Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 19:07

Jakieś dobre rady w tym temacie ?
Auto seria, ale z DP na szerokim kołnierzu.

Jaką pompę ?

DW200 z zestawem widzę, że jest za 390 zł przykładowo
Dobre to będzie czy przerost formy nad treścią i jest coś rozsądniejszego ?

Przy okazji chcę zrobić to:

http://www.ludicrous-speed.com/wiki/ind ... _slosh_mod

Żeby nie przerywał łobuz poniżej połowy zbiornika.

Na coś zwrócić uwagę lub inne dobre rady w przypadku tej operacji ?


Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:10

ryjeks pisze: Żeby nie przerywał łobuz poniżej połowy zbiornika.

Tego sie nie leczy wymiana pompy paliwa.
Jacek "AMI" Rudowski

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:14

AMI pisze: Tego sie nie leczy wymiana pompy paliwa.
Ba! Po wymianie robi się jeszcze gorzej z tego co czytałem :idea:


A zajrzałeś chociaż w link który podałem ? :roll:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:35

Nie wiem dlaczego mialoby sie robic po wymianie pompy paliwa gorzej.
W kazdym razie wymiana pompy paliwa problemu nie rozwiazesz.
Jesli czujesz, ze z Twoja jest cos nie tak, to wymien. Jesli jest z nia wszystko w porzadku i podaje tyle paliwa ile potrzeba - to bedzie tylko kwestia dobrego samopoczucia.

Owszem, mozesz sobie zrobic taki chwytak zapewne. Podobnie jest w Spec C.
Byle sobie przypadkiem nie dolozyc ograniczenia w przeplywie paliwa - wszystko z glowa.
Jacek "AMI" Rudowski

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:38

AMI pisze: Podobnie jest w Spec C
http://imageshack.us/a/img349/538/dscf00101ba.jpg

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:39

Dokladnie tak.
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:40

I chyba wlasnie tak jak w oryginale - otwor bym raczej od frontu zrobil, a boki zostawil cale.
Jacek "AMI" Rudowski

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:45

AMI pisze: W kazdym razie wymiana pompy paliwa problemu nie rozwiazesz.
Jesli czujesz, ze z Twoja jest cos nie tak, to wymien. Jesli jest z nia wszystko w porzadku i podaje tyle paliwa ile potrzeba - to bedzie tylko kwestia dobrego samopoczucia.

Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem mój pierwszy post to byłoby idealnie :-)

Wymieniam pompę i PRZY OKAZJI chcę zrobić "chwytak" na paliwo :idea:
(Aktualnie w aucie jest pompa z GLa 125 KM, a szacunkwo teraz jest ok. 230 KM i auto lekko nie ma, więc raczej wymiana nie zaszkodzi ... ?)
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 21:49 przez ryjeks, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:47

Rob - to akurat zly pomysl nie jest.
Jacek "AMI" Rudowski

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:53

Nie do końca sobie wyobrażam jak ma działać ten ori "chwytak" skoro dziura jest na całej wysokości
czyli może się szybko wylać :-)

Czy to może pod kątem jest zamontowane, a nie równolegle do "podłoża" ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:57

To nie ma trzymac nie wiadomo ile paliwa nie wiadomo na jak dlugo. To ma zabezpieczac tylko na chwilowe przeciazenia, gdy paliwo sie przelewa z lewej na prawa lub przeciwnie, jak sadze.

Faktem jest, ze chyba spodziewalbym sie otworu po drugiej stronie, zeby chwytac paliwo przy zakretach w prawo, jak paliwo ucieka w lewo - ale to tak na szybko, wiec moze jest jakas dziura w mojej logice.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 22:00 przez AMI, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek "AMI" Rudowski

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 21:59

Ciekawe jaki jest koszt takiego oryginalnego boxa z tego speca ale pewnie majątek :cofee:

ryjeks, zawsze możesz postarać się o zrobienie tzw. swirl pot'a :evilgrin: jak szaleć, to szaleć ;-)

edit
AMI pisze: To ma zabezpieczac tylko na chwilowe przeciazenia, gdy paliwo sie przelewa z lewej na prawa lub przeciwnie, jak sadze
z tego co mi się przypomina, to problem występuje jak paliwo "odpływa" w lewą cześć baku, czyli prawe, dość długie zakręty

ryjeks, Ty latasz cały czas bokami więc Ciebie problem nie dotyczy :thumb:
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 22:03 przez brahu, łącznie zmieniany 2 razy.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:01

brahu - z tego co widze, to ludzie zycza sobie czasem jakies absurdalne pieniadze za taki anti-surge. Po kilkaset funtow nawet czasem.
Ale czasem udaje sie wypatrzyc tez za sporo mniej. Ale pewnie taniej wyjdzie zrobic samemu, jak sie ma narzedzia i smykalke do dlubania.
Jacek "AMI" Rudowski

