Strona 1 z 2
Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 19:07
autor: ryjeks
Jakieś dobre rady w tym temacie ?
Auto seria, ale z DP na szerokim kołnierzu.
Jaką pompę ?
DW200 z zestawem widzę, że jest za 390 zł przykładowo
Dobre to będzie czy przerost formy nad treścią i jest coś rozsądniejszego ?
Przy okazji chcę zrobić to:
http://www.ludicrous-speed.com/wiki/ind ... _slosh_mod
Żeby nie przerywał łobuz poniżej połowy zbiornika.
Na coś zwrócić uwagę lub inne dobre rady w przypadku tej operacji ?
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:10
autor: AMI
ryjeks pisze:
Żeby nie przerywał łobuz poniżej połowy zbiornika.
Tego sie nie leczy wymiana pompy paliwa.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:14
autor: ryjeks
AMI pisze:
Tego sie nie leczy wymiana pompy paliwa.
Ba! Po wymianie robi się jeszcze gorzej z tego co czytałem
A zajrzałeś chociaż w link który podałem ?

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:35
autor: AMI
Nie wiem dlaczego mialoby sie robic po wymianie pompy paliwa gorzej.
W kazdym razie wymiana pompy paliwa problemu nie rozwiazesz.
Jesli czujesz, ze z Twoja jest cos nie tak, to wymien. Jesli jest z nia wszystko w porzadku i podaje tyle paliwa ile potrzeba - to bedzie tylko kwestia dobrego samopoczucia.
Owszem, mozesz sobie zrobic taki chwytak zapewne. Podobnie jest w Spec C.
Byle sobie przypadkiem nie dolozyc ograniczenia w przeplywie paliwa - wszystko z glowa.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:38
autor: brahu
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:39
autor: AMI
Dokladnie tak.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:40
autor: AMI
I chyba wlasnie tak jak w oryginale - otwor bym raczej od frontu zrobil, a boki zostawil cale.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:45
autor: ryjeks
AMI pisze:
W kazdym razie wymiana pompy paliwa problemu nie rozwiazesz.
Jesli czujesz, ze z Twoja jest cos nie tak, to wymien. Jesli jest z nia wszystko w porzadku i podaje tyle paliwa ile potrzeba - to bedzie tylko kwestia dobrego samopoczucia.
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem mój pierwszy post to byłoby idealnie
Wymieniam pompę i PRZY OKAZJI chcę zrobić "chwytak" na paliwo

(Aktualnie w aucie jest pompa z GLa 125 KM, a szacunkwo teraz jest ok. 230 KM i auto lekko nie ma, więc raczej wymiana nie zaszkodzi ... ?)
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:47
autor: AMI
Rob - to akurat zly pomysl nie jest.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:53
autor: ryjeks
Nie do końca sobie wyobrażam jak ma działać ten ori "chwytak" skoro dziura jest na całej wysokości
czyli może się szybko wylać
Czy to może pod kątem jest zamontowane, a nie równolegle do "podłoża" ?
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:57
autor: AMI
To nie ma trzymac nie wiadomo ile paliwa nie wiadomo na jak dlugo. To ma zabezpieczac tylko na chwilowe przeciazenia, gdy paliwo sie przelewa z lewej na prawa lub przeciwnie, jak sadze.
Faktem jest, ze chyba spodziewalbym sie otworu po drugiej stronie, zeby chwytac paliwo przy zakretach w prawo, jak paliwo ucieka w lewo - ale to tak na szybko, wiec moze jest jakas dziura w mojej logice.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 21:59
autor: brahu
Ciekawe jaki jest koszt takiego oryginalnego boxa z tego speca ale pewnie majątek
ryjeks, zawsze możesz postarać się o zrobienie tzw. swirl pot'a

jak szaleć, to szaleć
edit
AMI pisze:
To ma zabezpieczac tylko na chwilowe przeciazenia, gdy paliwo sie przelewa z lewej na prawa lub przeciwnie, jak sadze
z tego co mi się przypomina, to problem występuje jak paliwo "odpływa" w lewą cześć baku, czyli prawe, dość długie zakręty
ryjeks, Ty latasz cały czas bokami więc Ciebie problem nie dotyczy

