Strona 1 z 1

2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 19 sty 2014, o 12:08
autor: Konto usunięte
no właśnie- to, że subaru i impreza to już raczej wiem na 80%
drugie 10% to legaś w sedanie
a kolejne 10% to Forek z turbinom

ale poszukuje imprezy w sedanie lub kombi
pow. 2004 roku i mam zagwozdkę
czy warto walczyć o 10 KM ?
bo albo 2.0 ze 158 KM albo jakiś 2.5 RS ze 170 kuniami
Ktoś coś przerabiał ? jak żywotność tego 2.5 ? czy jest on DOHC czy SOHC bo net przekopałem i informacje są sprzeczne ?

Jak ktoś ma jakieś przemyślenia to poproszę o parę słów :whistle: --->może być nawet odpowiedz -won :lol:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 19 sty 2014, o 13:12
autor: kAROL10
2.5 to sohc a 2.0 to wiadomo dohc ze zmiennymi fazami rozrządu.2.5 w Imprezie to tylko w US . A 2.0 158km to dopiero w HAWK-u. Chyba ,że się mylę to niech ktoś sprostuje.

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 19 sty 2014, o 13:16
autor: bujak27
Mam impreze howka 2.5 n/a w automacie i jestem bardzo zadowolony.Brat ma howka 2.0 n/a i też nie narzeka .2.5 trochę lepiej jeździ.Tańszy rozrząd i regulacja zaworów bez wyciągania silnika

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 19 sty 2014, o 13:25
autor: Konto usunięte
:thumb:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 20:47
autor: Simpson
kAROL10 pisze:2.5 to sohc a 2.0 to wiadomo dohc ze zmiennymi fazami rozrządu.2.5 w Imprezie to tylko w US . A 2.0 158km to dopiero w HAWK-u. Chyba ,że się mylę to niech ktoś sprostuje.
Czyli raczej automat - sprawa do przemyślenia, co kto lubi. Ja sobie nie wyobrażam, a Kolega wyżej zadowolony :->
Sprawa regulacji zaworów natomiast na bardzo duży plus dla 2.5. Koszt parę stówek, a nie 2.ooo. Jeżeli chcesz gazować, to bardzo ważne, bo powinno się przeprowadzać co 30.ooo (chociaż mam nadzieję, że nie skalasz tej pięknej konstrukcji muchozolem).
Kolejna sprawa, jeżeli chcesz targać Suczkę od Niemca, to powyżej 2.ooocm3 wyższa akcyza.
Generalnie mam Hawka 2.0 N/A i baja bongo. Kocham to auto, tylko czasem turbo brakuje ;-)

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 21:52
autor: Gootek
Konto usunięte,
jak to mówią za oceanem: "there's no replacement for displacement".

OK, jeśli chodzi o auta nowe, to ja się rozglądam ostatnio tylko za tymi do 2.0 pojemności, ale to wyłącznie przez złośliwość, bo nie chcę płacić ryżemu 18% bzdurnej akcyzy.
Ale technicznie patrząc, jeśli koszty są porównywalne, to zwykle warto wybrać wyższą pojemność.
Moim zdaniem to się sprawdza w przypadku wolnossących Subaru 2.0 vs 2.5
A który model auta?
Najchętniej ten:
http://otomoto.pl/subaru-legacy-harman- ... 06297.html
8-)

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 22:40
autor: Godlik
Лукашэнка pisze: Najchętniej ten:
http://otomoto.pl/subaru-legacy-harman- ... 06297.html
Łeee, klima manualna...
Ciekawe czemu tak tanio... No i jak mocno był z przodu walony, bo te lampy to już europejskie.

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 22:59
autor: Gootek
Godlik pisze:Łeee, klima manualna...
Ciekawe czemu tak tanio... No i jak mocno był z przodu walony, bo te lampy to już europejskie.
Godlik, model ten, ale przecież nie piszę, że ten egzemplarz...
choć akurat lampy łatwo popsuć już przy stosunkowo niewielkiej stłuczce.


PS
W Subaru wolę klimatyzację manualną od automatycznej.
W odróżnieniu od skrzyni biegów.
;-)

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 23:01
autor: Konto usunięte
u nie moja moc finansowa - ja szukam czegoś do 30.000 zł

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 23:06
autor: Gootek
Konto usunięte pisze:u nie moja moc finansowa - ja szukam czegoś do 30.000 zł
A podoba Ci się poprzednia generacja?
http://otomoto.pl/subaru-legacy-4x4-lpg ... 18518.html

Co by nie powiedzieć, tapicerki foteli robili w tamtych latach z porządniejszego materiału...
;-)

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 23:11
autor: Konto usunięte
no własnie cały czas kminie- chyba jednak impreza i w kombi (na wystawe manele se przewiozę, wydruki i plansze)
choć jak pisałem i sedan imprezka i forczysław chodzi mi po łbie
Legaś to już za duża fura- nie mam zapędów prezesowskich :lol:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 23:31
autor: Gootek
Konto usunięte pisze:no własnie cały czas kminie- chyba jednak impreza i w kombi (na wystawe manele se przewiozę, wydruki i plansze)
choć jak pisałem i sedan imprezka i forczysław chodzi mi po łbie
Legaś to już za duża fura- nie mam zapędów prezesowskich :lol:
No bez przesady, Prezesi to tylko w 3.0 H6 :razz:

