Impreza 2.0 GC mody

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza 2.0 GC mody

Post 13 sty 2014, o 23:54

Witam wszystkich !
Od niedawna stałem się posiadaczem Imprezy 2.0 z 98 r. Sedan 115 KM, dupy nie urywa :-d
Zaznaczam, że kupiłem taki motor z pełną świadomością. Startuję w superoesach, a zimą chcę być w klasie do 2000 dm3. Turbo zmienia pojemność obliczeniową na 3400, zresztą na śniegu to nic nie daje :whistle:
Najproścjej byłoby zrobić swap na nowszy motor ze zmiennymi fazami rozrządu, ale pewnie dycha by nie starczyła :-( Czy ma ktoś jakieś, mniej kosztowne patenty, bez rozbierania pieca na czynniki pierwsze :?:
Po za tym z tyłu mam bębny, a na allegro widziałem tarczowe od GD i nie wiem czy będą pasować. Nie chcę, żeby tył hamował lepiej niż przód :razz: a przodu nie chcę zmieniać bo felga 15'' nie wejdzie. Jakby ktoś, coś to z góry dziękuję ;-)



marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 15 sty 2014, o 18:10

Najlepiej byłoby odelżyć samochód wtedy lżejszy będzie szybszy, albo przerobić by miał napęd tylko na tył
"OLD SUBARU NEVER DIE"

Carnero
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: t-dziad
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 15 sty 2014, o 21:48

Futuro_Max, na pewno zmieścisz się w klasie do 2l? Jak pamiętam to auta z napędem na 4 koła lądowały gdzie indziej (wyżej, czy najwyżej?).
Jeśli chodzi o mody po taniości to poza odchudzeniem auta można np. zmienić przednie hamulce z 1tłoczka 260mm na 2tłoczek 277mm (15tki na to wchodzą), założyć tylny stabilizator z GTeka (w GLu seryjnie nie ma tylnego staba), zmienić skrzynie na wagonową z reduktorem, do środka kupić fotele z GTeka i szelki itp itd.
Bębny na początek można zostawić (mocny ręczny).
Poczytaj forum, wszystko tu jest :-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 15 sty 2014, o 22:40

Carnero pisze:Jak pamiętam to auta z napędem na 4 koła lądowały gdzie indziej (wyżej, czy najwyżej?).
Nie ma związku.

Przynajmniej w standardowym podziale na klasy w imprezach pod patronatem PZM.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 15 sty 2014, o 22:45

Należało kupić 2.0 125 KM, bo różnica jest dość znaczna względem 115 KM.
W innym razie modzić będzie ciężko.

A najlepiej 2.5 z RSa, i cicho siedzieć na BK :mrgreen:

Osobiście bym zmienił skrzynię na krótką 4,44 lub 4,11 :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 15 sty 2014, o 23:59

marat pisze:Najlepiej byłoby odelżyć samochód wtedy lżejszy będzie szybszy, albo przerobić by miał napęd tylko na tył
Na odchudzenie mam kilka patentów tj. maska z laminatu, akumulator do tyłu, kubeł tylko dla kierownika, a reszta foteli łącznie z tapicerką do pieca itd... ale z przeróbką na rwd to dobre, na pewno na śniegu będzie lepiej :lol:
Carnero pisze:Futuro_Max, na pewno zmieścisz się w klasie do 2l? Jak pamiętam to auta z napędem na 4 koła lądowały gdzie indziej (wyżej, czy najwyżej?).
Jeśli chodzi o mody po taniości to poza odchudzeniem auta można np. zmienić przednie hamulce z 1tłoczka 260mm na 2tłoczek 277mm (15tki na to wchodzą), założyć tylny stabilizator z GTeka (w GLu seryjnie nie ma tylnego staba), zmienić skrzynie na wagonową z reduktorem, do środka kupić fotele z GTeka i szelki itp itd.
Bębny na początek można zostawić (mocny ręczny).
Poczytaj forum, wszystko tu jest :-)
W czwartej klasie można śmiało śmigać czterołapem do 2000 dm3, bo dopiero powyżej dwóch litrów jest podział na osie i właśnie dlatego pokusiłem się na te marne 115 kunie ;-)
Grubszy stabilizator na tył już zakupiłem, ale mam bardziej problem z usztywnieniem tylnych kielichów, bo tylna półka przeszkadza :-/ najwyżej wspawam między nadkola jakąś rurę :giggle:
Nie wiem co zmieni skrzynia z reduktorem w szybkich próbach czasowych śniegu i lodzie, ale tak jak napisałeś polatam po forum... tylko zajmie mi to chyba z tydzień :-|
ryjeks pisze:Należało kupić 2.0 125 KM, bo różnica jest dość znaczna względem 115 KM.
W innym razie modzić będzie ciężko.
Zgadza się, ale jak szukałem to w tej budzie były tylko 115 KM :-|
ryjeks pisze:A najlepiej 2.5 z RSa, i cicho siedzieć na BK :mrgreen:
Nie ma takiej opcji; ja nie oszukuję :whistle:
Może BK by przeszło, ale konkurencja nie odpuści :razz:
ryjeks pisze:Osobiście bym zmienił skrzynię na krótką 4,44 lub 4,11 :-)
Na suchym tak, ale na śniegu i lodzie raczej niepotrzebny wydatek.

