Strona 1 z 1

Falowanie obrotów SBD

: 23 lut 2014, o 11:33
autor: bolek303
Witam
Planuję zakup http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0d-ra-C31614241.html . Kilka dni temu osobiście oglądałem auto. Po odpaleniu silnika przez około 2 minuty falowały wolne obroty. Jak powiedział pan z salonu w którym stoi samochód jest to spowodowane dostrajaniem wtrysków bo auto nie było odpalane przez dłuższy czas tzn około miesiąca(przy codziennej jeździe podobno nie występuje to zjawisko). Podczas jazdy próbnej przy jeszcze zimnym silniku na obrotach 1000-1300 słychać było charakterystyczny klekot, który podobno jest normalny dla tego silnika. Padło też sformułowaie "krótki wtrysk" jako powód tego typu dźwięków na zimnym silniku. Dodam, że po zakończonej jeździe silnik pracował równo i bez niepokojących odgłosów. Ile jest prawdy w tym co usłyszałem od pana z salonu i czy powinienem sobie odpuścić mój plan zakupu Subaru z silnikiem diesla?

Pozdrawiam, Paweł

Re: Falowanie obrotów SBD

: 23 lut 2014, o 12:45
autor: darecki1981
Powiem szczerze że jak moja impreza stoi 2 miesiące niejeżdzona, i gdy wracam i odpalam, czasami też tak ma :-) ale czasami, jak rozgrzeje wszystko wraca do normy i nie mam problemu przez czas kiedy ją ekspoatuje. Może coś w tym jest :-)

Re: Falowanie obrotów SBD

: 23 lut 2014, o 22:33
autor: Bazyli
Jeśli chodzi o falowanie, to niestety nic nie mogę powiedzieć, gdyż nie zaobserwowałem tego zjawiska u siebie. Co się zaś tyczy klekotu zimnego silnika, to owszem mogę potwierdzić, że ten typ tak ma. Klekot znika po zagrzaniu silnika (co trwa niemiłosiernie długo i tez jest normalne w tym motorze) lub po głębszym wciśnięciu pedału gazu. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze sprzęgło, bo jest to newralgiczny element w tym aucie. Jeżeli poprzedni właściciel obchodził się z nim poprawnie, to wszystko powinno być w porządku. Trzeba sprawdzić czy przy zasprzęglaniu podczas ruszania nie szarpie oraz czy równomiernie przyspiesza po wciśnięciu gazu na wyższych biegach. Musisz pamiętać, że w tym samochodzie nie wolno jeździć na półsprzęgle, bo kilkakrotne jego przypalenie kwalifikuje je do wymiany, najczęściej razem z dwumasą. Koszt sprzęgła z dwumasą do 3 tys. zł plus robocizna.

: 25 lut 2014, o 00:12
autor: bolek303
Co do sprzęgła to wiem tyle, że nie było wymieniane i już mi wyjaśniano że trzeba na nie uważać. Podczas jazdy nie sprawiało problemów. A klekot faktycznie zniknął jak silnik się zagrzał. Niepokoi mnie jednak żywotność tej jednostki bo tutaj na forum różne są zdania w tym temacie. A wolałbym uniknąć kapitalki po 150k przebiegu. Nawiązując jeszcze do nagrzewania silnika, pan z serwisu powiedział ze nagrzewa się właśnie szybko co sam zaobserwowałem. Po około 10 minutach jazdy silnik był już ciepły.

Re: Falowanie obrotów SBD

: 25 lut 2014, o 18:54
autor: Bazyli
Ja mam na razie 75k przebiegu i żadnych niepokojących objawów nie obserwuję. Czas nagrzewania wynoszący ok. 10 min. to w cale nie jest szybko. Przy prędkości 100 km/h dopiero po 15 km silnik będzie ciepły. I tak rzeczywiście jest, dlatego zamontowałem webasto. W poprzednim aucie, (benznynowy civic) silnik osiągał normalną temp. pracy już po 1 km i tu można mówić o szybkim nagrzewaniu.

Re: Falowanie obrotów SBD

: 25 lut 2014, o 19:05
autor: bolek303
Ja patrzę w porównaniu do innych diesli. W moim przypadku 1.9tdi i 2.0 D4D. Aczkolwiek potwierdzam to co napisałeś na temat benzyny. Nagrzewa się znacząco szybciej. Jedyne co mnie zastanawia to początkowe falowanie obrotów..