Podbija gaz - dobieram lambdę
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Podbija gaz - dobieram lambdę
Siema,
Pacjent: Subaru Impreza 2.0 GX 2002r.
Problem: Przy zmianie biegu podbija obroty. Po odpuszczeniu gazu zaczyna zwalniać z ok. 2 sekundowym opóźnieniem.
Sprawdzone i wykluczone: przepustnica z osprzętem, czujniki podciśnienia (kolektor i otoczenie), serwo hamulca.
Wrocławski specjalista od Subaru z Karmelkowej wydał wyrok: nieoryginalna sonda lambda za katalizatorem. Za pomocą katalogu części namierzyłem element o kodzie 22690AA640. Koszt oryginału w salonie 900 PLN, thank you very much. Napisałem do kilkunastu handlarzy na Allegro, na razie nikt nie ma.
Znalazłem tę stronkę http://www.partadax.pl/czesc-oem/sonda- ... 22690aa640 , na której dowiaduję, że ten element w katalogu denso to DOX-0120. Pytanie czy część na aukcji http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-or ... 26909.html jest identyczna z montowaną w fabryce i sprzedawaną potem za 9 stów przez Subaru? Nie potrzebuję kolejnego z dupy zamiennika.
Poprzedni mechanik mówił, że sonda musi być 5-pinowa, ten, że 5-ohmowa... Nie znam się na tym, ale chcę kupić dobrą część i nie przepłacić.
Z góry dzięki za pomoc,
M.
Pacjent: Subaru Impreza 2.0 GX 2002r.
Problem: Przy zmianie biegu podbija obroty. Po odpuszczeniu gazu zaczyna zwalniać z ok. 2 sekundowym opóźnieniem.
Sprawdzone i wykluczone: przepustnica z osprzętem, czujniki podciśnienia (kolektor i otoczenie), serwo hamulca.
Wrocławski specjalista od Subaru z Karmelkowej wydał wyrok: nieoryginalna sonda lambda za katalizatorem. Za pomocą katalogu części namierzyłem element o kodzie 22690AA640. Koszt oryginału w salonie 900 PLN, thank you very much. Napisałem do kilkunastu handlarzy na Allegro, na razie nikt nie ma.
Znalazłem tę stronkę http://www.partadax.pl/czesc-oem/sonda- ... 22690aa640 , na której dowiaduję, że ten element w katalogu denso to DOX-0120. Pytanie czy część na aukcji http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-or ... 26909.html jest identyczna z montowaną w fabryce i sprzedawaną potem za 9 stów przez Subaru? Nie potrzebuję kolejnego z dupy zamiennika.
Poprzedni mechanik mówił, że sonda musi być 5-pinowa, ten, że 5-ohmowa... Nie znam się na tym, ale chcę kupić dobrą część i nie przepłacić.
Z góry dzięki za pomoc,
M.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Sonda za katalizatorem nie ma żadnego wpływu na sterowanie pracą silnika IMHO. Służy do kontroli sprawności kataliztora.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
No właśnie to podobno nie do końca prawda. Komp dostaje i analizuje informacje z obu sond i może mu się porabac nawet przez te drugą.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
To ją odłacz i zobacz czy efekty ustąpią. Z pewnościa pojawi się check.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Tak zrobię, dzięki za radę. Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie z pierwszego postu?
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Macjek, udało Ci się rozwiązać problem z obrotami ? Bo u mnie jest mniej więcej to samo...
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Cześć, nie, na razie odpuscilem. Zostawiam to kolejnemu właścicielowi. Rozważam też przejście na gaz jeśli nie sprzedam i ciekawy jestem czy samo ustapi na innym paliwie. To by też była wskazówka na temat przyczyny. Masz lpg?
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Tak. U mnie problem występuje zarówno na benzynie, jak i na cyklonie.Macjek pisze: Masz lpg?
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Mam ten sam problem ;) w nowym nabytku, niestety sonda niby wywala mi check podmieniłem drugą i to samo. Możliwe że to od LPG, dzisaj zmianiam wtryski-zobacze czy zgaśnie check, jeżeli nie dalej będą boje z sondą:/
niby wywala czy wywala? bo jak widzisz coś czego nie ma... 
jaki błąd jest? podłączcie pod komputer i zobaczcie która to sonda i co on mówi. i nie jakiś uniwersalny badziew typu ELM327, tylko jakiś FreeSSM czy RomRaider.

jaki błąd jest? podłączcie pod komputer i zobaczcie która to sonda i co on mówi. i nie jakiś uniwersalny badziew typu ELM327, tylko jakiś FreeSSM czy RomRaider.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
U mnie też brak checka i brak błędów. Niech ktoś się szarpnie na te lambde to się wszyscy dowiemy..
Tapatalked
Tapatalked
No to komputer i zobaczyć jakie wskazania z lambdy są, np robiąc logi i porównać z kimś kto ma sprawne auto...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Niech ktoś się szarpnie na te lambde to się wszyscy dowiemy..

Ja po lekturze tego wątku dochodzę do wniosku, że to raczej nie będzie lambada. Zwłaszcza jak nie wywala nam check'a.