Dzięki Wam za cenne wskazówki :thumb:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 16 sty 2014, o 00:28

Futuro_Max pisze: ale na śniegu i lodzie raczej niepotrzebny wydatek.

Ponoć chcesz polepszyć osiągi, więc raczej nie masz racji ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 16 sty 2014, o 00:29

Futuro_Max pisze: Zgadza się, ale jak szukałem to w tej budzie były tylko 115 KM

Źle szukałeś ;-)


Powodzenia :thumb:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 17:36

ryjeks pisze:
Futuro_Max pisze: ale na śniegu i lodzie raczej niepotrzebny wydatek.

Ponoć chcesz polepszyć osiągi, więc raczej nie masz racji ;-)
Na lodzie tudzież ubitym śniegu skrzynia z krótkimi przełożeniami wywoła jedynie jeszcze większy brak trakcji he, he ...
Zresztą kiedyś miałem Wrx-a i chciałem włożyć skrzynie od Sti, ale na zakup używanej skrzyni, wymiana półosi, wału, itd. no i robocizna 15 kawałków by nie starczyło :roll:
Liczyłem na sensowniejsze i przede wszystkim tańsze pomysły tj. wymiana kolektora ssącego - ale na jaki :?:
Skoro 125 KM ma lepszą dynamikę, to może włożyć kompa i wiązkę od takiego pieca :?:
Ktoś coś doradzi :?: :idea:
ryjeks pisze:
Futuro_Max pisze: Zgadza się, ale jak szukałem to w tej budzie były tylko 115 KM

Źle szukałeś ;-)
Oświeć mnie jeśli się mylę, ale 125 KM wychodziło w kombi, a ja piszę o sedanie :wall:

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 17:44

Futuro_Max pisze: Oświeć mnie jeśli się mylę
mylisz się. To nie kwestia budy (jak w przypadku skrzyni z reduktorem) a rocznika i chyba od MY 99 było wszystko 125 KM :cofee:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

marat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: "Sonnenstadt"
Auto: Subaru Impreza 99' 1.6 było dziadek 2.0 jest
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 19:21

Na you tube wpisz:
Subaru Impreza GL 2.0
Lewandowski
I taką impreza też da się rajdować
"OLD SUBARU NEVER DIE"

Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 19:35

o.k.
Jak szukałem, to w Polsce były tylko dwa kombi MY 00 125 KM, a koniecznie chciałem sedana 8-)
Ale wracając do sedna sprawy... ten dział zawiera 137 stron i nawet jak znajdę podobny temat, to będą to połowiczne informacje :-|
Czy ktoś coś wie na temat kolektora, kompa.... z innego subaraka. Teraz 2.0 bez turbo ma 150 KM i dlatego pytam, jak dojść do podobnej charakterystyki nie robiąć kosztownego swapa :?:

Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 19:40

marat pisze:Na you tube wpisz:
Subaru Impreza GL 2.0
Lewandowski
I taką impreza też da się rajdować
Dlatego taki motor wybrałem ;-) ale jak wiosną śnieg na torze zaczyna topnieć albo potwory go rozjeżdżą to wtedy chciałbym mieć chociaż trochę lepsze odejście :->

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 20:06

Szkoda to rozwijać, bo z tego co udało się potestować w warunkach bojowych, przepaść 115KM do 125KM jest tak duża, że wpadnie ktoś takim na KJSa i sklepie Cię serią.

Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 21:32

cyqan pisze:wpadnie ktoś takim na KJSa i sklepie Cię serią.
Na superoesach w Poznaniu jest bardzo wysoki poziom; ja akurat biorę udział, już chyba 7 rok z rzędu i zawsze jak jadę, jestem w pierwszej dziesiątce średnio na 120 aut cwaniaczku :-p
Chcę po prostu dla jaj sklepać słabszym autem mocniejsze, a na śniegu jest to możliwe. Szukam tylko tanich pomysłów jak delikatnie poprawić dynamikę, ale widzę że do Ciebie chyba to nie dolatuje :lol:

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 21:49

Futuro_Max, od początku istnienia forum nikt nic takiego nie wymyślił do wolnego ssaka ,zawsze jak coś to była zmiana na turbo bo subaru to nie honda niestety więc raczej będziesz pionierem w tej kwestii ale walcz
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 22:20

Futuro_Max pisze: Oświeć mnie jeśli się mylę, ale 125 KM wychodziło w kombi, a ja piszę o sedanie

Zaczynasz powoli lekko buraczyć.
To Ty się oświeć, doucz i doczytaj i będzie to z korzyścią dla Ciebie :idea:

Krótka skrzynia z dyfrem to aktualnie koszt ok. 1500 zł.
Półosie i wał będą pasować.

