Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Panowie moglibyście mi przybliżyć kwestię tych skomplikowanych tylnich amorów w Outbacku.
Czy większość z was wymienia je na oryginały, czy zastępujecie je jakimś innym sprzętem (nie samopoziomującym) ???
Jakie są ewentualnie koszty takich i takich?
Czy w zwykłym Legacy są inne niż w Outbacku??
Czy większość z was wymienia je na oryginały, czy zastępujecie je jakimś innym sprzętem (nie samopoziomującym) ???
Jakie są ewentualnie koszty takich i takich?
Czy w zwykłym Legacy są inne niż w Outbacku??
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Mam drugie auto (Obk) z nivo i dla mnie genialna sprawa
, proste i dość skuteczne rozwiązanie. Wg info z moejgo serwisu takie amorki z Obk wytrzymują ok 300kkm. W poprzednim aucie przekroczyłem 200kkm i były w dobry stanie, nivo dalej działało.
Na forum przez kilka lat spotkałem się z jednym przypadkiem padu nivo w Obk (na "."). Minus wtedy taki, że zamienników brak, OEM kosztują coś ok 2kzł/szt. Czytałem też, że podobno jest firma w trójmieście co je regeneruje, tyle, że jeżeli rzeczywiście dobiłbym do 300kkm to chyba wymieniłbym na nowe.
Legacy ma zwykłe amory bez nivo.

Na forum przez kilka lat spotkałem się z jednym przypadkiem padu nivo w Obk (na "."). Minus wtedy taki, że zamienników brak, OEM kosztują coś ok 2kzł/szt. Czytałem też, że podobno jest firma w trójmieście co je regeneruje, tyle, że jeżeli rzeczywiście dobiłbym do 300kkm to chyba wymieniłbym na nowe.
Legacy ma zwykłe amory bez nivo.
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Super sprawa. Siadają ci 3 osoby do tyłu i samochód nadal wygląda jak samochód, a nie rumuńska przyczepa
Mam amory na sprzedaż:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=12554
Wiszą długo, czyli odpowiedź na pytanie: kupują tanie zamienniki

Mam amory na sprzedaż:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=12554
Wiszą długo, czyli odpowiedź na pytanie: kupują tanie zamienniki

- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- Kumir (5 lut 2019, o 11:07)
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Czy nie można ich zastąpić jakimiś zwykłymi amortyzatorami? Czy żadna firma nie robi czegoś takiego??
Ja rozumiem, że nie często się je wymienia ale kilka tysięcy złotych za 2 amory to troszkę nieporozumienie
Ja rozumiem, że nie często się je wymienia ale kilka tysięcy złotych za 2 amory to troszkę nieporozumienie
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Równie dobrze można auto zmienić -imo znacznie lepsze rozwiązanie.piotrekw81 pisze:Czy nie można ich zastąpić jakimiś zwykłymi amortyzatorami? Czy żadna firma nie robi czegoś takiego??
Ja rozumiem, że nie często się je wymienia ale kilka tysięcy złotych za 2 amory to troszkę nieporozumienie
Cena nie jest wygórowana, sprawdź ceny zawieszeń do XC z nivo czy do Allroada

Pozdrawiam
Marcin
Marcin
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Głowa do góry, do alfy kupowałem kiedyś za 7500 komplet
Więc Subaru nie jest jakimś wyjątkiem.
Raz na 150 tys km trzeba przeboleć jeśli chce się z dobrodziejstwa korzystać....

Więc Subaru nie jest jakimś wyjątkiem.
Raz na 150 tys km trzeba przeboleć jeśli chce się z dobrodziejstwa korzystać....
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
w forkach zaden problem, zmieniasz amory na zwykle oraz sprezyny i po prolblemie. o obk nie powiem-nie wiem ale pewnie tez jest taka opcja. sprezyny plus amory. ja jesli to takie pancerne bym oem zalozyl jednak...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
No właśnie zaczymnam dopiero zgłebiać temat Outbacka ( myślałem wcześniej o Forku ale Outback większy i bardziej komfortowy podobno).
Jeśli chodzi o Volvo XC albo Audi Allroad to napewno macie rację z cenami,
Bardzo się napaliłem na Outbacka bo jest wyższy od Legacy a ma to duże znaczenie dla mnie bo czasami z drogi zjadę (żaden hardcore oczywiście ale jakieś polne dróżki itd)
Jestem pewny, że jak już kupię Outbacka to napewno będę wniebowzięty i nie będę go chciał na nic zamienić
Jeśli chodzi o Volvo XC albo Audi Allroad to napewno macie rację z cenami,
Bardzo się napaliłem na Outbacka bo jest wyższy od Legacy a ma to duże znaczenie dla mnie bo czasami z drogi zjadę (żaden hardcore oczywiście ale jakieś polne dróżki itd)
Jestem pewny, że jak już kupię Outbacka to napewno będę wniebowzięty i nie będę go chciał na nic zamienić

Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Jeżeli auto nie ma jakiś olbrzymich przebiegów, tył nie siedzi a amory nie są mokre to ja bym się nie przejmował. Bardziej bym patrzył na dwumasę, jak szukasz manuala, jeżeli jeszcze jest 

Pozdrawiam
Marcin
Marcin
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
No właśnie szukam manuala 2.5, tylko nie jestem pewny ile one miały mocy( chodzi mi o modele IIIGen i IVGen z SOHC z regulacją zaworów na śrubki), bo w wielu ogłoszeniach te z IIIGen podają od 150 do 167KM ??
Bo w IVGen wiem, że 2.5 SOHC miał 165KM!
Czy w IIIGen. było tyle różnych silników 2.5 , czy po prostu ludzie sami nie wiedzą ile w ogłoszeniu wpisać???
Bo w IVGen wiem, że 2.5 SOHC miał 165KM!
Czy w IIIGen. było tyle różnych silników 2.5 , czy po prostu ludzie sami nie wiedzą ile w ogłoszeniu wpisać???
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
IV gen Legacy, czyli Outback 3gen 2004-2009 miał dwie wersje mocowe 2.5; 165KM oraz po dodaniu vvti 173KM - nie jestem pewien tylko czy ta mocniejsza wersja weszła w momencie FL (koniec 2006) czy wcześniej/później. Ja miałem 165KM MY04 - prosty silnik, z tanią regulacją zaworów przez co idealny jest do LPG
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Aha rozumiem, sorki ale mi się Generacje pochrzaniły
A nie wiesz przypadkiem jak to było ze starszą Gen Outbacka?? tzn. do 2004 roku!

A nie wiesz przypadkiem jak to było ze starszą Gen Outbacka?? tzn. do 2004 roku!
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Nie wiem, nie interesowało mnie takie auto, jedynie wiem, że przy 2.5 w poprzedniej generacj były problemy z UPG 

Pozdrawiam
Marcin
Marcin
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Tez bylem pewny...piotrekw81 pisze:Jestem pewny, że jak już kupię Outbacka to napewno będę wniebowzięty i nie będę go chciał na nic zamienić

Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Co najmniej do V.07r. wkładali 165 KM. W amerykańskich jeszcze dłużej.sherif pisze:IV gen Legacy, czyli Outback 3gen 2004-2009 miał dwie wersje mocowe 2.5; 165KM oraz po dodaniu vvti 173KM - nie jestem pewien tylko czy ta mocniejsza wersja weszła w momencie FL (koniec 2006) czy wcześniej/później. Ja miałem 165KM MY04 - prosty silnik, z tanią regulacją zaworów przez co idealny jest do LPG
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
jimiasty pisze: Tez bylem pewny...
możesz to troszkę sprecyzować??
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Pewnie tafilem taki egzemplarz... po roku diagnozowania co tak terkocze bedziemy robic remont silnika (przebieg niecale 200tys km), skrzynia biegow dopiero co zrobiona. Ale egzemplarz egzemplarze, tak czy inaczej to juz nie jest to samo co samochody z lat 90'. Oszczednosci widac na kazdym kroku:grubosc blach, grubosc lakieru, ilosc czynnika w klimie (wchodzi go 2razy mniej niz w moim starym mondeo), ilosc oleju w silniku. Oszczednosci producenta i zaplanowany czas pracy poszczegolnych podzespolow.piotrekw81 pisze:jimiasty pisze: Tez bylem pewny...
możesz to troszkę sprecyzować??
Jak zrobie silnik tez nie bede chcial go zamieniac na zaden inny samochod - po prostu po wsadzeniu takiej kasy to sie nie kalkuluje.
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
a no to współczuję wydatków! a tak swoją drogą to mówisz o Outbacku 3Gen (2004- 2009) ?? czy o tym do 2004 ?? bo ja się właśnie zastanawiam nad tym którego kupić!
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Tak jak w moim podpisie: 2004 2.5 manual. Auto mi sie podoba, jezdzi sie fajnie, ale niestety... Wydaje mi sie, ze tak ok 2000 roku cos sie skonczylo i wspolczesne auta to maszynki do wyciagania pieniedzy i takie wydatki staja sie norma wsrod wspolczesnych samochodow. Nie ma juz aut bezawaryjnych. Akurat te samopoziomujace amortyzatory w tym OBKu to jakis ewenement. Moje maja juz ok 200tys km i wciaz to dziala, wiadomo ze padna i zaboli finansowo ale drogi wiadomo jakie mamy, wiec wiecznie dzialac nie beda. Natomiast remont skrzyni, czy silnika... to juz jest nie do zaakceptowania moim skromnym zdaniem.piotrekw81 pisze:a no to współczuję wydatków! a tak swoją drogą to mówisz o Outbacku 3Gen (2004- 2009) ?? czy o tym do 2004 ?? bo ja się właśnie zastanawiam nad tym którego kupić!
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
zgadzam się w 100%, im nowsze auto tym więcej problemów (bardzo często tak jest dzisiaj), a te stare to jeżdżą i jeżdżą
właśnie dlatego myślę nad poprzednim modelem Outbacka tzn. tym do 2003roku (co prawda z tym samym silnikiem 2.5 - bo to chyba ten sam) ale z nadzieją, że będzie to jeźdźić haha!
Chyba trzeba iść się pomodlić!

właśnie dlatego myślę nad poprzednim modelem Outbacka tzn. tym do 2003roku (co prawda z tym samym silnikiem 2.5 - bo to chyba ten sam) ale z nadzieją, że będzie to jeźdźić haha!
Chyba trzeba iść się pomodlić!
-
sredniaq
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: 34-480, 54-134 Polska , 2054 Norway
- Auto: Turboforek i turbodziad
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Miałem legacy z zawiasem pneumatycznym, które w końcu padło. Wymieniłem komplet na używany zawias z obk z przebiegiem około 140kkm. Sprzedawałem później auto jak miało chyba 180kkm a nivo dalej super się sprawowało.
Sent with Tapatalk
Sent with Tapatalk
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
które legacy miało pneumatyczne zawieszenie? pytam bo myślałem że tylko outback miał coś bardziej skomplikowanego
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Leg II i III 2.5 GX. OBK miał tylko samopoziom.piotrekw81 pisze:które legacy miało pneumatyczne zawieszenie? pytam bo myślałem że tylko outback miał coś bardziej skomplikowanego
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
Dzięki wielkie za odpowiedź.
A czy to jest jakaś skomplikowana i droga sprawa z tą pneumatyką?? ile kosztuje takie zawieszenie w oryginale? i czy jest tańsze od zawieszenia w Outbacku??
A czy to jest jakaś skomplikowana i droga sprawa z tą pneumatyką?? ile kosztuje takie zawieszenie w oryginale? i czy jest tańsze od zawieszenia w Outbacku??
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Samopoziomujące zawieszenie w Outbacku III i IV Gen
panowie byłbym wdzięczny gdybyście mogli mi coś napisać na pytanko które zadałem ostatnio?? chodzi mi o różnice w cenach i trwałości zawieszeń do Legacy( z pneumatycznym) i Outbacka??