kornik1981 pisze:
Życzę Tobie, żebyś po 150 tys. km mógł podtrzymać to, co napisałeś teraz
Zobaczymy jak będzie.
kornik1981 pisze:
po lekturze forum oraz ilości padniętych SBD w ogłoszeniach (p. moje posty wyżej), najzwyczajniej w świecie boję się tego silnika
Chloru pisze:
Diesle są zazwyczaj droższe o te kilka/kilkanaście kPLN
Biorąc pod uwagę, że akurat w przypadku OBK różnica była kilkanaście tysięcy w zakupie na korzyść diesla i kilkadziesiąt tysięcy w perspektywie 5 lat użytkowania, to wybór był akurat prosty. Nawet z remontem silnika będę do przodu.
A testowałem 2.5 benzynę i to jeździło jeszcze gorzej niż mój Forek 2.0 N/A
Jak wiał wiatr z przodu i było pod górkę to stałem w miejscu
Лукашэнка pisze:
Oni wtedy zaczęli wciskać diesle każdemu, kto się nawinął w salonie.
O benzynowym 2.0 zaczęli twierdzić, że w ogóle nie jedzie, a diesel jest jedynym słusznym wyborem.
Wtedy chyba był taki boom na diesle, pamiętam że dużo osób mówiło, że Subaru fajne tylko diesla nie ma. Fakt, że zderzenie z rzeczywistością mieli bolesne
Ten silnik nie jest generalnie taki zły - błędem był chyba pierwszy soft który był zbyt agresywny. A strategia SIP i ich podejście do klientów było już tyle razy omawiane na tym forum, że nie ma sensu jeszcze raz się irytować.
Oczywiście, jak każdy nowoczesny diesel, może wysypać się dokładnie zawsze. Ale przynajmniej ma fajny dźwięk
Лукашэнка pisze:
(silnik VW z pompowtryskiwaczami)
Ja się na temat tej "marki" nie chcę wypowiadać ani nawet o niej myśleć bo dostaję kurwicy (parę osób na forum wie co się dzieje)
A bajdełejem podejście dealerów do problemów to już w ogóle jazda na zasadzie "jesteś frajer że kupiłeś od nas auto to teraz kup drugie i nie marudź bo mamy najlepsze fury na świecie". No, może konkretnego dużego dealera w P. Gorzej jak w SIP.
kornik1981 pisze:
Wertując ogłoszenia nie widać aż tylu padniętych HDI, iCTDi, JTD
Wejdź sobie na forum BMW
o albo jeszcze lepiej Mercedesa tam montowali jeden silnik w E klasie który był bardzo "udany"
cyqan pisze:
Pierwsze 2.0 TDI 140KM też sypały się na potęgę po niewielkich przebiegach, ale każdy ogarnięty mietek potrafił taki silnik wyremontować za 2-4 tysiące w zależności od użycia gratów zmiennych.
Inna generacja, inne części, inne systemy, inne ceny. Między dieslem Euro 3 i Euro 6 jest przepaść technologiczna. Nie mówię, że taka komplikacja była konieczna, ale tak po prostu jest.
Ja bym wolał jakąś niewysiloną V8 o pojemności sporego wiadra
Wracając do tematu, wiadomo że jakieś tam ryzyko jest, ale jakbym miał już kupować używanego SBD to poprosiłbym kierowcę, żeby pokazał mi jak jeździ. Po stylu prowadzenia można dość dokładnie oszacować ryzyko awarii.
rrosiak pisze:
cytrynę tankuję tylko na Orlenie lub BP i nie stwierdziłem żadnych problemów związanych z paliwem.
A która to generacja CR? Wibek to może do Odiego nawet olej po frytkach lać i też pojedzie.
FUX pisze:
Zaoszczędzono na założeniu Webasto.
Nie pamiętam, czy webasto nagrzewa silnik, bo generalnie o to mi chodzi a nie o kabinę - tu jest całkiem OK.
FUX pisze:
Ktoś Tobie legendy sprzedał.
Może, nie wnikam, doświadczenia w dieslach nie mam żadnego.