dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
sprt07
0 gwiazdek
Auto: sprt07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi

Post 16 gru 2013, o 21:56

Witam,

mam sti 2006, zalane olejem Shell Helix Extra Ultra 5W30
dolany został 1 litr 10W60

praktycznie od razu zwariował mi czujnik (Defi) ciśnienia oleju; wskazówka mocno się waha (potrafi skoczyć nagle na 6 a później spaść do 3-4) a na jałowym prawie od razu spada poniżej wartości min i świeci się kontrolka + sygnał dźwiękowy

czy to może mieć jakiś związek ?
czy można bezpiecznie dla silnika w STI łączyć te oleje o różnej lepkości ?

jestem zielony w temacie stąd moje pytania;

b.proszę o wsparcie

jarmaj
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi

Post 17 gru 2013, o 20:33

Zmieszanie olejów nie powinno aż tak bardzo zaszkodzić.

Dla mnie dużo gorszym pomysłem jest jeżdżenie w STI na czymś 5w30. No chyba że jazda arcy anemiczna. :wall:

sprt07
0 gwiazdek
Auto: sprt07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi

Post 18 gru 2013, o 12:53

odebrałem auto wczoraj wieczorem z ASO i powiedziano mi, że wszystko sprawdzali (pomiar ciśnienia oleju, podłączenie Defi) a ponieważ ciśnienie oleju na zegarze Defi dalej świrowało,
to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju.

dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem);