Strona 1 z 2
Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 26 lis 2008, o 22:12
autor: Konto usunięte
Oglądam Ci ja jakiś program na TVN turbo i tam mówią, że w aucie przy ekonomicznym trybie odłączają się 4 z 8 cylindrów.
Jak to jest realizowane z technicznego punktu widzenia i jaki ma rzeczywisty wpływ na oszczędność? Wiem, że kiedyś strażnicy miejscy w mojej wiosce oszczędzali i odłączali jedną świecę w polonezach. Ale wtedy silnik dostawał mocnych wibracji.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 26 lis 2008, o 22:27
autor: jarmaj
Konto usunięte pisze:że kiedyś strażnicy miejscy w mojej wiosce oszczędzali i odłączali jedną świecę w polonezach
Idiotyzm.
Co ma odłączenie świecy do spalania? Silnik zasysa tyle samo mieszanki, a rózniaca to to, że w jednym garnku jej nie spala....
Zapewne te nowoczesne systemy mają osobne zasilanie poszczególnych cylindrów, lub ich części i można tam odciąć dopływ paliwa.
PS
Ale to tylko utwierdza mnie w mojej opini na temat mocno przeciętnej lotności umysłowej tej grupy zawodowej....
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 26 lis 2008, o 22:33
autor: Azrael
Tak dodatkowo mają system który podpiera zawory tak że są na stałe uchylone i te cylindry nie mają kompresji w czasie takiej pracy więc zredukowane są straty.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 26 lis 2008, o 23:49
autor: devlin
Zaczęło się od Porsche 928 S4, z tego co pamiętam - czy w Mercedesie S-klasse?
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 26 lis 2008, o 23:52
autor: rrosiak
devlin pisze:Zaczęło się od Porsche 928 S4, z tego co pamiętam - czy w Mercedesie S-klasse?
Pierwszy był chyba jakiś Cadillac...
Tutaj info.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 10:17
autor: Umbert
Zaczelo sie od mojego kolegi ktory kupil BMW 850 i wpadl na pomysl zeby zdjac 4 swiece i jechac na V8 zamiasta na V12.
ie wiem czy mu mniej palil ale auto czesto bylo na warsztatach z tego co pamietam. :-D
Pozatym calkiem fajna bryka ten 850.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 10:26
autor: devlin
Pomysł jeszcze ciekawszy, niż przerobienie tego 850 na gaz... Zwłaszcza, że jest to genialnie prosty samochód do serwisowania silnika, mechanicy go kochają, banalnie łatwy dostęp do wszystkiego w komorze silnika, tani serwis...

Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 10:39
autor: So What!
Umbert pisze:
Zaczelo sie od mojego kolegi ktory kupil BMW 850 i wpadl na pomysl zeby zdjac 4 swiece i jechac na V8 zamiasta na V12.
ie wiem czy mu mniej palil ale auto czesto bylo na warsztatach z tego co pamietam. :-D
Pozatym calkiem fajna bryka ten 850.
Ja regularnie wyłączam 4 cylindry w moim Forku i nic się nie dzieje. Pali wtedy tyle co nic

Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 11:03
autor: Konto usunięte
Mnie ciekawi jakie są realne oszczędności w tych silnikach fabrycznych, które otwierają zawory i nie podają paliwa ani iskry. I jaka jest sprawność takiego silnika, bo przecież kupa mocy idzie na ruszanie tymi pustymi tłokami.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 11:49
autor: Azrael
Te nowoczesne amerykańskie naprawde mało palą, nawet jak nie wyłączają cylindrow.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 12:08
autor: Bergen
Widziałem kiedyś LPG w 850. Aż dwa mieszalniki chłopaki zamontowali...

Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 13:43
autor: gregski
5.7 litrowy HEMI V8
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 27 lis 2008, o 13:55
autor: gregski
Konto usunięte pisze:
kupa mocy idzie na ruszanie tymi pustymi tłokami
etam. czemu?
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 28 lis 2008, o 18:29
autor: kuzi4
Konto usunięte pisze:Oglądam Ci ja jakiś program na TVN turbo i tam mówią, że w aucie przy ekonomicznym trybie odłączają się 4 z 8 cylindrów.
Jak to jest realizowane z technicznego punktu widzenia i jaki ma rzeczywisty wpływ na oszczędność? Wiem, że kiedyś strażnicy miejscy w mojej wiosce oszczędzali i odłączali jedną świecę w polonezach. Ale wtedy silnik dostawał mocnych wibracji.
A ten program to nie był "TURBO RING"? Tam jest taka konkurencja "znajdź trzy kłamstwa" - o tym odłączniu cylindrów to było jedno z nich...

Po jaką cholerę wyłączć cylindry? I, że niby co - pompa też wyłącza poszczególne sekcje?
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 28 lis 2008, o 19:03
autor: jarmaj
kuzi4 pisze:Po jaką cholerę wyłączć cylindry? I, że niby co - pompa też wyłącza poszczególne sekcje?
Może pofatygowałbyś się przeczytać coś więcej, niż pierwszy post wątku, nim coś napiszesz?
Dowiedziałbyś się wtedy, jak to jest realizowane i co to daje.....
Zresztą system jest obecnie dość popularny, więc jeżeli uważasz, że to jakaś ściema i nic takiego nie istnieje ...... to więcej poczytaj o motoryzacji...

Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 28 lis 2008, o 19:41
autor: Bergen
Pax, Panowie, Pax
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 28 lis 2008, o 19:44
autor: kuzi4
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 28 lis 2008, o 21:58
autor: jarmaj
Bergen pisze:Pax, Panowie, Pax
Ej no, a ten co tu z jakimiś paksami?
Pax to nudy, to jak trafienie po śmierci do nieba, gdzie jest co prawda lepszy klimat, ale koszmarnie nudne towarzystwo.
Kłóćmy się, sprzeczajmy!
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 29 lis 2008, o 16:54
autor: Piter 35
Ciekawe jakie są to oszczędności w paliwie

Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 29 lis 2008, o 19:22
autor: FUX
Żeby wyłączone tłoki sie niepotrzebnie nie slizgaly najlepiej je unieruchomić. Czytałem o takim urządzeniu...
Zaklada sie taki trzpień, jak blokada skrzyni biegów, i po klopocie.
Istnieje również wersja z blokadą na wszystkie cylindry.
Wtedy ubezpieczyciel daje dodatkowe 5% zniżki na AC jako dodatkowe zabezpieczenie.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 1 gru 2008, o 00:47
autor: devlin
Mhm, ciekawe. Który ubezpieczyciel, tak dokładniej?
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 1 gru 2008, o 11:18
autor: gregski
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 1 gru 2008, o 14:22
autor: WiS
FUX pisze:
wersja z blokadą na wszystkie cylindry.
Wtedy ubezpieczyciel daje dodatkowe 5% zniżki na AC
Za blokadę mechaniczną wszystkich cylindrów, to nie tylko ubezpieczyciel daje zniżkę, podobno drogówka dorzuca też karnet na dwa przekroczenia prędkości bez mandatu...
I jakąś odznakę od ekologów chyba się dostaje. "
Dyplom
Uznania
Przyjaciół
Atmosfery", czy jakoś tak.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 1 gru 2008, o 14:29
autor: devlin
Chyba widziałem też gdzieś w sieci, że Mensa przyznaje tytuł honorowego członka. Ale to w obcym języku było, więc mogłem źle zrozumieć.
Re: Fabryczne wyłączanie cylindrów
: 2 gru 2008, o 17:15
autor: Umbert
5.7 Hemi V8 Jeep stoi w moim garazu. Import z USA. Blachy juz ma szwedzkie ale nigdy nie widzialem zeby gosc odjezdzal. Przekreci kluczyk i juz idzie 5zl
