Witam po raz pierwszy :)
Potrzebuje wesprzeć się Waszą wiedzą w zakresie palącej się kontrolki samo poziomowania Xenonów...
Mianowicie przedwczoraj zapaliła się kontrolka ostrzegawcza. Kolejnego dnia (wczoraj) ku mojemu zdziwieniu po uruchomieniu samochodu nic się nie zapaliło (brak zapalonej kontrolki). Przejechałem kilkanaście kilometrów i nadal kontrolka się nie zapaliła. Niestety dziś po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kontrolka ponownie się aktywował :(
I tu prośba do Was drodzy koledzy, Czy Macie jakiś pomysł?, moze luźne kable przy czujniku wahacza? Gdzie ewentualnie szukać tego czujnika?
Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Poczyść kostki przy czujnikach.Czujniki są przy przednim i tylnym wahaczu
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Dzięki za szybką odpowiedź!.
Pytanie pomocnicze - Po której stronie jest czujnik ? . i jak wygląda ?
z góry dzięki!
Pytanie pomocnicze - Po której stronie jest czujnik ? . i jak wygląda ?
z góry dzięki!
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Czujniki montowane są z prawej strony.kamel_79 pisze:Dzięki za szybką odpowiedź!.
Pytanie pomocnicze - Po której stronie jest czujnik ? . i jak wygląda ?
z góry dzięki!
Przedni wygląda mniej więcej tak:
http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Forest ... 417a01cfa3
a tylny tak:
http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Forest ... 417ab6ded8
Nie łudziłbym się jednak, że "poczyszczenie kostek" na coś się zda.
Przypuszczam raczej, że skorodowane elementy ruchome nie działają prawidłowo.
Może i jest jakaś szansa, że demontaż i przeczyszczenie i przesmarowanie coś dadzą.
Obstawiam jednak, że trzeba będzie kupić nowy czujnik. Jeden, jeśli tylko jeden jest niesprawny.
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Dziękuje bardzo za ekspresową i wyczerpującą odpowiedź !
Jutro zabieram się do sprawdzenia. Dam znać co było przyczyną
Pozdrawiam i życzę wystrzałowego Nowego Roku!
Jutro zabieram się do sprawdzenia. Dam znać co było przyczyną
Pozdrawiam i życzę wystrzałowego Nowego Roku!
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Padł przedni czujnik. Koszt wymiany 270 PLN.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Panowie a jest jakiś sposób żeby poprzez jakiś skaner sprawdzić co dokładnie boli układ poziomowania HIDów, że zapala się kontrolka? U mnie tez od kilku dni non stop się zapala i tak się zastanawiam czym na szybko sprawdzić co ten układ boli?
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Już wiem że żaden skaner nie połączy się z modułem poziomowania, gdyż ten nie jest podłączony do magistrali CAN.
Korzystając z chwilki wolnego czasu dorwałem się do tego modułu, wszystkie sygnały do i z modułu są prawidłowe, więc moduł jest sprawny. Powrót z przedniego czujnika 3,5V a z tylnego zaledwie 0,1V. Posprawdzałem przy tylnym czujniku czy napięcie 5V i masa dochodzi, przedzwoniłem żyłę sygnałową pomiędzy czujnikiem a modułem i wszystko jest OK. W moim przypadku na 99% uwalony mam tylny czujnik.
U mnie w Tribece moduł znajduje się pod radiem, co widać na poniższym zdjęciu.
Teraz poszukiwania nowego, najtańszą opcją jaką na ta chwile znalazłem to zakup czujnika do Toyoty na rockauto, gdzie koszt z wysyłka do PL to $42. Sam czujnik jest identyczny jak w Subaru, w sumie taki sam czujnik (bez ramion) jest użyty w licznych modelach Mitshubishi, Toyoty, Mazdy, Hondy. Jest jeszcze uniwersalny czujnik który montażowo pasował by idealnie, tylko wtyczka jest inna i nie bardzo widzę gdzie można by było taką pasująca wtyczkę znaleźć, no chyba że ktoś na forum ma dojście do takiej wtyczki.
Korzystając z chwilki wolnego czasu dorwałem się do tego modułu, wszystkie sygnały do i z modułu są prawidłowe, więc moduł jest sprawny. Powrót z przedniego czujnika 3,5V a z tylnego zaledwie 0,1V. Posprawdzałem przy tylnym czujniku czy napięcie 5V i masa dochodzi, przedzwoniłem żyłę sygnałową pomiędzy czujnikiem a modułem i wszystko jest OK. W moim przypadku na 99% uwalony mam tylny czujnik.
U mnie w Tribece moduł znajduje się pod radiem, co widać na poniższym zdjęciu.
Teraz poszukiwania nowego, najtańszą opcją jaką na ta chwile znalazłem to zakup czujnika do Toyoty na rockauto, gdzie koszt z wysyłka do PL to $42. Sam czujnik jest identyczny jak w Subaru, w sumie taki sam czujnik (bez ramion) jest użyty w licznych modelach Mitshubishi, Toyoty, Mazdy, Hondy. Jest jeszcze uniwersalny czujnik który montażowo pasował by idealnie, tylko wtyczka jest inna i nie bardzo widzę gdzie można by było taką pasująca wtyczkę znaleźć, no chyba że ktoś na forum ma dojście do takiej wtyczki.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Legacy IV - kontrolka poziomowania bixenonow
Dotarł do mnie kompletny czujnik, z tym że nie wiem od jakiego dokładnie modelu, wymontowałem czujnik, przełożyłem go w moje ramiona i działa. Kontrolka zgasła, autokalibracja zrobiona. Liczyłem że ten łącznik również podejdzie do mojej Tribeci, ale jest za długi.