Strona 3 z 5

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 00:44
autor: Gootek
Konto usunięte pisze:Jesteś pewien, że była to wskazówka temp płynu chłodzącego, a nie chwilowego spalania?
Tego już nie sprawdzimy.
Forumowy kolega szczęśliwie tego klekota rozbił (szkoda całkowita), po czym kupił ode mnie Forestera 2.5XT...
i nie musiał już narzekać na ogrzewanie.
:->

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 11:09
autor: kornik1981
0michal0 pisze: żeby kupować diesla boksera tylko gdy jest wyprodukowany od drugiej połowy 2010 r.
Faktycznie, w ogłoszeniach nie widać padniętych 2011r wzwyż. Ale czy wynika to z tego, że faktycznie coś poprawili, czy z jeszcze stosunkowo niskich przebiegów (większość dojeżdża pewnie 100 tys. km a pewnie nieliczne dojeżdżają 200 tys. km)- tak naprawdę czas pokaże.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 12:23
autor: danikl
Лукашэнка pisze:

W SBD jest jakiś fabryczny problem z termostatem.
Tłumaczył mi to kiedyś kolega, który jeździł dwa lata Legasiem SBD.
Jadąc na trasie, przy bardzo niskich temperaturach, obserwował, że wskazówka temp. płynu czasem nie utrzymywała stałego wskazania tylko spadała.
To jakaś niedoróbka układu chłodzenia w tym aucie.
Zdarzało się jadąc w trasie z prędkością około 120-140 przy -15 C, że się trochę cofała, ale może przy tej prędkości i temp. powietrza silnik (który przy tej prędkości ma około 2-2,5 tysiąca obrotów) nie był w stanie utrzymać odpowiedniej temperatury.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 12:32
autor: gregski
U mnie jest elektryczna grzala w ukladzie nawiewow, zima ogrzewanie dziala sprawniej niz w benzynie. Myslalem, ze sie to negatywnie na trwalosci akku odbije, ale ten ma juz 5 lat i ma sie dobrze...

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 16:52
autor: Gootek
gregski pisze:U mnie jest elektryczna grzala w ukladzie nawiewow, zima ogrzewanie dziala sprawniej niz w benzynie. Myslalem, ze sie to negatywnie na trwalosci akku odbije, ale ten ma juz 5 lat i ma sie dobrze...
gregski,
no bo ty jeździsz samochodem z segmentu premium. 8-)

A w autach marek, które dopiero uczą się technologii zapłonu samoczynnego, z uwzględnieniem eksploatacji w warunkach mroźniej zimy, może warto zastosować patent jaki nasi rodzice stosowali w swoich samochodach kilkadziesiąt lat temu?
To znaczy, zasłonić w trakcie mrozów chłodnicę kawałkiem dykty?
:whistle:

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 20:57
autor: BiP
Straszną radość w warsztacie sprawiłem, jak lekko sfatygowaną taką osłonkę wyciągnęli mi z jimniego diesla pod koniec sierpnia. Jeździła trzy lata, teraz zaczyna mi jej brakować. Diesel renałult jest tam fabrycznie wstawiony na żywca, układ chłodzenia identyczny jak benzynowe, nawet z elektrycznej grzałki płynu w obiegu zrezygnowali. Termostat wymieniłem na cieplejszy, a i tak, mimo osłony latem nigdy nie nagrzałem go powyżej 1/3 zakresu.

Rozmawiałem z mechanikiem sprzedającym silnik diesla subaru po remoncie. Sprzedał się w ciagu kilku godzin, trzech potencjalnych zainteresowanych dzwoniło tego samego dnia. Rynek na naprawy tego motoru głęboki...

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 17 sty 2014, o 23:43
autor: hati
Konto usunięte pisze: Ja mam pomysł na Android - wywalić i zastąpić iOS'em


Czasy gdzie słuszna była tylko jedna idea na szczęście dawno minęly, chociaz jak widać nie wszyscy zauwazyli ... :mrgreen:

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 21 sty 2014, o 00:29
autor: Konto usunięte
BiP pisze: Rozmawiałem z mechanikiem sprzedającym silnik diesla subaru po remoncie. Sprzedał się w ciagu kilku godzin, trzech potencjalnych zainteresowanych dzwoniło tego samego dnia. Rynek na naprawy tego motoru głęboki...