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:04

AMI pisze: Po kilkaset funtow nawet czasem
to chyba rzeczywiście warto spróbować swoich sił!

ryjeks, bierz się do roboty, tylko pamiętaj żebyś nie użył szklanej butelki po OPACIE ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:07

Dałem zapytanie o to pudełeczko, zobaczymy.

Ale zakładając, że trzeba to zrobić samemu to na moją logikę trzeba zrobić małą wanienkę, w której można zrobić małe otwory ewentualnie,
żeby paliwo mogło napłynąć przy rezerwie itd.

Nie mam pojęcia jak zbiornik jest skonstruowany itd. ale dziwi mnie, że ten oryginał ma dziurę od dołu do góry :roll:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:09

No wlasnie po to zapewne, zeby nabieral takze przy niskich stanach paliwa :)
Wanienka raczej nie ma sensu - on ma trzymac na boki przy przeciazeniach - jesli juz przemyslalbym taki otwor centralnie posrodku - ale nadal od gory do dolu.
Jacek "AMI" Rudowski

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:11

No właśnie! Z tymi otworami jest tak jak AMI, pisze: zrobisz za duże, to cała konstrukcja nie będzie miała sensu, bo paliwko będzie za szybko uciekać, a jak zrobisz za małe to nie będzie się wlewać wystarczająco szybko do środka i pompa nie będzie miała co siorbać :x
Może trzeba się wzorować na tym oryginale ze speca?
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 22:13 przez brahu, łącznie zmieniany 1 raz.

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:12

AMI pisze: jesli juz przemyslalbym taki otwor centralnie posrodku - ale nadal od gory do dolu.
o to, to!

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:13

Hm.. byc moze - z drugiej strony - wlasnie jest dlatego po lewej stronie, zeby miec pewnosc, ze paliwo jak najwczesniej sie jest w stanie wlac w pudelko od lewej strony.
Problem pojawia sie w momencie skretu w prawo, gdy paliwo ucieka w lewo do drugiej czesci baku - wiec z jednej strony oczywiscie trzeba przytrzymac jak najwiecej paliwa, ale jednoczesnie zapewnic tez jak najwczesniejsze jego zassanie, zeby sie nie okazalo, ze "scianka" (i taka troche wanienka w druga strone) owszem, zatrzymuje troche paliwa na chwile, ale potem paliwo sie konczy, a dostep jest przyciety.
Jacek "AMI" Rudowski

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:14

Czyli może trzeba poprawić fabrykę to raz, a potem poprawić spec C :lol:

Wanienka o wysokości 1-2 cm z otworami u dołu i dużym otworem u góry + dodatkowe otwory dookoła lepiej chyba spełni zdanie,
niż taka chamska wielka dziura :mrgreen:

I teraz nasuwa się pytanie jak bardzo i gdzie się mylę ? :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:15

ryjeks pisze: I teraz nasuwa się pytanie jak bardzo i gdzie się mylę ?
testy, testy, testy :mrgreen:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:16

Myślisz, że w FHI nie testowali ? :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:19

Dobra już kumam.

To ori jest dobre :idea: :-) :-) :-)

Skoro problem jest tylko przy zakręcie w prawo, to ta dziura nie przypadkowo jest na jednym rogu tylko i to jeszcze pod skosem.

Paliwo siłą odśrodkową jest przytrzymane w pudełku i tyle, genialne :lol:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:21

Jak dadzą oryginał za normalne piniondze to bierę, jak nie to drutuję i będzie równie dobrze :cofee:

Jaką pompę kupić żeby zaraz wężyki nie popękały ? ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana pompy paliwa w GT na wydajniejszą.

Post 26 sty 2014, o 22:22

ryjeks pisze: Myślisz, że w FHI nie testowali ?
z tymi Japońcami, to nigdy nie wiadomo co mieli w danym momencie na myśli :o
ryjeks pisze: Paliwo siłą odśrodkową jest przytrzymane w pudełku i tyle, genialne
jak Ci silnik nie wybuchnie, to będzie znaczyło, że miałeś racje :thumb:

ODPOWIEDZ