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:01
autor: AMI
brahu - z tego co widze, to ludzie zycza sobie czasem jakies absurdalne pieniadze za taki anti-surge. Po kilkaset funtow nawet czasem.
Ale czasem udaje sie wypatrzyc tez za sporo mniej. Ale pewnie taniej wyjdzie zrobic samemu, jak sie ma narzedzia i smykalke do dlubania.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:04
autor: brahu
AMI pisze:
Po kilkaset funtow nawet czasem
to chyba rzeczywiście warto spróbować swoich sił!
ryjeks, bierz się do roboty, tylko pamiętaj żebyś nie użył szklanej butelki po OPACIE

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:07
autor: ryjeks
Dałem zapytanie o to pudełeczko, zobaczymy.
Ale zakładając, że trzeba to zrobić samemu to na moją logikę trzeba zrobić małą wanienkę, w której można zrobić małe otwory ewentualnie,
żeby paliwo mogło napłynąć przy rezerwie itd.
Nie mam pojęcia jak zbiornik jest skonstruowany itd. ale dziwi mnie, że ten oryginał ma dziurę od dołu do góry

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:09
autor: AMI
No wlasnie po to zapewne, zeby nabieral takze przy niskich stanach paliwa :)
Wanienka raczej nie ma sensu - on ma trzymac na boki przy przeciazeniach - jesli juz przemyslalbym taki otwor centralnie posrodku - ale nadal od gory do dolu.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:11
autor: brahu
No właśnie! Z tymi otworami jest tak jak
AMI, pisze: zrobisz za duże, to cała konstrukcja nie będzie miała sensu, bo paliwko będzie za szybko uciekać, a jak zrobisz za małe to nie będzie się wlewać wystarczająco szybko do środka i pompa nie będzie miała co siorbać
Może trzeba się wzorować na tym oryginale ze speca?
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:12
autor: brahu
AMI pisze:
jesli juz przemyslalbym taki otwor centralnie posrodku - ale nadal od gory do dolu.
o to, to!
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:13
autor: AMI
Hm.. byc moze - z drugiej strony - wlasnie jest dlatego po lewej stronie, zeby miec pewnosc, ze paliwo jak najwczesniej sie jest w stanie wlac w pudelko od lewej strony.
Problem pojawia sie w momencie skretu w prawo, gdy paliwo ucieka w lewo do drugiej czesci baku - wiec z jednej strony oczywiscie trzeba przytrzymac jak najwiecej paliwa, ale jednoczesnie zapewnic tez jak najwczesniejsze jego zassanie, zeby sie nie okazalo, ze "scianka" (i taka troche wanienka w druga strone) owszem, zatrzymuje troche paliwa na chwile, ale potem paliwo sie konczy, a dostep jest przyciety.
Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:14
autor: ryjeks
Czyli może trzeba poprawić fabrykę to raz, a potem poprawić spec C
Wanienka o wysokości 1-2 cm z otworami u dołu i dużym otworem u góry + dodatkowe otwory dookoła lepiej chyba spełni zdanie,
niż taka chamska wielka dziura
I teraz nasuwa się pytanie jak bardzo i gdzie się mylę ?

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:15
autor: brahu
ryjeks pisze:
I teraz nasuwa się pytanie jak bardzo i gdzie się mylę ?
testy, testy, testy

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:16
autor: ryjeks
Myślisz, że w FHI nie testowali ?

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:19
autor: ryjeks
Dobra już kumam.
To ori jest dobre
Skoro problem jest tylko przy zakręcie w prawo, to ta dziura nie przypadkowo jest na jednym rogu tylko i to jeszcze pod skosem.
Paliwo siłą odśrodkową jest przytrzymane w pudełku i tyle, genialne

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:21
autor: ryjeks
Jak dadzą oryginał za normalne piniondze to bierę, jak nie to drutuję i będzie równie dobrze
Jaką pompę kupić żeby zaraz wężyki nie popękały ?

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.
: 26 sty 2014, o 22:22
autor: brahu
ryjeks pisze:
Myślisz, że w FHI nie testowali ?
z tymi Japońcami, to nigdy nie wiadomo co mieli w danym momencie na myśli
ryjeks pisze:
Paliwo siłą odśrodkową jest przytrzymane w pudełku i tyle, genialne
jak Ci silnik nie wybuchnie, to będzie znaczyło, że miałeś racje