Ja bym powiedział raczej, że podaż znikoma.

Szacunkowo diesli sprzedaje się rocznie może 40 tys sztuk, na 640 tys sztuk aut sprzedanych ogółem (2012). To jest niewiele ponad 6% produkcji. Poza tym sprzedają się głównie w Australii i Europie. Rynkach, które w sumie dają 11% globalnej sprzedaży. Czy jest sens produkować silniki na zapas, jeżeli ich sprzedaż jest może nie niszowa, ale znikoma? Nie. I stąd problemy z podażą.

(przypomnijcie sobie problemy z dostaniem jakiejkolwiek w miarę mało standardowej części z magazynu SIP)
hati pisze: Konto usunięte napisał(a):Ja mam pomysł na Android - wywalić i zastąpić iOS'em




Czasy gdzie słuszna była tylko jedna idea na szczęście dawno minęly, chociaz jak widać nie wszyscy zauwazyli ... :mrgreen:

Nie bardzo rozumiem, ale mam nadzieję, że mi wyjaśnisz :mrgreen:

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 22 sty 2014, o 17:35
autor: ciech
Poruszając temat bezawaryjnego boxera to pragnę zauważyć, że w nowym WRX STI co ostatnio pokazało Subaru w Detroit będzie właśnie taka 2,5 litrowa jednostka.

Pamiętajcie, że silniki we współczesnych samochodach potrzebują dobrego paliwa. Grupą paliw o najwyższej jakości są paliwa klasy premum dostępne tylko w renomowanych sieciach stacji paliw np. Statoil. Paliwa tej klasy wymagają najnowocześniejsze silniki, które nie toleruj paliwa o zwykłej lub gorszej jakości. Stosowanie zwykłych paliw spowoduje dwukrotne szybsze zużycie układów oczyszczania spalin samochodów benzynowych i Diesla. Więc lejąc cały czas paliwo premium mogę dać sobię rekę uciąć, że żywotność silnika będzie większa.

Zgodzę się z rrosiak. Zobaczcie w jakim zakresie obrotów chodzą silniki F1 lub w Porsche Cup. Taki silnik po kilkudziesięciu godzinach pracy jest do remontu.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 22 sty 2014, o 18:15
autor: Alan, Alan, Alan!
ciech pisze: w nowym WRX STI co ostatnio pokazało Subaru w Detroit będzie właśnie taka 2,5 litrowa jednostka.
to nie jest do końca jasne. Znane są specyfikacje na rynek _amerykański_: WRX 2.0T, STI 2.5T.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 22 sty 2014, o 18:38
autor: FUX
ciech pisze: Pamiętajcie, że silniki we współczesnych samochodach potrzebują dobrego paliwa. Grupą paliw o najwyższej jakości są paliwa klasy premum dostępne tylko w renomowanych sieciach stacji paliw np. Statoil. Paliwa tej klasy wymagają najnowocześniejsze silniki, które nie toleruj paliwa o zwykłej lub gorszej jakości. Stosowanie zwykłych paliw spowoduje dwukrotne szybsze zużycie układów oczyszczania spalin samochodów benzynowych i Diesla. Więc lejąc cały czas paliwo premium mogę dać sobię rekę uciąć, że żywotność silnika będzie większa.

Przeczytaj sobie jeszcze raz, co napisałeś i na następny raz się zastanów, zanim użyjesz klawiatury. Rozmowa z fachowcem, który zajmuje się Gross handlem paliwem od ponad 25 lat utwierdziła mnie w przekonaniu, że jest to marketing, który robi ludziom wodę z mózgu.
Pamiętacie taka firmę w RP Aral?
No to właśnie on się onegdaj wygłupiał rozkręconą hiper reklamą paliwa, które u siebie sprzedaje. Durne ludzie na ten Aral jeździły i przepłacały.
Dlaczego przywołuje właśnie ten przykład?
Ano dlatego, że cysterny Arala tankowały w Kawicach z tego samego nalewaka, co kolegi cysterny, którymi zawiaduje. Pierdologia o niemieckim lepszym paliwie legła w gruzach. Na jego stacjach walały się gazetki z fotkami tychże cyster z logo Aral.
Śmiechu było po pachy.
Pragnę Ciebie uświadomić, że żaden Shell, Statoil i inne nie wożą paliwa z Rotterdamu, Hamburga, tylko z magazynów najbliżej położonych od stacji paliw!
Cały wic polega na tym, aby pracownicy nie dolewali do benzyny tańszego ON-u lub opału czy wręcz wody.
Zresztą nie na tym się robi „boki" na stacjach. „Chrzczenie" to za duże ryzyko...

