[ECU] Włączający się tryb - diagnostic mode

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Budynia
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Katowice
Auto: GF8 EJ20G
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[ECU] Włączający się tryb - diagnostic mode

Post 26 sty 2014, o 16:39

Po złączeniu zielonych wtyczek pod kierownicą włącza się tryb diagnostyki - wtedy przekaźniki się przełączają i jedna dmuchawa na chłodnicy włącza się i wyłącza co parę sekund. To jest jasne...

U mnie niestety od jakiegoś czasu taki tryb się włącza losowo (bez zwierania zielonych złączy). Rozebrałem pół deski, przeglądnąłem całą niemalże wiązkę i nigdzie nie doszukałem się "słabego styku" Problem niestety nie jest odtwarzalny i przychodzi kiedy chce.

Wykonałem zalecana diagnostykę wg: http://ken-gilbert.com/wrx/mans/pre97/Diagnostics.pdf
Wszystkie napięcia na ecu ok 13,6V, wszystkie masy w granicach 2,1 - 3,6 ohma.

Zmierzyłem wszystkie wartości wg tabeli (strona 17 i 18) i jedynie co właśnie odbiega od norm to:
B95 / 10 - neutral position switch - jest 4,6v
B96 / 13 - test mode connector - jest 4,6v
B96 / 12 - read memory connector - jest 4,6v
Mierzone na pozycji zapłon z włączonym silnikiem i z wyłączonym silnikiem: zawsze wskazuje 4,6V.
Przy wyłączonym zapłonie 0V.
Przy złączonych zielonych wtyczkach 0V.

Czujnik biegu jałowego "działą": na luzie jest napięcie (4,6V), a na pozostałych biegach brak napięcia na czujniku.

#1 Czym moze być spowodowany spadek napięcia na tych złączach?
#2 Czy to może być przyczyna włączania się trybu diagnostyki?


WRX v2 JDM 1995 | EJ20GDW4NE | TY752VB3FA@TY752VB3AA | GF8C58D

ODPOWIEDZ