Forester 2.0 125KM byłby chyba dla Ciebie za słaby?
To znaczy miałby być 2.0XT?
Zdaje się, że mój pierwszy Forek jest znowu do kupienia.
Ja go kupiłem w salonie w grudniu 2003.
Do roku 2009 przejeździliśmy nim jakieś 190.000 km
Potem odkupił go kolega. Założył instalację LPG. Za jakiś czas odsprzedał jeszcze jednemu koledze.
Tamten cieszył się bezawaryjną jazdą do jesieni 2013, kiedy miał stłuczkę (złapał kapcia w przednim kole i najechał na blaszaną barierkę rozdzielającą pasy ruchu)
Przebieg to około 300.000 km.
Turbo, LPG - i silnik chodzi bez remontu do tej pory. Można? :-d
Teraz auto stoi, bo kolega jest w sporze z ubezpieczalnią o wysokość odszkodowania z Autocasco.
Zastanawia się czy go naprawiać czy kupić inne auto.
Jeśli chciałbyś sam bawić się w naprawę samochodu (co ma jakiś sens, jeśli robi się dla siebie),
to mógłbyś kupić to auto za niewygórowaną kwotę.
A i jeszcze jedno, kolega biorąc pod uwagę opcję naprawiania tego auta, kupił ostatnio silnik ze skrzynią z auta o przebiegu 130.000km. Prawdopodobnie byłoby to do wzięcia w komplecie z wozem.

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 23:51
autor: Konto usunięte
Konto usunięte pisze: czy warto walczyć o 10 KM ?

Może pytanie brzmi czy warto walczyć o 40 Nm (226 vs 186) :?:

:->

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 20 sty 2014, o 23:53
autor: mcc
Konto usunięte pisze: egaś to już za duża fura- nie mam zapędów prezesowskich

Za duza? A siedziales kiedys w Superb?

Pzw
MCC

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 21 sty 2014, o 00:00
autor: Konto usunięte
mcc pisze: A siedziales kiedys w Superb?

Albo w nowym Outbacku :-d

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 21 sty 2014, o 00:56
autor: Konto usunięte
Лукашэнка pisze:
Konto usunięte pisze:no własnie cały czas kminie- chyba jednak impreza i w kombi (na wystawe manele se przewiozę, wydruki i plansze)
choć jak pisałem i sedan imprezka i forczysław chodzi mi po łbie
Legaś to już za duża fura- nie mam zapędów prezesowskich :lol:
No bez przesady, Prezesi to tylko w 3.0 H6 :razz:

Forester 2.0 125KM byłby chyba dla Ciebie za słaby?
To znaczy miałby być 2.0XT?
no miałem AT Forka 2.0 158 i powiem jedno- ta dziura + osiagi mnie nie przekonały
stąd poszukiwanie albo 170 albo 177 (wtedy Forek XT)
no inaczej się nie da :whistle:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 21 sty 2014, o 07:42
autor: darecki1981
Konto usunięte pisze:u nie moja moc finansowa - ja szukam czegoś do 30.000 zł
kurde ja już w forka wpakowałem 20 000 ;-) i końca nie widać :whistle:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 21 sty 2014, o 11:36
autor: Konto usunięte
darecki1981 pisze:
Konto usunięte pisze:u nie moja moc finansowa - ja szukam czegoś do 30.000 zł
kurde ja już w forka wpakowałem 20 000 ;-) i końca nie widać :whistle:
sie ma
sie gra :cofee:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 24 sty 2014, o 22:01
autor: marat
ciekawe ogłoszenie
http://otomoto.pl/subaru-impreza-1-6-tu ... 36878.html
jestem tylko ciekaw jak z 1.6 wyciśnięto tyle koni i czy silnik długo to wytrzyma

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 4 lut 2014, o 11:22
autor: Rafalo
Konto usunięte pisze:
Konto usunięte pisze: czy warto walczyć o 10 KM ?

Może pytanie brzmi czy warto walczyć o 40 Nm (226 vs 186) :?:

:->
He he dokładnie, ja mam impreza 2.0 R 160 hp i do miasta samochód jak najbardziej ale na trasę trochę się nie nadaje, właśnie brakuję tych niutów ;-(

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 4 lut 2014, o 15:09
autor: jarmaj
Rafalo pisze: ale na trasę trochę się nie nadaje
Ja Cię proszę, bez przesady :wall:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 4 lut 2014, o 16:09
autor: citan
2.5i A/T na szybszych trasach sprawuje się bardzo przyzwoicie. 140km/h utrzymuje bez większego wysiłku, to jest chyba 3.5k RPM (4eat). Szybciej nie jeżdżę. :razz:

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 4 lut 2014, o 16:23
autor: Godlik
W OBK też daje radę. Bardzo przyjemnie się jeździ. Przydałby się jeszcze jeden bieg lub dwa (żeby było ciszej), ale wstydu nie ma ;-)

Re: 2.0 a 2.5 warto sie napinać czy szkoda czasu ?

: 5 lut 2014, o 00:59
autor: ryjeks
citan pisze: 140km/h utrzymuje bez większego wysiłku,

Niesamowite osiągnięcie :mrgreen: ;-)