trafil na 2m przedluzce, przy odkrecaniu. Nakrętke trzeba odlrecac na hamulcu, najlatwiej z pracującym silnikiem bo dziala wtedy wspomaganie. Inaczej sie u mnie nie dalo - krecilem kolem mimo zaciagnietego recznego , wbitego biegu i zrzuceniu auta z lewarka. Konkret klucz, wajcha 2m, poszlo. W druga strone dokrecilem tą samą nakrętke do tego samego miejsca i ciutke dalej, wiec moment bedzie pewnie podobny. Zlewam tutaj aptekarstwo, bo to tymczasowa zwrotnica(kupilem w cenie pasztetu) , w swojej wymienię łożysko (zakupione NTN - 150 PLNów) i założe jak się coś z tym zacznie po zimie

sypać . Nakretka zaklepana, lozysko dziala i jest super - cisza w aucie taka ze az uszy bolą. Teraz stare lozysko: po sciagnieciu z półosi, mozna było obadać wreszcie jaki jego stan. Charcholi staszliwie, nie ma w nim ani kapki smaru(suchutko) ma luzy i zamiast kulek czy wałków - chyba cos kwadratowego.
Dzieki za wszystkie informacje, trzeba bedzie zakupic jednak jakis konkretniejszy klucz.
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 9 gru 2013, o 13:35
autor: ryjeks
hati, polecam pokrętło 1/2 cala Yato, Coval itp. to najgrubsze i najdłuższe.
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 9 gru 2013, o 13:48
autor: hati
ryjeks pisze:
1/2 cala
Wlasnie ten rozmiar nasadki zakupilem w jakims rolnicznym sklepie. W sensie 1/2 cala od strony wajchy
Re: wrx - moment przy dokręcaniu piasty przód
: 11 gru 2013, o 18:40
autor: cyfron
ryjeks pisze:hati, polecam pokrętło 1/2 cala Yato, Coval itp. to najgrubsze i najdłuższe.
Najgrubsze pokrętło to raczej 3/4 cala i takiego właśnie używam do odkręcania nakretki piasty
