Hamulce trzymają po wymianie tarcz/klocków.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
maddox84
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 N/A MT 2004, Opel Astra G 1.8 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Hamulce trzymają po wymianie tarcz/klocków.

Post 26 lut 2014, o 09:50

Mam taki problem jak w temacie. Forester 2.0x 2004. W poniedziałek miałem wymieniony komplet z przodu (tarcze i klocki), dzisiaj zauważyłem w drodze do pracy, że hamulce delikatnie trzymają (jak stoję pod górkę ro się nie stacza, a dodatkowo bardzo szybko wyhamowuje na luzie np. przy dojeżdżaniu do świateł czy w korku). Z początku myślałem, że może po takiej wymianie trzeba wyregulować hill holder, ale problem występuje też po puszczeniu sprzęgła. Czy to możliwe że tarcze i klocki muszą się jakoś ułożyć czy raczej trzeba coś wyregulować/poprawić?



zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Hamulce trzymają po wymianie tarcz/klocków.

Post 26 lut 2014, o 10:13

Przyczyn parę może być. Prawdopodobnie zanieczyszczone prowadnice klocków i lub przytarte cylinderki. Hill holder jest zależny od sprzęgła owszem ale jeśli jest zbyt naciagniety to mimo puszczonego sprzęgła może lekko trzymać. Zrób test,poluznij hill o jeden obrót.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

nicopm
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback H6 3.0 2001 r.
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Hamulce trzymają po wymianie tarcz/klocków.

Post 27 lut 2014, o 15:46

Generalnie tarcze i klocki potrzebują ok 300-400 km do "ułożenia" rozebrać jeszcze raz plus czyszczenie prowadnic i sworzni/śrub w zacisku oraz nowy smar do prowadnic powinno chodzić leciutko a jak cofasz tłoczek też nie powinno być dużego oporu jeśli będzie to do czyszczenia uszczelki tłoczka + nowy smar do uszczelek lub nowe uszczelki - profilaktycznie możesz wyczyścić z nagaru łoże klocka

sheki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Subaru legacy III
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Hamulce trzymają po wymianie tarcz/klocków.

Post 27 lut 2014, o 21:30

Witaj.

Czasami zamienniki klockow sa takie,ze bardzo ciasno wchodza w jarzmo,siodlo i nie przesuwaja sie plynnie i gdy tloki docisna klocki,to mimo cofniecia sie tlokow,klocki pozostaja batdzo blisko tarcz,zaciskaja sie i hamulce sie grzeja. Klocki powinny sie luzno przesuwac,lecz nie za luzno,by nie pukaly. Czasami nawet trzeba je lekko liznac,wszystko zalezy od produktu.

Oczywiscie dostosuj sie do powyzszych rad kolegow z postow,bo moga byc sluszne.

Po zamontowaniu nowych tarcz i klockow hamulce oczywisciemusza sie ulozyc,dotrzec,dopasowac do tarcz,by ich skutecznosc byla wzorowa,lecz nie ma opcji,by blokowaly!!!bo gdy jest wszystko ok,to kola powinny sie obracac,bez wycauwalnych oporow.

Pozdrawiam.

maddox84
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 N/A MT 2004, Opel Astra G 1.8 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Hamulce trzymają po wymianie tarcz/klocków.

Post 5 mar 2014, o 21:11

Dzięki koledzy za podpowiedzi. Jako że sam cierpię na chroniczny brak czasu i chęci do własnoręcznego grzebania w mechanice samochodu, to podjechałem do serwisu. Mechanik potwierdził moje obserwacje ale nie był w stanie na szybko zlokalizować przyczyny. Twierdzi że hill holder puszcza prawidłowo i że klocki też chodzą dobrze (jako że sam się na tym nie znam, nie pozostaje mi nic innego jak im uwierzyć). Dzisiaj zostawiłem samochód na głębsze oględziny. Mam nadzieję że znajdą przyczynę. Jak się dowiem co było nie tak to się podzielę.

ps. A miał być bezproblemowy samochód ;)

ODPOWIEDZ