Kupiłbyś 125 KM i nie musiałbyś modzić, bo zresztą tu się nic sensownego nie wymodzi.
Futuro_Max pisze: le widzę że do Ciebie chyba to nie dolatuje

Myślę, że jeszcze tak góra z 2x i będziesz tu rozmawiał sam ze sobą :cofee:


Powodzenia mądralo :thumb:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 17 sty 2014, o 23:50

No tak zupełnie przypadkiem, po długiej przerwie tak sobie przeglądam forum. Czy do mojego wolnego ssaka 2,5 może ktoś wrzucił krótką skrzynię bez przeróbek. Zaznaczam że mam manual z hameryki. Chodzi o to, abym szybciej mógł wrzucić na 5 bieg, bo słyszałem w jakimś programie, że samochód mniej pali jak się na wyższym biegu jedzie.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 18 sty 2014, o 00:21

skokus_2006 pisze: bo słyszałem w jakimś programie, że samochód mniej pali jak się na wyższym biegu jedzie.

A w tym samym programie już nie powiedzieli, że auto pali więcej jak silnik pracuje na wyższych obrotach?

Krótkie skrzynie wsadza się nie po to, żeby oszczędzać paliwo tylko po to, żeby na...wiać po zakrętach szybciej.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 18 sty 2014, o 00:28

Więc to nie do skrzyni leje się benzyna....

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 18 sty 2014, o 00:32

:giggle:
Nie, ale tak serio. Chyba Ty Chloru masz at + bulgot home made i usspec z tego co pamiętam. Chyba że to citan miał. Kurcze dawno tu nie byłem na forum... Da się do naszych po 2006 wolnossaków dać krótką skrzynię bez wielkich przróbek?
Byłoby więcej fanu, i sprzęgło by nie śmierdziało, czyli spalanie faktycznie byłoby mniejsze ;-)

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 18 sty 2014, o 11:58

ponoć tych 10km sie w cale nie czuje, a piszecie jakby róznica była między turbo a na :giggle:

dolotem raczej nic nie zrobisz ,ew stożek z power rurą i polerka kolektora. Co do wydechowego to jakieś kunie może wydostać taki wynalazek:

Obrazek

zanim jeszcze kupiłem auto też trafiałem na takie tematy, wyszło że jedyną dobrą modyfikacją w na, którą sie odczuje pod nogą i na papierze są wałki.
Obrazek

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 18 sty 2014, o 12:31

Matiz pisze:ponoć tych 10km sie w cale nie czuje, a piszecie jakby róznica była między turbo a na
Przejechałem OS wolaka 125KM, po kilkunastu minutach przejechałem OS Żemola 115KM.
Dla mnie różnica jest na tyle duża, że żadne 115KM mnie już raczej nigdy nie skusi.

A autorowi tematu, życzę sukcesów i poziomu równie wysokiego, co na poznańskich superoesach!
Dodam jeszcze, że poprawisz dynamikę wyrzucając filtr powietrza. Wygląda na to, że taki mod spełni założenia budżetowe.

Futuro_Max
0 gwiazdek
Auto: Impreza 2.0 GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 1 lut 2014, o 23:20

Witam po przerwie - wróciłem z wakacji ;)
Odelżyłem koło zamachowe i zrobiłem przelotowy wydech i muszę powiedzieć, że jest miazga na śniegu w porównaniu z moim poprzednim 270 KM Wrk-em.
Auto w zakrętach aż za neutralne w porównaniu z Wrx-em. Szkoda tylko że odwołali ostatni oes w Poznaniu, bo trochę oblodziło i organizator spękał. Czekam na następny śnieg. Pozdro

dodo
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa/WPY
Auto: GF8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 2.0 GC mody

Post 10 lut 2014, o 17:24

Mozesz wrzucic skrzynie z forestera pierwszego n/a bo ma przelizenie 4,11 a u Ciebie 3,9. Dodatkowo jak juz ktoś wspomnial będziesz mial reduktor a to fajna rzecz na ciasne proby. Startujesz z dwójki i latwiej sie rozpędzasz nawet na trojce z malej predkosci jeśli na nawrotach nie wbijasz jedynki a masz laga na dwójce zanim wolnyssak sie rozkręci powyżej 2krpm. Krótkiej skrzyni z turbo nie wlozy tak latwo bo tam sprzęgło hydrauliczne i więcej elementów ukladanki potrzeba niż tylko polosie i dyfer do skrzyni.

Sent from my Nokia 6210
Obrazek

ODPOWIEDZ