-
kretal
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Auto: Forester S-Turbo A/T '00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
WRC fan, U mnie jak padła lambda to też check'a nie wyrzucało, chlał jak smok 22-23l/100km. Po podpięciu do kompa było widać że sonda była prawie martwa - co już powinno check'a wywalać, a jednak było cicho. Check'a wywalał za to czujnik spalania stukowego - też martwy, więc poszło hurtem + przepływka. Od tej pory ponad 1tyś km przejechane i nie ma żadnych falujących obrotów, check'ow, itp. i spalanie wróciło na normalny poziom - spokojna trasa 10-11l/100km, miasto do 13l/100km - mam AT.
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Byłem na kompie-niby sondy pracują równo. Check możliwe iż wybija mi od złego składu spalin spowodowanego złą regulacją LPG (w trakcie ogarniania). Krokowca przeczyściłem.
Coś czuje że po prostu ten model tak ma:)
Nie wiem jeszcze jak odpowiednio dobrać sondę gdyż jak kupiłem auto po drugim dniu się zapaliła -możliwe że klient już włożył coś nieodpowiedniego:/
Coś czuje że po prostu ten model tak ma:)
Nie wiem jeszcze jak odpowiednio dobrać sondę gdyż jak kupiłem auto po drugim dniu się zapaliła -możliwe że klient już włożył coś nieodpowiedniego:/
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Więc zamówiłem sondę -sprawdzimy czy coś pomoże;) Sonda dobrana według poprawnego katalogu -kupiłem zamiennik Denso DOX -0120.
Byłem też na kompie i są dwie dziwne rzeczy korekcje paliwa oscylują na jałowym w okolicach 10% (według mechanika powinno być ok 1)
Drugie to temperatura zasysanego powietrza pokazuje 50 i kilka stopni. Według mechanika powinno być ok 20C
Czy ktoś miał podobne objawy. Innych błędów oprócz sondy mi nie wywala.
Byłem też na kompie i są dwie dziwne rzeczy korekcje paliwa oscylują na jałowym w okolicach 10% (według mechanika powinno być ok 1)
Drugie to temperatura zasysanego powietrza pokazuje 50 i kilka stopni. Według mechanika powinno być ok 20C
Czy ktoś miał podobne objawy. Innych błędów oprócz sondy mi nie wywala.
- wilq
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Legacy IV 2.0, Impreza MY17 2.0 NA
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Istnieje jeszcze pojęcie leniwej sondy lambda. W zasadzie wygląda to tak że sonda podaje wartości na kompa z tym że nie zawsze prawidłowe. Checka przy tym nie wywali no bo jeszcze działa, tyle że nie do końca poprawnie, ale to już kwalifikuje taką sonde do wymiany. Miałem tak w hondzie i też trochę dochodziłem co jest nie tak.
Musiałbyś sprawdzić z kimś kto ogarnia wartości jakie sonda powinna przekazywać.
Musiałbyś sprawdzić z kimś kto ogarnia wartości jakie sonda powinna przekazywać.
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Ale co na wolnych masz LTFT + 10%?Zwibel pisze:Więc zamówiłem sondę -sprawdzimy czy coś pomoże;) Sonda dobrana według poprawnego katalogu -kupiłem zamiennik Denso DOX -0120.
Byłem też na kompie i są dwie dziwne rzeczy korekcje paliwa oscylują na jałowym w okolicach 10% (według mechanika powinno być ok 1)
Drugie to temperatura zasysanego powietrza pokazuje 50 i kilka stopni. Według mechanika powinno być ok 20C
Czy ktoś miał podobne objawy. Innych błędów oprócz sondy mi nie wywala.
Robiłeś restart kompa po zmianie sondy może to stare ustawienie i jeszcze się nie wyregulowało. Dodatnie LTFT na wolnych to zazwyczaj oznaka lewego powietrza sonda dostaje info że masz za dużo tlenu w spalinach i podbija paliwo chyba że wtryskiwacze nie domagają i tak sobie radzi żeby podbić ilość paliwa.
EDIT:
Doczytałem że masz LPG to LTFT na +10% masz na LPG? Jeżeli tak zobacz jak masz na noPb tam powinno być w granicy 0 (ale +/- 0-5% nie ma tragedii). Jak na noPb jest ok to znaczy że jest dobrze a LPG do regulacji
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Na Pb mam taką korektę, na LPG ok 6-7% i jest to krótkoterminowa długoterminowa jest ok.
Komputer resetowany po zmianie sondy.
Komputer resetowany po zmianie sondy.
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
No to poszukaj czy gdzieś nie berze lewego powietrza. Jak masz STFT na 10% to po chwili LTFT będzie na 10% a STFT na 0.
Główne zadanie LTFT to utrzymywać STFT najbliżej zera.
Główne zadanie LTFT to utrzymywać STFT najbliżej zera.
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Podbija gaz - dobieram lambdę
Przez kilka dni sonda się nie świeci i jest wyraźna poprawa (gazu praktycznie nie podbija)-nie wiem co się stało bo nowej jeszcze nie założyłem.
Co do LTFT niestety dalej to samo ustabilizowało się i FTFT i LTFT na poziomie 7% na Pb i niestety nie wiem co to może być - raczej nieszczelności nie znalazłem. Spalanie nadal trochę duże. Gdzie jeszcze szukać problemu??
Co do LTFT niestety dalej to samo ustabilizowało się i FTFT i LTFT na poziomie 7% na Pb i niestety nie wiem co to może być - raczej nieszczelności nie znalazłem. Spalanie nadal trochę duże. Gdzie jeszcze szukać problemu??