Paliwo Premium to zwykła ściema z dodatkiem kilku litrów „polepszacza" do komory w cysternie przy nalewaniu.
Prawdziwe paliwo produkuje się w petrochemii.


Życzę dalszego trwonienia kasy na marketingowy bełkot.


P.S. Co Ciebie skłoniło do napisania tego postu po tylu latach na forum? Rozumiem, że filmiki, polytyka, ale żeby tak z grubej rury od razu 9 post o paliwie?
:mrgreen:

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 3 lut 2014, o 12:50
autor: ciech
Fux, przecież ja nic takiego nie napisałem. Wszystkie paliwa na polskich stacjach są od Orlenu i Lotosu, ale różnią się dodatkami. 98% paliw pochodzi z polskiego rynku. A to że Aral robił innych w wała to inna sprawa - jakoś sobie nie przypominam by tak sieć jeszcze istniała na rynku polskim.

"Paliwo Premium to zwykła ściema z dodatkiem kilku litrów „polepszacza""

Nie można wszystkich paliw premium wrzucać do jednego wora. Część z nich to pewnie zwykłe paliwo + dodatek jak piszesz dodany do cysterny, ale pozostaje ta część, w których paliwo premium to produkt powstający od podstaw jako premium. No ale jednak dodatki obecnie mają niebagatelne znaczenie na proces spalania. Są badania chociażby zrobione przez ADAC. Zresztą w silnikach FSI od Volkswagena musisz lać paliwo premium.

Zauważ, że przytoczony w dyskusji Statoil, by miał diesla arktycznego bez biododatków, to takowe paliwo musi zamówić prawdopodobnie już u samego producenta (bodaj od Lotosu). Muszą je zrobić od podstaw aby spełniało klasę paliwa arktycznego, a nie zimowego. Tak samo możesz pić Żubra za 2,15 i Paulanera za 3,99. Oba to piwa. :)

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 3 lut 2014, o 14:00
autor: Gootek
Ciech,
tak Lotos faktycznie produkuje między innymi arktyczny olej napędowy 1Z-40,
tak Statoil faktycznie kontraktuje w koncernie Lotos między innymi ten rodzaj produktu.
No i co z tego wynika?
Nic konkretnego.
Bo paliwo o specyfikacji "arktycznej" jest droższe w zakupie od paliwa o specyfikacji "zimowej".
Dlatego nie każdy kierownik stacji z logo "Statoil" zamówi dostawę "arktycznego". Będzie miał niższy koszt jeśli zamówi "zimowe". A kosztów trzeba pilnować.
A nawet jeśli kierownik zamówi "arktyczne" to wleje je do zbiornika z "zimowym" (wymiesza) bo nie ma tylu osobnych zbiorników, aby kazdy gatunek przechowywać osobno.
Ponadto, w przypadku nagłego ataku siarczystych mrozów, zanim zamówione w Lotosie paliwo "arktyczne" poprzez cały łańcuch dostaw trafi na stację paliw w Pcimiu Dolnym, to tam już może nastać wiosna.
Więc, najlepsza rada: nie przejmować się tym za bardzo... bo można osiwieć - na darmo.
;-)

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 3 lut 2014, o 14:05
autor: Gootek
ciech pisze:Tak samo możesz pić Żubra za 2,15 i Paulanera za 3,99. Oba to piwa. :)"
Oba te produkty to przemysłowo wytworzone szczyny.
Tyle, że z konkurencyjnych koncernów. Pierwsze to szczyny SAB Millera, drugie Heinekena.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 3 lut 2014, o 15:05
autor: citan
Niedawno miałem okazję pogadać nowego użytkownika Subaru z mojego miasta. Chyba sie nie obrazi jak napiszę - Forester 2.0 Diesel z przebiegiem ok 160 000km. :-)

