Strona 1 z 1

Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 20 lut 2014, o 15:19
autor: rajax
Witam, chce zakupić Imprezę GD lub Legacy IV. Możliwe że pójdzie tam potem LPG.
Przerażą mnie wyciąganie silnika do ustawiania zaworów i chciałbym sie takiego silnika uniknąć. Co do pojemności to pozostanę raczej przy 2,0.

Modele aut które są w moim zasięgu, czyli roczniki 2006 - 2007 mają silniki :
Impreza - 2,0 16V 160KM
Legacy - 2,0 16V 165KM oraz 2,0 16V 160KM

Proszę o info których silników unikać od 2,0 do 2,5 litra a które są jak najbardziej polecane do ewentualnego LPG.
W jaki sposób reguluje sie zawory w tych silnikach, całe popychacze, szklanki ... ?

I proszę już bez tego że gaz do zapalniczek :razz:

Pozdrawiam

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 20 lut 2014, o 15:36
autor: tomcat081
Łatwe:
2,0 SOHC 137KM, ale w podanych przez Ciebie rocznikach już nie występuje.
2,5 SOHC 165KM, ale występuje bardzo sporadycznie i niemal wyłącznie w sztukach z USA
Trudne:
2,0 DOHC 165KM (Legacy) 160 (Impreza GD), co nie zmienia faktu, że ten silnik również bardzo dobrze współpracuje z LPG.

Piszę nie z własnego doświadczenia, tylko z tego co się tutaj dowiedziałem, ale myślę, że sporo osób to potwierdzi.

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 20 lut 2014, o 16:05
autor: kAROL10
Jedyny silnik z regulacją na śrubki w rocznikach które wymieniłeś to 2.5 wolnossące. W Imprezie tylko US-spec. Reszta silników to DOHC z regulacją na płytki.

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 20 lut 2014, o 22:50
autor: rajax
Dzięki za konkret.

Śmigacie na LPG w innych łatwych silnikach w tych rocznikach ?

Czytałem że LPG np. w bogatszej Holandii to żaden wstyd. Pytam bo ma to być auto na co dzień a śmigam sporo.

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 20 lut 2014, o 23:14
autor: Godlik
Ja mam OBK z USA z silnikiem 2,5 SOHC (170KM) z LPG
Nie wstydzę się :evilgrin: :giggle:

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 21 lut 2014, o 11:28
autor: tomcat081
Technicznie z LPG w tych silnikach nie powinno być problemów. Bariery psychologiczne musisz pokonać sam, ale jesteśmy z Tobą :thumb:

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 21 lut 2014, o 11:38
autor: rajax
Bariery psychologicznej nie mam. Subaru nie kupi mi bogaty tata czy wujek, więc nie moge na lewo i prawo chlapać jęzorem że gaz to do zapalniczek :)
Bardziej bym się zawstydził gdybym musiał silnik wyjmować do ustawiania zaworów :)

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 21 lut 2014, o 19:18
autor: kAROL10
Jak chcesz żeby było dłuższy czas bezproblemowo to kup starzy rocznik z 2.0 137km i sam załóż LPG .Będzie nie za szybko ale za to bezproblemowo. Ja w Lebacy lll 125km mam 301kkm i się turla bez kłopotów.

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 24 lut 2014, o 16:14
autor: rajax
Wolał bym żeby tych koni jednak było, to jednak kawał bryki i cos ją musi ciągnąć.
Czyli w roczniku od 2003 w górę pozostaje mi silnik 2,5 l 170 koni z łatwą regulacja zaworów ??

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 25 lut 2014, o 15:22
autor: rederyk
Silniki 2.0 125KM SOHC mają regulację na śrubkach i bez wyciągania reguluje się zawory. Wiem, bo miałem w Imprezie zagazowanej 304kkm i jeździła bez problemów

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

: 25 lut 2014, o 15:42
autor: rajax
To wiem. Ok w takim razie pozostaje 2,0 i 2,5 SOHC do wyboru i zapewne będe chciał kupić auto z tym drugim silnikiem.

Będe szukał auta do 25 - 28 tyś. To że znajdę zdrową imprezę 2,5 SOHC to chyba mało realne co ? Prędzej trafi się Legacy, ale tez nie będę płakał z tego powodu. Ładniej ma w środku :)

Powiedzcie mi Panowie na co zwrócić uwagę, czytałem że jednym z elementów to dyfer, ale jak sprawdzić, wizualnie czy nie cieknie, czy jest jakiś myk diagnostyczny ?
Jestem świadomy że na dzień dobry do roboty rozrząd i zawory, ale powiedzcie mi o słynnym temacie jakim jest wysokie koszty utrzymania Subaru. Jakie są koszty elementów które najczęściej robicie w swoich Subarynach ?