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 3 lut 2014, o 16:09
autor: kornik1981
Ciekawe, jak ten się sprawował :) Nie napisali, że ma nowy silnik : http://otomoto.pl/subaru-outback-salon- ... 92573.html

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 26 kwie 2014, o 22:38
autor: zinc
co do sbd nie powiem slowa bo wiem tyle co przeczytalem... o ile wasze dywagacje sa zawsze po czesci prawda o tyle powiem co wiem:P :
w rodzinie od prawie 20 lat wszyscy oprocz mnie maja klekoty, sam mailem dwa....(nikt nie musi wierzyc ale forek my99 to moje 8 auto a mam 28lat i na bank dlugoooo bedzie moje, zaluje ze tak pozno skusilem sie na subaraka....)
byly cytryny-dwie xantie, pierwsza na zegarze 340kkm, druga sprzedana jak wtryski padly przy 300kkm- 2.0hdi, byl psa 1.4 tdi chyba tak to sie zwalo w 206 na zegarze w chwili przywiezienia z francji mialo 250kkm latal 2 lata po wro.., byl mitsu 2.0 antyk spacewagon... strach myslec ile mial..., byl hyundai trajet, wytrzymal 3 lata taryfy we wro, zrobil 150kkm po miescie, 2.0crdi i zyl... byl tez fiut punto I w diselku tez mocno dojechany... byl peugeot express... byla mazda premacy 2.0 8v, alfa 159 1.9jtd... ale ogolnie oprocz xsanti i jej wtryskow zaden nie sprawil nigdy klopotow... owszem czasem cos sie naprawilo i jechalo dalej.... ale sory to byly "klekoty" przez duze K !!! tak samo jak ej20 to "pancerniak" przy dzisiejszych golfach 1,4 140 konikow... i tu potwierdze moje ulubione powiedzenie "najwieksza wada kazdego auta jest jego poprzedni wlasciciel... " :-p

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 6 maja 2014, o 12:26
autor: kornik1981

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 6 maja 2014, o 12:55
autor: Sławek
kornik1981 pisze:Kolejny SBD zakończył żywot :-/
http://otomoto.pl/subaru-outback-C33012183.html
Chyba przebieg zbyt duży jak na tego biednego diselka no albo wersja SIP-owska , że właściciel był niekompatybilny z autkiem więc autko powiedziało pa pa. Szkoda tej marki.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 11 maja 2014, o 14:57
autor: kornik1981
Kolejny- zadbany, serwisowany, na lawetę wjedzie :whistle: Widać, ze skala problemu SBD jest ogromna.... :-( Szkoda tych samochodów, bo naprawdę mają w sobie to coś... ;-(
http://otomoto.pl/subaru-outback-salon- ... 59071.html

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 11 maja 2014, o 20:27
autor: Sławek
kornik1981 pisze:Kolejny- zadbany, serwisowany, na lawetę wjedzie :whistle: Widać, ze skala problemu SBD jest ogromna.... :-( Szkoda tych samochodów, bo naprawdę mają w sobie to coś... ;-(
http://otomoto.pl/subaru-outback-salon- ... 59071.html
Oj mają mają to COś. Niekompatybilne z użytkownikiem sprzęgło (6tPLN) i awaryjny silnik (koszt naprawy do 20tPLN).
Za takie coś to ja dziękuję z daaaaleka.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 25 sty 2015, o 22:39
autor: Tomekkr1
Witam,

niestety silnik w moim Legacy również odmówił współpracy po przebiegu 90.000km (pękł wał).


W ramach ciekawostki udostępniam link:

http://www.leboncoin...9691.htm?ca=1_s

Legacy z przebiegiem 360.000km (z ciekawości zapytałem o silnik, jest oryginalny, żadnych napraw, oryginalne turbo, wtryskiwacze itd, aktualnie do wymiany sprzęgło i koło dwumasowe (pierwsze))

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 26 sty 2015, o 16:54
autor: Konto usunięte
Tomekkr1, link nie działa

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 1 lut 2015, o 00:15
autor: Tomekkr1
Konto usunięte
Link nie działa - czyli samochód sprzedany.

Re: Bezawaryjny Boxer Diesel- czy istnieje?

: 1 lut 2015, o 00:20
autor: TERZO
Tomekkr1, to znaczy, że źle wkleiłeś linka